2013-06-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Eller att de var placerade som ett "tak" högst upp under riset/presenningen.

Kan ju vara så att de varit där i skogen eftersom KJ trivdes där, och kniven slant. Sen kom lite fler hugg för att skona henne, har för mig att en knivmördare påstod att första hugget var en olycka, förklarade de 22 övriga med att han ville förkorta lidandet på den han huggit med resterande, sen att det visar sig att det första hugget som var en olycka inte var farligt och lätt hade kunnat plåstras om är ju en annan sak.

Saknar dock källa till det, och 22 övriga är bara en siffra jag tagit till, det rör sig om ganska många hugg efter det första i alla fall.
Citera
2013-06-12, 20:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag anser inte att poängen med en krimtråd prompt är att posta flugiga gissningar om hur det skulle ha kunnat gå till som man fåfängt kallar för teorier, utan jag ser trådens roll mer som att sammanfatta och analysera den kunskap vi har. Det betyder också att jag inte anser att den som kritiserar flugiga gissningar är moraliskt förpliktad att komma med en mindre flugig heltäckande gissning själv. Men är det KJ som är gm, är det sannolikt att han har begått mordet/dråpet och styckningen själv. Om han alls har fått hjälp - vilket är mindre sannolikt än att han inte har fått det - har den hjälpen med all sannolikhet begränsat sig till att undanskaffa styckade likdelar. Din idé om att han och hans närmaste airsoftpolare skulle ha haft ihjäl henne som ett led i en krigslek, bottnar dels i en okunnig och fördomsfull syn på hurdana airsoftare är, och bortser dels från att ju fler ostraffade som är inblandade i ett allvarligt brott, dess större sannolikhet att någon av dem antingen anförtror sig till någon som inte var med, eller bryter ihop.

Blodgrupp går i princip bra, även om jag inte tror att SKL testar blodgrupp med DNA-analys.

Ingen avkräver någon tråddeltagare att inkomma med en vattentät teori om vad som är motivet till mordet på Vatchareeya Bangsuan eller vem som bär ansvar för detta, men de som tror sig ha något om Fallet VB att bidra med gör väl så efter förmåga inbillar jag mig. För egen del tror jag motivet dels handlar om meningsskiljaktigheter mellan KJ och VB huruvida KJ hade fog för att betrakta VB som "sin" tjej vilket troligtvis inte överensstämde med hennes uppfattning, och denna förlorade "ägodel" kan han ha grunnat på sedan han degraderades till X för några år sedan och beslutat att ge igen för på något sätt. Min bedömning är att "Kribba" även hade en del annat på minussidan att räkna hem. Han hade ju misslyckats med studierna och dessutom vägrats göra militärtjänst, vilket torde vara ett rejält bakslag för den som idoliserar krigshjältar och Men in Arms. På plussidan hade han det airsoft-gäng han var medlem i och vid dessa events kunde han få utlopp för inneboende känslor som han i det "civila" tvingades undertrycka. Sammantaget gissar jag att KJ präglats av återkommande motgångar, och när han inte längre hade tillgång till VB - den förlorade "ägodelen" - kunde han ju lika bra göra av med henne på riktigt. Dels misstänker jag att mordet kan ha rasistiska förtecken mot bakgrund av hatiska uttalanden om kackerlackor från visst håll. En bild på AN i kamouflagebrallor väckte en fundering och en fråga huruvida denna AN är intresserad av airsoft-lekar och vid något tillfälle kan ha medverkat i dessa spel, dock utan respons eller svar. Om KJ inte på något sätt eller i någon funktion har med mordet på Vatchareeya Bangsuan att skaffa kan det betraktas som smått sensationellt. Det är åtminstone min försiktiga gissning.
Citera
2013-06-12, 20:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jovisst, men frågan är om det finns någon substans i dessa PM? - Jag skulle nog vilja se en detaljerad redogörelse för dessa besök i ödehuset för att över huvud börja reflektera över varför gm valt att lagra sitt knivdödade offer (helt eller styckat) i hela fjorton dagar, innan han kom på att transport skulle ske till ödehuset.

KJ ansåg nog att risken var för stor om mps skulle söka i terrängen i detta område. Däremot om kroppsdelarna skulle finnas i ett låst och övergivet hus så kanske de inte skulle upptäckas av mps.
Citera
2013-06-12, 20:34
Medlem
Cyborg_ses avatar
Någon som googlat på "Bängsuan" ???
Citera
2013-06-12, 20:36
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser det som mycket tungt och besvärligt att lyfta en naken torso upp på den höjden. Utan armar och ben finns det inget att ta tag i.

Han hade väl tänkt få in alla delar i huset men lessna efter att ha kämpat sig in med bägge benen. Vete sjutton hur han tänkte?
Citera
2013-06-12, 20:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Självklart, men då skall han skjuta eller dra upp kropp uppför rampen, vilket är enormt mycket svårare än att släpa ut kroppen i skogen från en bil. Då måste han klättra in först och sen kunna nå kroppen från marken, antagligen då ha uppsträckta armar, men det är fortfarande inte lätt att göra det.

Att ben var slängda i huset kanske beror på att de inte rymdes i hålet.
Det är ju bara ett enkelt lyft som behöver göras. - Ja, han kan ha tänkt att gömma alla delarna på samma ställe men sedan förstått att det skulle bli svårt - men mot detta talar att torson och skallen bara delvis varit övertäckta; som om de fått överges i största hast, att täckmaterialet mer liknade tändmaterial än att gm regelrätt gömt och täckt över sina delar ordentligt. Sedan måste ju "gömstället" inne i ödehuset anses vara sällsynt dåligt valt med tanke på upptäcktsrisken (och f.ö. även det andra stället mitt i en trädlös brandgata).
Citera
2013-06-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Själv har jag aldrig varit i den situationen att dra upp en kropp för en ramp och sen göra allt det du beskriver. Han kanske har haft hjälp?

Nej, men benen var ju i huset? inte kroppen, även om benen innehåller stora och starka muskler, väger nog inte ett ben ändå i närheten av ett huvud och en torso. Rampen är ganska brant också för att släpa in eller lyfta in en kropp där vore inte enkelt. Hade de varit två hade de kanske gjort det, men då tror jag också de lyft upp luckan och spikat igen den, vilket inte en GM orkat.

Jag tränar kontinuerligt, och är inte säker på att jag hade orkat släpa upp eller lyfta in en tjej i det där huset.
Citera
2013-06-12, 20:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Han hade väl tänkt få in alla delar i huset men lessna efter att ha kämpat sig in med bägge benen. Vete sjutton hur han tänkte?

Jag tror bara han klarade benen, vilka han fick med sig första svängen från fp2. Antingen blev han störd så det inte blev mer bärande eller så insåg han att inte klarade resten med tanke på tyngden eller pga lukt och syn.
Citera
2013-06-12, 20:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det är ju bara ett enkelt lyft som behöver göras. - Ja, han kan ha tänkt att gömma alla delarna på samma ställe men sedan förstått att det skulle bli svårt - men mot detta talar att torson och skallen bara delvis varit övertäckta; som om de fått överges i största hast, att täckmaterialet mer liknade tändmaterial än att gm regelrätt gömt och täckt över sina delar ordentligt. Sedan måste ju "gömstället" inne i ödehuset anses vara sällsynt dåligt valt med tanke på upptäcktsrisken (och f.ö. även det andra stället mitt i en trädlös brandgata).

Hade bara luckan varit stängd och låst så hade bara mps åkt därifrån.
Citera
2013-06-12, 20:45
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Kan ju vara så att de varit där i skogen eftersom KJ trivdes där, och kniven slant. Sen kom lite fler hugg för att skona henne, har för mig att en knivmördare påstod att första hugget var en olycka, förklarade de 22 övriga med att han ville förkorta lidandet på den han huggit med resterande, sen att det visar sig att det första hugget som var en olycka inte var farligt och lätt hade kunnat plåstras om är ju en annan sak.

Saknar dock källa till det, och 22 övriga är bara en siffra jag tagit till, det rör sig om ganska många hugg efter det första i alla fall.

Om man Hugger och hugger X-antal gånger på det viset tycker jag tyder på Rage och vanvettig Ilska, då handlar det inte om att skona någon från ytterligare lidande. Att sen om man "råkar" rispa eller hugga av misstag då är man väl inte så jävla dum så man fortsätter att hugga efter det. Man måste ju ha en hum om hur personen mår och ta reda på hur det första hugget tog! Om man har lite sans i huvet alltså
Citera
2013-06-12, 20:46
Medlem
Citat:

Ja, men vem säger att det här är ett svårt fall och att GM skulle vara smart?

Jag vet hus och stigning på ramp, vet också att Genom lyft hade jag kanske kunnat lyfta upp max 50 kg, kom ihåg att bilder på KJ visar att han är spensligare än mig, och kanske lite kortare. Tänk dig / tecknet så har du nära på lutningen på den rampen han ev. skulle dragit in henne i. Vilket ej heller är lätt, kanske han varit där och försökt, vem vet, men dra en kropp efter marken är lättare, än att dra den uppåt, speciellt om det är mossigt eller gräs underlag, ännu hellre om det är lite blött. Kläder hade underlättat ett sådant dragande uppför ramp, men mycket i trådarna här talar för att kläder och telefonen fortfarande saknas.
Citera
2013-06-12, 20:48
Medlem
Mouchinos avatar
om
Citat:
Nej, men benen var ju i huset? inte kroppen, även om benen innehåller stora och starka muskler, väger nog inte ett ben ändå i närheten av ett huvud och en torso. Rampen är ganska brant också för att släpa in eller lyfta in en kropp där vore inte enkelt. Hade de varit två hade de kanske gjort det, men då tror jag också de lyft upp luckan och spikat igen den, vilket inte en GM orkat.

Jag tränar kontinuerligt, och är inte säker på att jag hade orkat släpa upp eller lyfta in en tjej i det där huset.

Nej tror inte de heller men fattar inte hur GM tänkte bara. Hade han förpackat kroppsdelarna i väskor eller nåt så hade det ju blivit betydligt lättare. Tror du inte? Nä man kan bara tänka sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in