2013-06-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
just to clarify
aspergers existerar inte längre.. det räknas som en annan form av autism idag..

Sant, men kan likväl vara så att de haft för bråttom med att fastställa diagnosen.
Citera
2013-06-10, 16:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kj var vän med VB samt hennes EX. Att de två tillbringade tid tillsammans är inte konstigt att det sedan finns blod (?) av henne i bilen behöver inte betyda att det är KJ som knivat henne, det finns säkert en förklaring till blodet, det behöver inte ens vara mer än någon droppe på ett papper eller vad som helst. Vad beträffar hans hobby kan jag inte uttala mig om, då jag inte vet tillräckligt om det området mer än vad som skrivits i tråden vilket inte alltid är sant. Hans vapenintresse har knappast med detta att göra, hon blev inte skjuten (vad vi vet) utan knivad(?) stickvapen var i alla fall inblandat med hennes dödsorsak.

Han är enligt mig inte inblandad i hennes död.

Om han hade velat skulle han säkert ha kunnat hitta på någon orsak till blodet i bilen, men han talar sanning och vet därmed inte hur/ varför hennes blod fanns i bilen.

Jag tror också att hon lämnade hans hem runt nio-tiden på kvällen mot den 5 maj och att hon mött sin baneman på vägen hem. KJ är inte bra på att ljuga eller fabricera ihop sammanhängande historier, utan jag är ganska säker på att är han skyldig skulle han erkänna relativt omgående. Han är inte korkad och vet när han är i underläge rent psykiskt däremot tror jag att han är uppfostrad med filosofin att ärlighet varar längst och har svårt för att fara med osanning. Han nekar fortfarande....han är oskyldig.

Nej, blodspår i KJ:s bil innebär inte per automatik att han har knivat henne, men han vet med hög grad av säkerhet varför hennes blod fanns där.

"Han är enligt mig inte inblandad i hennes död." Vilken kunskap har du till stöd för den åsikten ?

Jag är övertygad om att KJ dels är inblandad i något avseende, dels skyddar någon annan.
Citera
2013-06-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Sant, men kan likväl vara så att de haft för bråttom med att fastställa diagnosen.

um, tror det är nått han har haft länge..
fast de konstaterade min ADHD ganska snabbt iof.
Citera
2013-06-10, 16:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
var väl väldigt fuktigt och unket inne i huset vad jag förstod en som varit dit och fotat
Hög luftfuktighet gynnar inte hållbarheten på kött, om man säger så.
Citera
2013-06-10, 16:16
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag håller med om att sannolikheten måste vara oändligt obefintlig. Dock var det väl just det som hände i Spekeröd tyvärr.

Jag är väl medveten om det. Men Spekerödsfallet skiljer sig något från detta. Där begick polisen ett gigantiskt misstag, det råder det ingen tvekan om, men blodfläcken i sängen var dold med ett rent lakan. Det är absolut ingen ursäkt, men i Spekeröd kan man möjligen hitta en förklaring till klantigheterna - nämligen den mänskliga faktorn. Poliser är också människor - och kan begå misstag och gör det bevisligen också.
Ödehusets golvytor däremot, var just det, ödsliga golvytor med förhållandevis god överblick. Om huset också varit mordplats hade detta inte undgått den mest korkade polis.
Citera
2013-06-10, 16:18
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
KJ kan ha dumpat allt vid Gula huset redan 4-5 maj, huset genomsöktes inte förrän en-ett par (?) veckor senare av mps. Att han varit där själv är inte omöjligt, polisen satte inte span på honom förrän efter det att han vid ett sök med mps berättat att han var den som senast såg Vb. Hur den uppgiften nådde polisen kan man fråga sig.

När satte polisen span på KJ? Hur många dagars försprång hade han?

Det undrar jag med; hur många dagar har han haft innan de satte span på han? Handlar det om ett par dagar så kan han ju ha hunnit med en massa på den tiden. Samtidigt vet vi ju inte om de verkligen inte kollat upp honom väldigt tidigt, men inte har gått ut i media med det. Jag hittar inte länken med intervjun av polisen i början av fallet, då fyndet inte än gjorts; mannen brevid polisen har ett speciellt kropps-språk; kanske de visste mycket mer vid det här tillfället.
Citera
2013-06-10, 16:22
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
alltså, utbilda sig till terapeut är inget man gör i en handvändning. det tar ganska lång tid.. och hon har då jobbat med det iaf ett år, säkerligen mer skulle jag tro

Nja, det finns utbildningar på gymnasienivå som är ett år där du kan titulera dej familjeterapeut/massageterapeut/behandlingsterapeut. Tror du tänker på universitetsutbildningar med psykoanalytisk inriktning alt. psykologiutb.

Terapeut verkar folk svänga sig med i allmänhet.
Citera
2013-06-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan Kj´s mamma och hon känna varandra? Mamman jobbar med kbt troligtvis.

Tänkte om hon kanske också jobbat inom psykiatrin med tanke på vad hon vidareutbildat sig till.

Jag tror inte hon jobbar på avdelning 32 Psyket, ingen har Kbt utbildning på avdelningen ifall. Kan finnas någon på öppen mottagningen som har Kbt och då kan dom ha surrat(akutspsyk avd 32 bottenvåning, en trappa upp finns den öppna mottagningen). Vet någon vad kJs mamma heter? Misstänker att hon jobbat på närpsyk i Boden om hon har Kbt utbildning. Bakgrund Skötare eller sjuksköterska.

Vore intressant att få veta hennes namn. Känner till närpsyk, avd 32 och öppna mottagningen personal.
Citera
2013-06-10, 16:26
Medlem
Skulle vilja försöka utröna varför offret blivit styckat.

Är det av transportskäl eller är det av skäl som kan härledas till ilska, rituellt eller av skäl som man bara inte kan föreställa sig. Dessa ytliga stick, var de tänkt för att vara dödsbringande i någon form av kamp eller var offret redan avliden. Varför tas händerna väck, knappast av transportskäl, varför då.
Citera
2013-06-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Skulle vilja försöka utröna varför offret blivit styckat.

Är det av transportskäl eller är det av skäl som kan härledas till ilska, rituellt eller av skäl som man bara inte kan föreställa sig. Dessa ytliga stick, var de tänkt för att vara dödsbringande i någon form av kamp eller var offret redan avliden. Varför tas händerna väck, knappast av transportskäl, varför då.

Helt enkelt för att stycka någon var vad GM alltid drömt om?

Kan det vara så enkelt?
Citera
2013-06-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Det undrar jag med; hur många dagar har han haft innan de satte span på han? Handlar det om ett par dagar så kan han ju ha hunnit med en massa på den tiden. Samtidigt vet vi ju inte om de verkligen inte kollat upp honom väldigt tidigt, men inte har gått ut i media med det. Jag hittar inte länken med intervjun av polisen i början av fallet, då fyndet inte än gjorts; mannen brevid polisen har ett speciellt kropps-språk; kanske de visste mycket mer vid det här tillfället.

Om du tänker på presskonf. 10 maj i Luleå så håller jag med dig, civil polisen L-I Johan*son bredvid uniformsklädde U Sk*ld var då utsedd FU-ledare och man inlett FU gällande människorov. Alla frågor som berörde "kompisen" numera mt gled man undan av både L-I och även pressansvarig gick in och rätade upp.

Jag är övertygad att de hade starka misstankar redan då mot den nu häktade men tittade i taket när frågor kom på tal.
Citera
2013-06-10, 16:37
Medlem
Citat:
nej. men jag vet med 100% garanti att hon är KBTare

På Erikssons vårdcentral får jag fram om jag googlar. Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in