2013-06-10, 13:28
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Jag misstänker att det kallas tjänsteresa Inte ens deras familjer vet vad dom sysslar med, hörde något om att det är högst tvivelaktigt att ha en fru, rekommendation är nog att inte ha fru och barn.

Som jag har fått det berättat för mig agerade Must självständigt utan Säpos vetenskap, för då hade jänkarna redan fått reda på det. Men jag kan ju ha fel i just detta. Säpo har iaf en läcka till USA, Någon inom Säpo läcker som ett såll, möjligtvis en Cia agent kanske? Eller så är det echlon som har ett stadigt grepp om dom lol
Låter man jänkare placera och koppla in saker på våra telestationer så vet man u aldrig vad som kan hända

Fast de tjänstgör mer för USA och EUSSR än för Sverige. "Rikets säkerhet" handlar inte så mycket om Sveriges säkerhet.
Citera
2013-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Det här med integritet på nätet känns så passé. Kan vi inte bara vänja oss vid faktumet att alla världens storföretag har koll på alla världens människor? Livet rullar ändå på som vanligt och äpplena smakar som de alltid gjort.
Det kommer sluta med ett nytt DDR. Det blir som i filmen "Das Leben der Anderen". Alla övervakar alla.
http://www.youtube.com/watch?v=J3DsLPq884M

Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Men är det verkligen så för att NSA har gjort ett bra arbete?
Omöjligt att säga utan att ha insyn i deras verksamhet. Men det var ju inte så många terrorbrott i DDR. Ökad övervakning borde rimligen leda till färre brott. Det lär knappast råda brist på folk som vill skada USA. Det är väl samtliga blöjriddares våta dröm. Utbildning är det som bekämpar terrorism bäst. Ta folk ur fattigdom och elände.

Citat:
Ursprungligen postat av lndridCold
Många i den här tråden uttalar sig som om de hade information att skydda. Så är inte fallet.
Vad vet du om det?
Vi vet ju inte vilken information de är ute efter.
Sen vill inte jag att någon annan ska kunna ta del av mitt privatliv utan att jag vet om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Lite inte på de foliehattar som finns att köpa i handeln!

NSA och CIA har tvingat tillverkarna i Kina att installera hål som läcker in tankekontrollstrålar och så att de kan läsa allt du tänker!

Nej, du måste tillverka dina egna hattar av garanterat säkra material från oberoende tillverkare.
Här kan du förkovra dig i ämnet.
http://www.youtube.com/watch?v=mSCCO3K40cA
Senast redigerad av Kaymano 2013-06-10 kl. 13:52.
Citera
2013-06-10, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Det är irrelevant, du har väl inget att dölja så varför bryr du dig om varför den informationen skulle vara intressant mig.

Det är inte irrelevant, jag väljer själv till vem jag ska dela ut den informationen. Har jag gmail eller facebook så har jag självmant bestämt att dela ut min information och eftersom du är en person som är totalt ointressant för mig så har du således ingenting att hämta från mig.
Citera
2013-06-10, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
Sjuka grejer alltså. Han har ju förstört hela sitt liv nu

Hoppas någon sätter ned foten till hela den här "surveillance" grejen. Men det är lite för mycket att önska antar jag...

Nej, han sitter säkert i Hong Kong skyddad av Kineserna.
En härlig stjärnsmäll utdelad mot ett land som utger sig vara för demokrati och öppenhet.
Nu ligger ju både Kina och Ryssland i lä när det gäller insamlad information om sina medborgare !
Citera
2013-06-10, 14:14
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Det är inte irrelevant, jag väljer själv till vem jag ska dela ut den informationen. Har jag gmail eller facebook så har jag självmant bestämt att dela ut min information och eftersom du är en person som är totalt ointressant för mig så har du således ingenting att hämta från mig.

Vänlig länka paragrafen där jag godkänner att NSA läser min FB-chat.
Citera
2013-06-10, 14:22
Medlem
TerryCrewss avatar
Jag tror allt detta är bara en fet PR för spelet "Watch Dogs"

http://watchdogs.ubi.com/watchdogs/en-NORDIC/home/index.aspx
Citera
2013-06-10, 14:31
Medlem
TrialEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrews
Jag tror allt detta är bara en fet PR för spelet "Watch Dogs"

http://watchdogs.ubi.com/watchdogs/en-NORDIC/home/index.aspx
Lite långsökt men hade varit grymt ifall de kört med en redig ARG
Citera
2013-06-10, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
I dagens samhälle är det bara få ställen där man kan vara "fri". I tankarna och toaletten.
När de Japanska datorstyrda toaletterna kommer till Sverige så är du inte ens fri när du skiter. www.youtube.com/watch?v=-n_Nf1D7YqU
Citera
2013-06-10, 15:05
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Det händer inte ett skit, bomb i sig är rätt harmlöst, men lägg till namnet på Usa´s President så jag jag lova att det händer grejer. Eller byt ut bomb mot kill, jag lovar att dom kommer kolla upp dig om du skriver det i ett mail, i en sökmotor ytterst tveksamt.

ahaha tror du verkligen det funkar så?
Nej du min vän, så funkar det verkligen inte.
Citera
2013-06-10, 15:07
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Vänlig länka paragrafen där jag godkänner att NSA läser min FB-chat.

Varför bryr du dig om NSA läser din chat?
Dessutom läser dom den inte.

Det sker automatiserat och en programvara scannar din text för att hitta suspekta fraser och meningar.

Det är ingen som sitter och läser era chatter fattar ni väl?!?!?

Det skulle behövas 1 miljon människor som jobbar 24/7 för att klara av ett sådant jobb, om ens det räcker.

Ta av er foliehatten för fan
Citera
2013-06-10, 15:10
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
ahaha tror du verkligen det funkar så?
Nej du min vän, så funkar det verkligen inte.

Dumjävel!

På ett behandlingshem så va det någon som hade skrivit i ett mejl att han skulle våldta Obamas dotter.
Vet du vad som hände? Säpo kom! Ingen som erkände dock.
Citera
2013-06-10, 15:15
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Dumjävel!

På ett behandlingshem så va det någon som hade skrivit i ett mejl att han skulle våldta Obamas dotter.
Vet du vad som hände? Säpo kom! Ingen som erkände dock.

Det tror jag inte ett ögonblick på att det hände. Men om det nu hände så vill jag nog veta mer om omständigheterna till vem denna personen var. Antagligen hade dom haft han under bevakning ett tag för upprepade sådana kommentarer och/eller andra företeelser.

Säpo kommer inte om man bara skriver så i ett mail nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in