Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-10, 16:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Varför ska det presenteras någon ny misstänkt för att ni ska ompröva ert ställningstagande? De "indicier" (som flera gånger om söndersmulats förresten) som pekar mot Härm och Allgèn skulle ju inte automatiskt försvinna om någon erkände mordet och då med 100% säkerhet kunnat visa sig vara den personen som verkligen mördade henne.

Då krävs det ju att fingeravtryck matchas, DNA matchas, blodspår hittas för att till 100% hitta mördaren. Man kan väl säga att det som krävs är precis det som saknas i "caset" mot Härm och Allgèn.

Härm och Allgèn kan ju inte vara skyldiga "tills vidare".

Snälla Jago, alltför många vittnesmål och indicier pekar ut läkarna, det kan omöjligt bara vara tillfälligheter och missförstånd som gjort att alla dessa vittnen fått allt om bakfoten.

Det var ingen Gonerka som lämnade in fotorullen för framkallning hos fotohandlarparet, det är inte heller någon galen polack som figurerar i dagboksvittnets dagböcker utan det var två läkare varav den ena hade en liten dotter.

Vem tror du att det var som styckade och eventuellt mördade Catrine ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-10 kl. 16:11.
Citera
2013-06-10, 16:05
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig skrivit ett ord om någon annan gärningsman. Det är för mig inte intressant.

Det enda jag är intresserad av är att läkarna ska bli rentvådda eftersom de är utpekade och fått ta konsekvenserna för ett brott de inte begått.

Det ante mig (kommenterar det översta).

Och hur kan du vara så säker på det, då?
Citera
2013-06-10, 16:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit ett ord om någon annan gärningsman. Det är för mig inte intressant.

Det enda jag är intresserad av är att läkarna ska bli rentvådda eftersom de är utpekade och fått ta konsekvenserna för ett brott de inte begått.

Du är alltså inte intresserad överhuvudtaget att fallet klaras upp ?
Det enda som är viktigt för dig är alltså att läkarna blir "rentvådda" ?

Hur kan du vara 100% säker på att dom är oskyldiga ?
Citera
2013-06-10, 16:11
Bannlyst
Citat:
Varför ska det presenteras någon ny misstänkt för att ni ska ompröva ert ställningstagande? De "indicier" (som flera gånger om söndersmulats förresten) som pekar mot Härm och Allgèn skulle ju inte automatiskt försvinna om någon erkände mordet och då med 100% säkerhet kunnat visa sig vara den personen som verkligen mördade henne.

Då krävs det ju att fingeravtryck matchas, DNA matchas, blodspår hittas för att till 100% hitta mördaren. Man kan väl säga att det som krävs är precis det som saknas i "caset" mot Härm och Allgèn.

Och vem/vilka har "söndersmulat" dessa, då? Och med vad?

Jag skulle definitivt sluta med att misstänka läkarna ögonabums, i ett sådant läge, och själv börja högt och jävligt tydligt skandera Ge läkarna upprättelse!.
Citera
2013-06-10, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är alltså inte intresserad överhuvudtaget att fallet klaras upp ?
Det enda som är viktigt för dig är alltså att läkarna blir "rentvådda" ?

Så mycket var det med CdCs och hennes anhörigas värde...
Citera
2013-06-10, 16:15
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Absolut.

Och tror man ändå att ett justitiemord begåtts, så borde man ha någon uppfattning om vad man själv tror i skuldfrågan, gällande alternativa GM. Man kan inte bara börja gapa om justitiemord och sedan helt nonchalera vem som kan ha utfört brottet.
Det var bland det dummaste jag läst. Ordet "justitiemord" används för att beskriva en situation där en person dömts och/eller utpekats för ett brott den inte begått. Det behöver alltså inte ens vara ett mord. Man behöver alltså inte få tag på den verklige gärningsmannen.

Ni börjar med att skriva något helt ofattbart, sedan turas ni om med att dunka varandra i ryggen så att ni två tillsammans hela tiden står för åtminstonde sju av de tio senaste inläggen i tråden.

Om två personer rättsligt och medialt blivit utpekade för ett brott de inte begått är det klart att det begåtts ett justitiemord. Det råder ingen tvivel att både polisutredningen och domstolsprocesserna till stor del och i stora drag gått till på ett sätt som är rättsvidrigt och där det visats bristande rättssäkerhet (Det är inte bara min egen åsikt. Rättsväsendet har också i vissa delar tvingats konstatera detta). Det finns en del ni själva kan läsa om, så ni inte tror att detta är något jag "bestämt".
Citera
2013-06-10, 16:18
Bannlyst
Citat:

Är de skyldiga, så är de ju skyldiga tills de går ur tiden. Det är ju inget man kan rengöra sig ifrån.
Citera
2013-06-10, 16:23
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Är de skyldiga, så är de ju skyldiga tills de går ur tiden. Det är ju inget man kan rengöra sig ifrån.
Precis. Men ni hävdar ju att ni kan tänka er att ändra er åsikt om det kommer fram en bättre gärningsman.

Ni har ju indirekt avslöjat er själva, det är bara att ni själva inte vet om det.

Och jag har därmed fått svar på en fråga jag haft ända sedan ditt inträde i tråden...
Citera
2013-06-10, 16:23
Bannlyst
Citat:
Om två personer rättsligt och medialt blivit utpekade för ett brott de inte begått är det klart att det begåtts ett justitiemord. Det råder ingen tvivel att både polisutredningen och domstolsprocesserna till stor del och i stora drag gått till på ett sätt som är rättsvidrigt och där det visats bristande rättssäkerhet (Det är inte bara min egen åsikt. Rättsväsendet har också i vissa delar tvingats konstatera detta). Det finns en del ni själva kan läsa om, så ni inte tror att detta är något jag "bestämt".

Jo, jo, men vad är det som säger att de inte begått brottet? Är de oskyldiga pga det "rättsvidriga"? Pga medias hantering? Pga feminister? Pga bevisbrist?

Rättsväsendet kan mycket väl konstatera att en del eller en hel del fel begåtts, som har att göra med rättssäkerhet, men det är ju inte per automatik detsamma som att läkarna inte begått brottet.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-10 kl. 16:28.
Citera
2013-06-10, 16:24
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Styckningen i sig är ju ett brott, brott mot griftefrid, som idag kan ge max 5 år i buren.

"Bättre kandidater"...jo, men man ska inte utesluta otippade kort. Och så värst otippad är inte TH, som var sexköpare och som hade vana att skära i döda kroppar. Är det en slump att han skar av huvudet på den prostituerade Annika Nordbergs döda kropp? Nej, det är det inte. Och nej, det fanns ingen vettig anledning för honom att göra detta. "Anledningen" är bara en ursäkt.

CdC sålde sin kropp på Malmis praktiskt taget varje dag (hon behövde pengar till knark), innan hon mötte sin baneman (japp, troligast är att hon mördades), och vem/vilka hon än bott hemma hos, under samma tid, så är oftast en sexkund (vilket TH var) ansvarig för den prostituerades död.

Ja det är ett brott att begå brott mot griftefrid, ingen nyhet det heller.

Det är oftast en sexkund som är gm säger du. Det betyder att antalet misstänkta i det här fallet är extremt.

Dock har ingen, absolut ingen vittnat om att de sett TH som köpare av sex från just Catrine.

Ingen har sett dom två tillsammans däruppe en enda gång under perioden 1981-1984.

Det till trots att båda frekvent rörde sig i området.

Fakta är att det ej talar för TH som gärningsman. Det talar mot honom.

Vana att skära i döda (människo) kroppar brukar väl inte vara det som utmärker styckmördare?

Att huvudet togs bort var av vikt enligt de som gjorde det. Du kan knappast motbevisa det.
Citera
2013-06-10, 16:27
Bannlyst
Citat:
Precis. Men ni hävdar ju att ni kan tänka er att ändra er åsikt om det kommer fram en bättre gärningsman.

Ni har ju indirekt avslöjat er själva, det är bara att ni själva inte vet om det.

Och jag har därmed fått svar på en fråga jag haft ända sedan ditt inträde i tråden...

Ta nu inte ut något i förskott, Jagge.

Kommer det fram något blytungt om någon annan, som begått detta dåd, så ska ju inte läkarna anses vara skyldiga till detta brott. Jag skulle som sagt inte fortsätta att tro på deras skuld. Tvärtom.
Citera
2013-06-10, 16:27
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Jo, jo, men vad är det som säger att de inte begått brottet? Är de oskyldiga pga det "rättsvidriga"? Pga medias hantering? Pga feminister? Pga bevisbrist?

Rättsväsendet kan mycket väl konstatera att en del eller en hel del fel begåtts, men det är ju inte per automatik detsamma som att läkarna inte begått brottet.
Nej. Det som säger att de är oskyldiga att det inte kommit fram en enda sak som talar för att läkarna begått brottet.

Att det träder fram "vittnen" med påhittade vittnesutsagor, en poliskår och ett rättsväsende som tvingas ta till rättvidriga metoder, där media vinklar och försöker få fram en felaktig bild, ja då blir det ännu tydligare.

Jag menar, är någon skyldig till ett brott krävs inte påhittade vittnesutsagor (som ändå inte räcker till).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in