2013-06-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det får förvaltaren bedöma, det är utanför min kunskap du. Vem vet,tantan kanske har massa glitter på rummet, dyra minnesvärda tavlor mm. Vem vet, ingen här kan jag lova utan endast de närmaste och förvaltaren.

ja, den där jävla jan malmsjö vet man ju hur han är. flinkare fingrar får man leta efter. en ring på nattduksbordet och malmsjöaren står snart och stampar utanför pantbanken.
Senast redigerad av meetthefockers 2013-06-09 kl. 18:23.
Citera
2013-06-09, 18:19
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ja, den där jävla jan malmjsö vet man ju hur han är. flinkare fingrar får man leta efter. en ring på nattduksbordet och malmsjöaren står snart och stampar utanför pantbanken.

Varför skulle den store skådespelaren och välsituerade bonvivanten Jan Malmsjö gå och sno grejer från Alice Babs? Jag tycker nog att du får lägga fram lite bevis om du ska skymfa en fin och hederlig man på detta sätt
Citera
2013-06-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Varför skulle den store skådespelaren och välsituerade bonvivanten Jan Malmsjö gå och sno grejer från Alice Babs? Jag tycker nog att du får lägga fram lite bevis om du ska skymfa en fin och hederlig man på detta sätt

ironi, min käre watson, det var ironi.
bluebeat72 började ju dilla om glitter och konst som behövde skyddas från klåfingriga besökare i hennes typ 12 kvm stora rum på boendet...
Citera
2013-06-09, 18:23
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
ja men nu har hon ju förvaltare så då borde det ju vara fritt fram med besök eftersom ingen av besökarna kan lura henne?
Om AB är satt under förvaltare, vilket är ett domstolsbelsut,så måste det genom fullgod medicinsk dokumentation ha styrkts att AB inte längre kan sörja för sin ekonomi och person. AB är i praktiken numera omymdig, precis som en minderårig. Kan mycket väl tänka mig att förvaltaren är i sin fulla rätt att neka besökare, t ex diverse kändisar och tidigare vänner till AB, att besöka henne, om detta kan bedömas vara till men för AB. Detta kan man icke skylla på Titti Sjöblom. Troligast är nog att AB blivit dement.
Citera
2013-06-09, 18:24
Medlem
Citat:
Det får förvaltaren bedöma, det är utanför min kunskap du. Vem vet,tantan kanske har massa glitter på rummet, dyra minnesvärda tavlor mm. Vem vet, ingen här kan jag lova utan endast de närmaste och förvaltaren.

Ska väl inte vara så stort att ta bort dessa tavlor från rummet i så fall? Nog för att man som utomstående inte har alla fakta, men uppfattar både dottern och förvaltaren som väldigt falska.
Citera
2013-06-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Om AB är satt under förvaltare, vilket är ett domstolsbelsut,så måste det genom fullgod medicinsk dokumentation ha styrkts att AB inte längre kan sörja för sin ekonomi och person. AB är i praktiken numera omymdig, precis som en minderårig. Kan mycket väl tänka mig att förvaltaren är i sin fulla rätt att neka besökare, t ex diverse kändisar och tidigare vänner till AB, att besöka henne, om detta kan bedömas vara till men för AB. Detta kan man icke skylla på Titti Sjöblom. Troligast är nog att AB blivit dement.

Rent lagligt så har hon rätt till det, men det känns ändå omoraliskt, och utan att veta så känns det som om hon gör det i samförstånd med Titti Sjöblom, annars hade väl den senare jobbat för att byta förvaltare? Stämmer säkert att AB är i väldigt dåligt skick och behöver antagligen en förvaltare för att sköta sin ekonomi etc. Förstår dock inte varför förvaltaren och dottern hetsar så mot de som vill besöka AB. Om din mamma eller pappa var allvarligt sjuk, skulle du då hindra personer som känt denne i 50 år att besöka?
Citera
2013-06-09, 18:32
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
ironi, min käre watson, det var ironi.
bluebeat72 började ju dilla om glitter och konst som behövde skyddas från klåfingriga besökare i hennes typ 12 kvm stora rum på boendet...

Jaha, förlåt. Jag förstår mig inte på det här med ironi riktigt, jag är född f.Kg. (före Killinggänget)

För att vara on-topic; detta sommarprat som nämns i trådstarten, var det verkligen bestämt? Det var ju bara något som Aftonbladet skrev (SR avslöjar vem som ska sommarprata innan den lite halvt högtidliga ceremonin med tillhörande fotografering), de kanske hade hittat på eller hade en källa som inte alls var så insatt som den låtsades om.
Citera
2013-06-09, 18:41
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Förvaltaren o dottern gör helt rätt. Alice är inte vid sina sinnes fulla bruk o kan dörför utnyttjas just i penningsyfte. Nej, hon mår bäst av att avnjuta sin ålderdom där hon nu är.

Snacka skit, vad vet du om nånting i det här fallet? Vet du mer än mig? Nej just det så tig.
Citera
2013-06-09, 18:49
Bannlyst
Citat:
ja, den där jävla jan malmsjö vet man ju hur han är. flinkare fingrar får man leta efter. en ring på nattduksbordet och malmsjöaren står snart och stampar utanför pantbanken.

Fy fan detta kommer jag att skratta åt flera veckor .Absolut min typ av ironiska humor.

Hålls gumman isolerad så är det nog inte för att hålla klåfingriga besökare ur rummet ,det har säkert sin naturliga förklaring, jag tror absolut inte på att hon hålls fången av sin egen dotter.
Citera
2013-06-09, 19:02
Medlem
Rolzs avatar
Vad i helvete? frige Alice Babs på momangen!

Dottern säger här i expressen att hon visst får träffa vänner.
http://www.expressen.se/nyheter/alice-babs-svart-sjuk--vardas-dygnet-runt/

"Titti Sjöblom vill lugna de som oroar sig för att Alice Babs far illa.

- Om folk tror att min mamma inte får träffa vänner eller inte får lyssna på musik så är det ingen beskrivning som stämmer.

Titti Sjöblom säger att mamman har det väldigt bra just nu."
Citera
2013-06-09, 19:05
Medlem
Avva66s avatar
Jag tro inte längre på denna konspiration, särskilt inte
efter att läst ts tidigare tråd om Ola Håkansson.
Citera
2013-06-09, 19:23
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag tro inte längre på denna konspiration, särskilt inte
efter att läst ts tidigare tråd om Ola Håkansson.

Nej, alltså, TS ska man inte lita på. Hen är totalt förryckt, kolla bara trådarna om döda kändisar, t o m Elisabet Höglund har skrivit en krönika om hur otäck sonny crockett är och hur sårad hon blir över hens missriktade välvilja.
Men andra människor, som påstår sig vara nära vänner till Alice Babs, har gjort blogginlägg om detta. Vad som är sant och vad som är lögn är svårt att avgöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in