Citat:
Ursprungligen postat av
padron
Detta känns som ett av finansårets minst oväntade händelser, tillsammans med Oniva.
Trist för alla er som förlorade pengar. Nu har ni lärt er den hårda vägen.
Suspekta aktier med "fantastiska ideer och produkter" som är väldigt omskrivna på diverse forum med en svans av ihärdiga och aggressiva beundrare. Så här slutar det alltid.
Jag håller inte med i det här fallet. Det har varit en väldigt omskriven aktie där många hoppat på tåget utan att sätta sig in i ordentligt i företaget först (inklusive mig själv till alldeles nyligen), sådana investerare är naturligt mer mottagliga för rykten och större kursrörelser, titta bara på
XxDrag0N-Sl4y3RxX och se hur känslorna tagit över och lett till ett juvenilt beteende.
Efter att ha läst motsvarande en mindre bok i volym om FPC och aktiens historia nu på mindre än två dagar är jag mer övertygad om att dessa skriverier inte påverkar företagets nutida och framtida potential nämnvärt. Skillnaden från andra historiska luftslott är att det i det här fallet finns det en bakomliggande fysisk attraktiv produkt tillsammans med en drös redan färdiga avtal och intresse från omvärlden - värdet på vilket inte ruckas av att en f.d. person bedrivit insiderhandel för över ett år sedan. Risken som finns i investeringen är imo samma risk som var där från början och är i mina ögon inte nämnvärt större p.g.a. nyheten igår, även om den existerar. Men mja.. spännande, mycket spännande.
Vi får se, jag fyllde på mer då aktien var nere på -25% och tror att du har fel. I värsta fall blir det svansen mellan benen.