Citat:
Ursprungligen postat av
Enupp
Fast nu gav du ju inte en enda siffra som motiverar dagens kurs eller eventuell kursuppgång vilket var vad jag var ute efter.
Varför kom inte revolutionen för fem år sedan då fingersensorer i princip var standard på bärbara datorer för att året efter mer eller mindre helt försvinna? Vad har förändrats sedan dess? Vad skulle värdet vara om historien upprepar sig?
Du ändrade ditt tidigare inlägg efter att jag citerade det.
Jag personligen har inte tagit fram några egna siffror utan har noga följt individer som gjort mycket troliga och passande värderingar av situationen rent siffermässigt. Har inte tid att börja leta upp dessa just nu men gör det så fort jag slutat jobbet ikväll. Min egna analys är baserad på vad jag läst om alla tecken på framtiden samt de uträkningar på framtida prognoser iom det stora antal designwins som vunnits.
Skillnaden nu jämfört med 5 år sedan är framförallt två saker.
1. Tekniken har förbättrats avsevärt vad gällef både strömförbrukning och avläsningen av fingret. FPCs sensorer läser av det andra eller tredje lagret hud som en 3d bild och kan alltså inte luras hur som helst som optiska sensorer kunde.
2. Marknaden föf mobila enheter (smartphones och tablets) har vuxit gigantiskt och det blir van,igare och vanligare att man använder dessa för att utföra betalningar och liknande uppgifter som kräver starkare autentiering.
Ursäkta dålig skrift, skriver på paddan