2013-06-10, 16:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Vad är det som inte säger det? Kan du förklara hur du menar ??

Vem har "klarlagt" tidpunkten när VB avled ? Det var frågan jag ställde. Vet du ?
Citera
2013-06-10, 16:39
Medlem
Kommer någon i håg när VB styvfar skulle ha varit
ute och fiskat?
Är det bekräftat eller bara trådsanning?
Citera
2013-06-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Kommer någon i håg när VB styvfar skulle ha varit
ute och fiskat?
Är det bekräftat eller bara trådsanning?

Det enda som är 100 % bekräftat är väl att KJ sitter anhållen misstänkt för mord på VB vars kropp hittats i delar, samt att blod hittats som kan koppla VB till KJ?
Citera
2013-06-10, 16:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeareason
Bilden har jag haft sen dagarna efter avspärrningarna hävts och det är först nu jag fått tummarna loss att kolla om ni här på FB har vetat om detta. Vad tycker du fläcken liknar om inte en torso?
Den liknar ett ben som ligger vinklat, lårben, underben och fot. Kanske två ben, där det ena inte gjort lika mycket avtryck.
Citera
2013-06-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det enda som är 100 % bekräftat är väl att KJ sitter anhållen misstänkt för mord på VB vars kropp hittats i delar, samt att blod hittats som kan koppla VB till KJ?

Men jag anser att man inte bara ska stirra sig blind på
KJ. Om det kommer fram mer bevis på KJ så ger jag mig.
VB:s styvfar ligger också nära till hands.
Citera
2013-06-10, 16:45
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om du tänker på presskonf. 10 maj i Luleå så håller jag med dig, civil polisen L-I Johan*son bredvid uniformsklädde U Sk*ld var då utsedd FU-ledare och man inlett FU gällande människorov. Alla frågor som berörde "kompisen" numera mt gled man undan av både L-I och även pressansvarig gick in och rätade upp.

Jag är övertygad att de hade starka misstankar redan då mot den nu häktade men tittade i taket när frågor kom på tal.

Tror jag med att de hade redan där starka misstankar emot honom.
De har, vad jag antar, vid det tillfället fått bekräftat att de har med en sinnessjuk att göra. Antagligen därför deras märkliga kropps-språk.
Citera
2013-06-10, 16:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Skulle vilja försöka utröna varför offret blivit styckat.

Är det av transportskäl eller är det av skäl som kan härledas till ilska, rituellt eller av skäl som man bara inte kan föreställa sig. Dessa ytliga stick, var de tänkt för att vara dödsbringande i någon form av kamp eller var offret redan avliden. Varför tas händerna väck, knappast av transportskäl, varför då.
Därför att VB kämpade emot och har GMs hud och vävnad/DNA under naglarna.
Citera
2013-06-10, 16:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Helt enkelt för att stycka någon var vad GM alltid drömt om?

Kan det vara så enkelt?

Händerna kan han ha tagit för att fortsätta ha kontroll över sitt mord. Samtidigt lägger han resten av kroppsdelarna på display för att ja.. Kanske vill göra nåt uttalande och om det stämmer att knivhuggen bildar nåt slags mönster så kan det vara så! eller så vill han på nåt konstigt sätt att VB skulle hittas. Vettefan hur han tänkte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Men jag anser att man inte bara ska stirra sig blind på
KJ. Om det kommer fram mer bevis på KJ så ger jag mig.
VB:s styvfar ligger också nära till hands.

Självklart inte, men att han sitter anhållen och att de stärkt misstankegraden och ingen annan ännu har blivit anhållen gör väl att KJ i nuläget bör vara huvudmisstänkt, genom de spår som binder honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag är väl medveten om det. Men Spekerödsfallet skiljer sig något från detta. Där begick polisen ett gigantiskt misstag, det råder det ingen tvekan om, men blodfläcken i sängen var dold med ett rent lakan. Det är absolut ingen ursäkt, men i Spekeröd kan man möjligen hitta en förklaring till klantigheterna - nämligen den mänskliga faktorn. Poliser är också människor - och kan begå misstag och gör det bevisligen också.
Ödehusets golvytor däremot, var just det, ödsliga golvytor med förhållandevis god överblick. Om huset också varit mordplats hade detta inte undgått den mest korkade polis.

Nu heller är det inga dussinlirare som är inkopplad på fallet, tekniker och rättsläkare som bl.a. redde ut mordet på Caro*in och det var fan i mig en bedrift och väldigt proffsigt.

Inte super de bort fyndplaser med att hasta igenom dem och särskilt när det är ett styckmord och delar utspridda, då ringer nog en extra klocka, var ytterst noggrann på varenda FP.
Citera
2013-06-10, 16:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jag tror inte hon jobbar på avdelning 32 Psyket, ingen har Kbt utbildning på avdelningen ifall. Kan finnas någon på öppen mottagningen som har Kbt och då kan dom ha surrat(akutspsyk avd 32 bottenvåning, en trappa upp finns den öppna mottagningen). Vet någon vad kJs mamma heter? Misstänker att hon jobbat på närpsyk i Boden om hon har Kbt utbildning. Bakgrund Skötare eller sjuksköterska.

Vore intressant att få veta hennes namn. Känner till närpsyk, avd 32 och öppna mottagningen personal.
M*na Ann*-L*na J*hansson
Citera
2013-06-10, 16:51
Medlem
Citat:
Självklart inte, men att han sitter anhållen och att de stärkt misstankegraden och ingen annan ännu har blivit anhållen gör väl att KJ i nuläget bör vara huvudmisstänkt, genom de spår som binder honom.

Det förstår jag också. Men här inne har de
flesta vänt ut och in på KJ och hans familj.
Men ingenting har kommit fram om VB:s familj.
Hur deras familjeförhållande var mm.

Sen kom jag och tänka på att före innan de
hittade VB. Så var vi vid fortet och där stötte vi
på en man med fiskespö. Tänkte möjligen om det
kunde vara VB styvfar.
Senast redigerad av bolinda 2013-06-10 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in