2014-09-11, 00:40
Medlem
Skitaktie. Allt jag har att säga.
2014-09-11, 08:32
Medlem
beastlyys avatar
Tur att man aldrig gick in med pengar. Kanske blir någon hundralapp när de rasat klart.
2014-09-11, 08:45
Medlem
Jag tänkte precis gå in med lite pengar i aktien men nu blir det uppskjutet. Dessutom misstänks nu VDn Johan Carlström för grovt insiderbrott.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/09/11/fingerprint-cards-vd-utreds-for-grovt-insiderbrott-ny.html

Ser ju inte så bra ut kan man säga...
2014-09-11, 09:05
Medlem
Vad fan händer
2014-09-11, 09:30
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Jag har haft en känsla av att VD tradat för egen räkning ett bra tag innan hypen kring Fingerprint startade på allvar. Han har vart misstänkt förut så nyheten kommer ju inte direkt från en klarblå himmel.

Tråkigt för er som förlorat stora pengar. Men det är inte sällan det blir såhär när man handlar överhypade luftslott.
2014-09-11, 09:45
Medlem
padrons avatar
Detta känns som ett av finansårets minst oväntade händelser, tillsammans med Oniva.

Trist för alla er som förlorade pengar. Nu har ni lärt er den hårda vägen.

Suspekta aktier med "fantastiska ideer och produkter" som är väldigt omskrivna på diverse forum med en svans av ihärdiga och aggressiva beundrare. Så här slutar det alltid.
2014-09-11, 10:55
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Detta känns som ett av finansårets minst oväntade händelser, tillsammans med Oniva.

Trist för alla er som förlorade pengar. Nu har ni lärt er den hårda vägen.

Suspekta aktier med "fantastiska ideer och produkter" som är väldigt omskrivna på diverse forum med en svans av ihärdiga och aggressiva beundrare. Så här slutar det alltid.

Jag håller inte med i det här fallet. Det har varit en väldigt omskriven aktie där många hoppat på tåget utan att sätta sig in i ordentligt i företaget först (inklusive mig själv till alldeles nyligen), sådana investerare är naturligt mer mottagliga för rykten och större kursrörelser, titta bara på XxDrag0N-Sl4y3RxX och se hur känslorna tagit över och lett till ett juvenilt beteende.

Efter att ha läst motsvarande en mindre bok i volym om FPC och aktiens historia nu på mindre än två dagar är jag mer övertygad om att dessa skriverier inte påverkar företagets nutida och framtida potential nämnvärt. Skillnaden från andra historiska luftslott är att det i det här fallet finns det en bakomliggande fysisk attraktiv produkt tillsammans med en drös redan färdiga avtal och intresse från omvärlden - värdet på vilket inte ruckas av att en f.d. person bedrivit insiderhandel för över ett år sedan. Risken som finns i investeringen är imo samma risk som var där från början och är i mina ögon inte nämnvärt större p.g.a. nyheten igår, även om den existerar. Men mja.. spännande, mycket spännande.

Vi får se, jag fyllde på mer då aktien var nere på -25% och tror att du har fel. I värsta fall blir det svansen mellan benen.
2014-09-11, 10:59
Medlem
Om man ville köpa förut så lär det här vara ett bra tillfälle.

Jag tror personligen inte att Fingeprint kan sälja sina läsare med en extremt hög lönsamhet (däremot är de uppenbarligen bra nog att säljas). Men jag är övertygad om att Johan Carlströms problem inte har någon som helst påverkan på det fundamentala värdet i Fingerprint. Snarare kan det vara bra om han försvinner (se äldre tråd: (FB) Johan Carlström (VD Fingerprint Cards)).
Senast redigerad av Foretagsspionen 2014-09-11 kl. 11:14.
2014-09-11, 11:12
Medlem
Camoplasts avatar
När det började sjunka lite efter toppen så sålde jag med vinst, och ja se på fan.. is i magen
2014-09-11, 12:46
Medlem
Är det nu det händer?

Fingerprintfanatikerna på Avanzas forum blundar som varnligt för alla varningssignaler och skriker köpläge, ju mer aktien går ner desto större köpläge ser de!
2014-09-11, 13:15
Avslutad
Jag har varnat andra för detta luftslott, men eftersom jag inte har någon högskoleexamen eller fint jobb på bankkontor eller liknande är det ju ingen som tar det jag säger på allvar.
2014-09-11, 13:34
Medlem
Hungaros avatar
Ja bomben brisera nu och det måste svida för alla som gått in tungt i aktien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in