2013-06-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag tro inte längre på denna konspiration, särskilt inte
efter att läst ts tidigare tråd om Ola Håkansson.

vad som exakt har hänt är svårt att veta men även om ts mest kommer med en massa skit i sina trådar så verkar det vara mycket infekterat kring babs, hennes boende, besök och dotter. det är bara att googla runt lite, tex hos bla lodenius då.
Citera
2013-06-09, 20:30
Avslutad
Det är alltså tre vänner(el. "vänner")som är utpekade och som inte får besöka Alice Babs längre(häribland då Jan Malmsjö)?
Men besök får Alice Babs ha, men då av riktiga vänner.
En av dessa "vänner" hade väl en son som han hade skickat med blommor till Alice Babs när då "vännen" själv inte kunde gå dit personligen och med sina blommor till Alice Babs(enligt någon artikel i Expressen).
Och detta har alltså kommit ut till media genom då de här "vännerna", att Alice Babs inte längre får umgås med sina vänner. Eller då "vänner"?
Och enligt Titti, dotter till Alice Babs, så har Alice Babs det nu och efter förvaltarskap: "bättre", "mår bättre" och är "mer social" och "har fortfarande kontakt med sina riktiga vänner."
Men tre vänner, el. då "vänner" är alltså utpekade som dem som inte längre får besöka Alice Babs?
Ingen som hört(läst)något om dessa "riktiga vänner" till Alice Babs och som är dem som, förutom då familjen, fortfarande och trots förvaltarskap tillåts kontakta Alice Babs?
Citera
2013-06-09, 22:43
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Rent lagligt så har hon rätt till det, men det känns ändå omoraliskt, och utan att veta så känns det som om hon gör det i samförstånd med Titti Sjöblom, annars hade väl den senare jobbat för att byta förvaltare? Stämmer säkert att AB är i väldigt dåligt skick och behöver antagligen en förvaltare för att sköta sin ekonomi etc. Förstår dock inte varför förvaltaren och dottern hetsar så mot de som vill besöka AB. Om din mamma eller pappa var allvarligt sjuk, skulle du då hindra personer som känt denne i 50 år att besöka?
Svårt att svara på om det är rätt eller fel att neka AB besök då vi inte har alla kort på bordet. Det kan möjligen också vara missriktad välvilja, att Titti inte vill att mötet med AB skall chocka AB:s vänner. En önskan att omvärlden skall få minnas AB som hon var?
Citera
2013-06-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Svårt att svara på om det är rätt eller fel att neka AB besök då vi inte har alla kort på bordet. Det kan möjligen också vara missriktad välvilja, att Titti inte vill att mötet med AB skall chocka AB:s vänner. En önskan att omvärlden skall få minnas AB som hon var?
Om så är fallet, varför får hon då inte ens ha telefon som hon kan ringa med? Låter lite grymt att beröva en människa från all värdighet på det sättet. Till och med Jackie Arklöv har större frihet än vad Alice Babs har.

Jag tror personligen att man (Titti + förmyndaren) är intresserade av att tysta AB så att hon inte pratar högt och brett om sitt förmodade missnöje eftersom hon säkerligen har en del grejer att säga om dem. Om detta kommer ut i media så kommer Titti garanterat att bli "bad guy" i media, och detta vill man givetvis undvika.
Citera
2013-06-09, 22:59
Medlem
El Capitanos avatar
Historien luktar väldigt illa. Varför någon som Malmsjö och flera andra fullt respektabla människor som känt tanten i alla år plötsligt inte ens skulle få göra besök är väldigt konstigt.

Det hela känns lite som historien med Liliane Bettencourt. Gamla människor som liksom helt berövas sin mänsklighet, myndighet och behandlas som dagisbarn. Som om en diagnos skulle vara en binär företeelse där äldre människor med vissa åldersrelaterade mentala krämpor anses helt hopplösa och rättslösa.
Citera
2013-06-10, 00:14
Medlem
jag har jobbat inom demensvården och jag ser inte nått fel i vad som står i expressen även om jag inte litar på ett skit dom skriver.
Det är så att vissa orkar inte med en massa spring och mår dåligt av det och Alic* kan mycket väl vara en av dom. Altzheimer är en djävlig och hemsk sjukdom och vissa här inne behöver nog läsa på lite om det innan dom yttrar sig. Tror inte att det är nått speciellt bakom detta utan hon inte orkar helt o hållet och behöver lite ro.
Citera
2013-06-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
jag har jobbat inom demensvården och jag ser inte nått fel i vad som står i expressen även om jag inte litar på ett skit dom skriver.
Det är så att vissa orkar inte med en massa spring och mår dåligt av det och Alic* kan mycket väl vara en av dom. Altzheimer är en djävlig och hemsk sjukdom och vissa här inne behöver nog läsa på lite om det innan dom yttrar sig. Tror inte att det är nått speciellt bakom detta utan hon inte orkar helt o hållet och behöver lite ro.
Fast TS citerar ju artiklar och människor som menar att AB inte alls har Alzheimers, utan att man använt detta som en förevändning för att göra det man gör, vilket skulle göra förmyndarskapet illegitimt i och med att man bygger detta på en falsk diagnos, som ställts av dotterns läkare och inte Alice Babs ordinarie läkare, som för övrigt också verkar avpolleterad och inte längre får besöka henne.

Sen är väl inte Sjötäppan ett demensboende, utan ett äldreboende? Personerna lever i "vanliga" lägenheter och inte i rum på sjukhus.Det är väl i det närmaste vad som i USA skulle kallas ett "half-way house"?
Citera
2013-06-10, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan

Förutom att Titti har aldrig kunnat sjunga. Mamma komplexet visar sig säkert nu.
Titti kan ju knappast försörja sig som sångerska å har nog ebb i kassan sen lång tid tillbaks.
Senast redigerad av nvk 2013-06-10 kl. 03:32.
Citera
2013-06-10, 03:50
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Om så är fallet, varför får hon då inte ens ha telefon som hon kan ringa med? Låter lite grymt att beröva en människa från all värdighet på det sättet. Till och med Jackie Arklöv har större frihet än vad Alice Babs har.

Jag tror personligen att man (Titti + förmyndaren) är intresserade av att tysta AB så att hon inte pratar högt och brett om sitt förmodade missnöje eftersom hon säkerligen har en del grejer att säga om dem. Om detta kommer ut i media så kommer Titti garanterat att bli "bad guy" i media, och detta vill man givetvis undvika.
Håller med så långt att historien om AB verkar ytterst märklig. En hund begraven? Tycker också att närmare skäl till varför AB inte får ta emot besök av eller ha telefonkontakt med sina gamla vänner, som exempelvis Janne Malmsjö, bör redovisas. Kan saken exempelvis anmälas av utomstående, dig eller mig, till JO? Om vi misstänker att AB behandlas rättsvidrigt. Är vi förda bakom ljuset på något sätt?
Citera
2013-06-10, 16:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Legendaren Alice Babs hålls inlåst av sin familj på ett äldreboende i Saltsjöbaden. Jag har av mina källor (har även kontakter som jobbar på Sjötäppan, det hem hon hålls inlåst på) fått veta hennes situation är helt ohållbar. Hennes dotter Titti Sjöblom har via en förvaltare förbjudit hennes mor att ha någonsomhelst kontakt med omvärlden och Alice Babs tillåts inte kommunicera med någon, inte ens per telefon eller brev. Ett flertal försök har gjorts av flera olika av Alice Babs vänner att besöka henne men det blir stoppade i dörren varje gång. Titti Sjöblom har ordnat med fullmakt om gör att hon har total bestämmanderätt vad det gäller hennes mor och hon vill inte att hennes mor ska ha umgänge med någon eftersom hon då skulle tala om hur illa det är ställt och hur hon vanvårdas. För att säkerställa detta har även beöksförbud utfördats mot Alice Babs vänner trots att de inte gjort någonting, eftersom Titti menar att de "trakasserar Alice Babs".

Hon skulle ha sommarpratat i radion i år. Det var bestämt sedan långt tillbaka. Men dottern tyckte annorlunda och annulerade det åtagandet. I april lyckades Alice Babs ringa vännen Ann Allan och skrek då efter hjälp och beättade hur hemskt det var. Sedan dess togs hennes telefon bort för att hon inte skulle få ringa mer. Det har til och med gått så pass långt att Titti fått modern falskeligen diagnoserad med Alzheimers sjukdom, vilket Alice Babs tidigare läkare ifrågasätter eftersom hon inte uppviar några sådana symptom för fem öre.

http://blogg.folkbladet.nu/annallan/2013/04/19/du-bad-mig-beratta-lilla-sangfagel/

http://al-lodenius.com/2013/04/20/att-begrava-en-levande-sangerska/

Vi måste agera, för så här får det inte gå till! Vi måste omgående rädda den gamla stacks damen, för utan vår hjälp kommer hon att dö!

Jag har träffat på Titti Sjöblom får många år sedan. Hon snattade och trodde hon var medelpunkten. I mina ögon en slags psykopat. Mycket dryg och konstig. Det här förvånar mig inte. Rädda Alice från Titti tror jag är befogat att säga.

Titti Sjöblom hade en "pondus" som skar rakt igenom lokalerna och hon överröstade alla. Rösten skar som tordön. Hon uppförde sig som om hon vore en stor sångerska i världsklass, en diva. Hon är kanske avundsjuk och gör hon sin mors sista dagar till ett lidande? Karriären gick inte lika lysande för henne som för modern? Ett komplex som slagit slint?

Titti har utfärdat kontaktförbud för moderns vänner/grannar. Hör själva... det behövs inte om man är normal. Betvivlar att vännerna är onormala... de vände sig till media...

Jag kan förstå om vänner och bekanta inte förstår att de är för många och att AB inte orkar med besök, men då kan man prata med dem, kanske göra en besöksplan, inte utfärda kontaktförbud. Hur kan Titti veta vilka modern vill träffa? Om Alice själv har sagt något, får hon vara så rak och berätta det för dem som tror att de är "vänner". Jag tror inte att Alice vill att det ska vara på det här viset, hon är och var omtyckt, och att hennes dagar ska sluta med olustig osämja är enbart dotterns fel. Vilken idiot.

Att AB hålls isolerad måste utredas av polis och oberoende läkare. Det här duger inte, det är en skandal.

Hur ser Tittis trackrecord ut? Finns det fler offentliga tvistigheter runt henne?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-10 kl. 16:34.
Citera
2013-06-10, 22:16
Medlem
donnamanloves avatar
Jag kan bekräfta att det är sant, även om jag inte kan styrka det utan att outa mig helt och hållet. Ni får välja vad ni vill tro helt enkelt.

Alice har funnits med i mitt liv under min barndom och tonår, hon var med på mitt dop när jag var några månader, födelsedagar, student och självklart en hel del vardagar, och jag har givetvis varit med en del i hennes liv, på framträdanden, högtidsdagar och vardagar. Hon är viktig för mig helt enkelt.
Varje gång jag försöker besöka henne blir jag nekad "av privata skäl", "enligt överenskommelser med anhöriga", "vi har sekretess...." och "det sägs att hon inte orkar", och det märks att personalen inte riktigt är bekväma vid att leverera de orden. Och att hon inte orkar kan jag köpa om det händer en gång, eller någon gång, men alltid - nej, det köper jag inte. Och av naturliga skäl vill jag inte träffa henne för att vi ska delta i ett trialthon ihop, utan jag vill helt enkelt bara träffa henne.
Varken jag, mina föräldrar eller mina mor/far-föräldrar får längre träffa henne, och det svider i oss alla. En av oss har pratat med media, vilket inte var något förstahandsalternativ, men så som det är nu fungerar inte alls. Och hon är en vän till familjen sedan årtionden tillbaka, och det finns ingen osämja mellan någon av oss heller.
Citera
2013-06-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Jag kan bekräfta att det är sant, även om jag inte kan styrka det utan att outa mig helt och hållet. Ni får välja vad ni vill tro helt enkelt.

Alice har funnits med i mitt liv under min barndom och tonår, hon var med på mitt dop när jag var några månader, födelsedagar, student och självklart en hel del vardagar, och jag har givetvis varit med en del i hennes liv, på framträdanden, högtidsdagar och vardagar. Hon är viktig för mig helt enkelt.
Varje gång jag försöker besöka henne blir jag nekad "av privata skäl", "enligt överenskommelser med anhöriga", "vi har sekretess...." och "det sägs att hon inte orkar", och det märks att personalen inte riktigt är bekväma vid att leverera de orden. Och att hon inte orkar kan jag köpa om det händer en gång, eller någon gång, men alltid - nej, det köper jag inte. Och av naturliga skäl vill jag inte träffa henne för att vi ska delta i ett trialthon ihop, utan jag vill helt enkelt bara träffa henne.
Varken jag, mina föräldrar eller mina mor/far-föräldrar får längre träffa henne, och det svider i oss alla. En av oss har pratat med media, vilket inte var något förstahandsalternativ, men så som det är nu fungerar inte alls. Och hon är en vän till familjen sedan årtionden tillbaka, och det finns ingen osämja mellan någon av oss heller.

om hon är dement så kanske hon blir upprörd av besök?
kanske vill de begränsa antalet 'ansikten' till en liten krets för det är allt hon bedöms klara av?
är hon dement?
Senast redigerad av meetthefockers 2013-06-10 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in