2013-06-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Det förstår jag också. Men här inne har de
flesta vänt ut och in på KJ och hans familj.
Men ingenting har kommit fram om VB:s familj.
Hur deras familjeförhållande var mm.

Kanske dags för tråden att börja göra det, även om man kan tycka att polisen redan borde ha gjort det, på samtliga som kan kopplas till henne på ett eller annat sätt.
Kanske har starkt alibi för den kvällen. Och snabbt kunnat avskrivas.

Fult möjligt att det är fadern, men är nog väldigt många människor som kan tänkas färdas omkring med fiskespö Mjösjön ligger väl inte alltför långt borta? Om det nu går att fiska där.
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-10 kl. 17:01.
Citera
2013-06-10, 16:56
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett prov som föregåtts av övning och prövning i mängd, kan inte jämföras med den hund och det fall vi nu diskuterar.

Den här hunden är inte tränad i sök efter kroppsdelar, den kopplar inte ett fynd av VB ben till belöning, vad är det som är så svårt att förstå? Däremot säger jag ingenting om att hunden möjligen ville undersöka det den fick vittring på, vad det var vet vi inte, vi vet inte ens om den fick vittring, den kanske hörde något, en sork eller vad som helst, instinkten är att jaga ett byte, så det kan vara precis vad som helst som gjorde att hunden blev hispig, eller uppspelt är ett bättre ord?

Var benen där vid tidpunkten, var det benen hunden reagerade på. Kadaver undgår knappast en hund, däremot är mina jyckar inte så intresserade av kaninkadaver längre, för just dessa stöter vi på varje dag. Den ene markerar dock än idag för en död kråka, som togs bort för 3 veckor sedan där vi bor. Han kör ner nosen exakt på samma ställe och trycker till var gång vi passerar. Glöm sork och annat, här är det urdrifter som styr.
Citera
2013-06-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Helt enkelt för att stycka någon var vad GM alltid drömt om?

Kan det vara så enkelt?

Ja det kan faktiskt vara så enkelt och då har det knappast skett i lgh/sommarstuga utan någon annan plats som inte kräver transportstyckning utan den är lustbetonad, låter brutalt men det finns t.o.m värre saker som människan är kapabel till.
Citera
2013-06-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kanske dags för tråden att börja göra det, även om man kan tycka att polisen redan borde ha gjort det, på samtliga som kan kopplas till henne på ett eller annat sätt.
Kanske har starkt alibi för den kvällen. Och snabbt kunnat avskrivas.

På VB facebook var ju inte KJ med som hennes vän.
Det kan ju vara så att VB:s familj inte ville att VB
umgicks med honom och att mamman tog bort honom från
VB:s vänlista.
VB klagade ju på i ett sms till en kompis om att någon
retat upp henne. det kan ju vara någon av föräldrarna som
gjort det.
Citera
2013-06-10, 17:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag är sjukt imponerad (missförstå mig rätt med uttrycket, är inte det ordet jag letar, men kommer inte på rätt ord) att ni pallar gå in i huset. jag skulle inte ens klara av att gå i närheten av det.. (mest troligt inte ens innan allt detta hände, jag är världens räddhare) och skulle aldrig ens komma på tanken att sätta min fot därinne tror jag..

Nej inte jag heller. Modigt gjort :-)
Citera
2013-06-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu heller är det inga dussinlirare som är inkopplad på fallet, tekniker och rättsläkare som bl.a. redde ut mordet på Caro*in och det var fan i mig en bedrift och väldigt proffsigt.

.
Det var en ren slump att man löste det fallet genom att två fiskare upptäckte en liten blodfläck vid en liten dold rastplats och deras första tanke var att det kom från ett djur men anmälde det ändå och det tog ca en vecka innan polisen undersökte detta.
Citera
2013-06-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Därför att VB kämpade emot och har GMs hud och vävnad/DNA under naglarna.

Visserligen men hela kroppen/delarna är nedlusad med spår och DNA liksom förmodligen fyndplatser. Varför då bara ta bort händerna och tro sig därmed aldrig kan kopplas till offer och likdelarna.

Jag tror avlägsnandet har någon form av symbolik för GM, vilken vet jag inte men bisarrt är det.
Citera
2013-06-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja det kan faktiskt vara så enkelt och då har det knappast skett i lgh/sommarstuga utan någon annan plats som inte kräver transportstyckning utan den är lustbetonad, låter brutalt men det finns t.o.m värre saker som människan är kapabel till.

Tror att mordet skett genom att GM kört ikapp BO, Kanske fått in henne i bil, huggit henne pga ???? Alternativt huggit, lagt i baklucka, fört ut till skog, kanske lagd i bunker/värn, lämnat kropp någon dag, sen styckat senare, mellan 6:e till 16:e därefter flyttat huvud/torso till FP2 ben till FP1, eller att huvud/torso är kvar på styckplats och resten flyttats. Att det inte upptäcks styck/brotts-plats beror på naturens hjälp att spola bort spår genom regn och vind.
Citera
2013-06-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Nja, det finns utbildningar på gymnasienivå som är ett år där du kan titulera dej familjeterapeut/massageterapeut/behandlingsterapeut. Tror du tänker på universitetsutbildningar med psykoanalytisk inriktning alt. psykologiutb.

Terapeut verkar folk svänga sig med i allmänhet.

jo, men nu snackar vi Kognitiv beteende terapeut.
tror det tar lite längre tid.. kan inte svära på det, men känns som det
Citera
2013-06-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
På Erikssons vårdcentral får jag fram om jag googlar. Stämmer det?

kan stämma, uttalar mig inte. ingenting jag känner igen dock. finns en annan me dliknande namn dock
vet inte vart hon jobbar
Citera
2013-06-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Den liknar ett ben som ligger vinklat, lårben, underben och fot. Kanske två ben, där det ena inte gjort lika mycket avtryck.

så kan man också se på det, och håller nog med dig lite också där
Citera
2013-06-10, 17:13
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
En kropp som legat ute så länge som det rör sig om i detta fallet måste vara svår att hantera.

Finns det något som skulle underlätta hanteringen,ja givetvis en kyl/frys - eller en mycket kall plats..

Ett fort som stått tomt över vintern har magasinerat en otrolig kyla.De som bor i Boden har besökt forten,nån gång.Mitt i sommaren så är det väldigt kylslaget invändigt.I Maj månad och efter vår urusla och kalla vår så bör det vara riktigt kallt inne i forten.

Om,jag säger om - GM på något sätt har tillträde till något av forten med nycklar så vore det en perfekt plats att förvara en kropp i tills det är dags för makaberiet att stycka/förflytta kroppen till slutförvaring eller vad nu GM har tänkt sig.
Jag antar att polisen bör undersöka SAMTLIGA fort med nycklar och Likhund för att säkerställa att VB inte legat i nåt av de låsta forten.

Har "airsoftarna" spelat innanför grindarna på exempelvis Degerbergsklinten?Nån som forskat om det?

Sidospår,var KJ antagen av Hemvärnet? Läste nånstans att han sökt dit..
Om så,har han tillgång till nycklar till Degerbergsfortet/Hemvärnet eller nåt annat fort?
Är föräldrarna med i hemvärnet?
Var bortgångne farfar med i hemvärnet?
Farbrodern,var han med i hemvärnet?
Den äldre brodern etc..
Kompisar med anknytning till HV?
Kompisars föräldrar med anknytning till HV?
Förlorade nycklar i anslutning till ovanämnda långskott?

Om kroppen visar/visade tecken på frys/kyl skador - voilá eller tillgång till en STOR kyl/frys.
Lite spån då..

Kan nån av KJ:s polare vara med i HV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in