Citat:
Det var bland det dummaste jag läst. Ordet "justitiemord" används för att beskriva en situation där en person dömts och/eller utpekats för ett brott den inte begått. Det behöver alltså inte ens vara ett mord. Man behöver alltså inte få tag på den verklige gärningsmannen.
Ni börjar med att skriva något helt ofattbart, sedan turas ni om med att dunka varandra i ryggen så att ni två tillsammans hela tiden står för åtminstonde sju av de tio senaste inläggen i tråden.
Om två personer rättsligt och medialt blivit utpekade för ett brott de inte begått är det klart att det begåtts ett justitiemord. Det råder ingen tvivel att både polisutredningen och domstolsprocesserna till stor del och i stora drag gått till på ett sätt som är rättsvidrigt och där det visats bristande rättssäkerhet (Det är inte bara min egen åsikt. Rättsväsendet har också i vissa delar tvingats konstatera detta). Det finns en del ni själva kan läsa om, så ni inte tror att detta är något jag "bestämt".
Ni börjar med att skriva något helt ofattbart, sedan turas ni om med att dunka varandra i ryggen så att ni två tillsammans hela tiden står för åtminstonde sju av de tio senaste inläggen i tråden.
Om två personer rättsligt och medialt blivit utpekade för ett brott de inte begått är det klart att det begåtts ett justitiemord. Det råder ingen tvivel att både polisutredningen och domstolsprocesserna till stor del och i stora drag gått till på ett sätt som är rättsvidrigt och där det visats bristande rättssäkerhet (Det är inte bara min egen åsikt. Rättsväsendet har också i vissa delar tvingats konstatera detta). Det finns en del ni själva kan läsa om, så ni inte tror att detta är något jag "bestämt".
Hur kan du vara så oerhört säker på att läkarna inte inblandade i Catrines död ?
Tänk om du har fel, kommer du att be om ursäkt då ?
Att du sedan har noll intresse av att fallet klaras upp låter helkonstigt, att läkarna blir rentvådda är det enda som är viktigt i din märkliga värld.
"Talar man om justitiemord, jag citerar professorn i medierätt Hans-Gunnar Axberger, måste man kunna visa att mordet har begåtts av någon annan och att den man försvarar är oskyldig. Per Lindeberg brukar i stället laborera med ett uttryck av egen uppfinning: mediemord."
http://www.dn.se/kultur-noje/styckmordet-pa-sanningen/
Vet du vad Jago, jag tror att du har fel i ditt resonemang ovan