Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-10, 02:26
Medlem
Det verkar inte bara någon som förstår vad det är jag MENAr så jag får väl försöka skriva det rakt ut.

Ja, jag menar att svp; are och sd skall fösöka lägga meningsåtskiljnaderna åt sidan och se fram mot ett nytt bättre Sverige för allas skull.
Generellt sett så skiter de flesta svenskar i judefrågan. Vi vet att vi är styrda av Goldman Sachs men vi skiter i det. Fokusera på mer greppbara saker som ensamkommande och liknande.
Att antyda aDet verkar inte bara någon som förstår vad det är jag MENAr så jag får väl försöka skriva det rakt ut.

Ja, jag menar att svp; are och sd skall fösöka lägga meningsåtskiljnaderna åt sidan och se fram mot ett nytt bättre Sverige för allas skull.
Generellt sett så skiter de flesta svenskar i judefrågan. Vi vet att vi är styrda av Goldman Sachs men vi skiter i det. Fokusera på mer greppbara saker som ensamkommande och liknande.
Citera
2013-06-10, 02:28
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTESTATIVUS
Och du har mage att påstå att SvP är den enda rätta vägen?
Vi har 8 riksdagspartier som ljuger, fuskar och hycklar...för att dem kan göra det. På vilket sätt skulle SvP INTE göra det trots att dem har fria händer att göra vad dem vill. Åka till Israel för att skapa israeliska finansörer osv.

Nej jag har inte mage att säga att det är den rätta vägen, men det är den vägen jag har valt då det är det enda partiet i dagsläget som verkar prioritera Svenskarna, Sverige och dess överlevnad.

Jag kan inte säga att dom inte kommer åka till Israel och börjar göra affärer, men eftersom SvP och Nationalister inte verkar gilla Israels utveckling och hur dom påverkar oss så väljer jag att ställa mig på den sidan eftersom jag har samma värderingar. Det Svenska folket, dess överlevnad och framtid.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-10 kl. 02:40.
Citera
2013-06-10, 02:31
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen

Det är också problemet, att vi skiter i det. Jag skiter inte i det. Så länge inte SD'are börjar bry sig om detta så kan jag omöjligt komma överens med SD'are.

Jag underkastar mig inte för Goldman Sachs, judarna och dess påtryckare. Det händer inte.

Framförallt tycker jag det är skamligt, fegt, nästan äcklande hur man inte kan bry sig om detta och skita i det.

Bevisar den genomsyrade ignoransen hos SD'are och resten av Svenskarna som lever i sin lilla dröm.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-10 kl. 02:50.
Citera
2013-06-10, 02:32
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Det verkar inte bara någon som förstår vad det är jag MENAr så jag får väl försöka skriva det rakt ut.

Inte ens Nationaldemokraterna orkade med SDs skit redan för tolv år sedan, att då tro att SvP som är ett mycket extremare parti i sina åsikter skulle bilda någon form av allians med nuvarande SD är inte rimligt för fem öre. Man är helt enkelt för oense i vad ett bättre Sverige innebär.
Citera
2013-06-10, 02:35
Medlem
Citat:

Att antyda aDet verkar inte bara någon som förstår vad det är jag MENAr så jag får väl försöka skriva det rakt ut.

Tyvärr är det där bara vackra ord, vad innebär detta konkret och praktiskt? Vad vill du ska hända? Du hade kunnat ha en poäng om det gällde endast anhängare till dessa två partier, och det är inte sällan som Sverigedemokratiska anhängare är närmare SvP politiskt än sitt eget parti. Problemet är att många vägrar inse detta.

Men i slutändan, vad gäller det parlamentariska, är det partierna som är det enda relevanta. Spelar ingen roll hur mycket man vill att vi ska "lägga meningsskiljaktigheterna åt sidan", säg det till SD och se vad du får för svar. Nationalister bör inte rösta på SD då det inte är ett svenskvänligt och nationalistiskt parti längre. Sedan att det finns SD-anhängare som är vettiga är en helt annan sak.
Citera
2013-06-10, 05:40
Medlem
SD:are lever på hoppet, de är fullständigt förblindade av det här hoppet nu när SD har kommit in i riksdagen att detta kan minska invandringen, de ser inte vad som händer eller vad som sägs eller att SD redan har skrotat dessa mål och blivit ett nytt parti; de spelar ingen roll vad Åkesson säger eller ens vilka motioner som läggs, att människor utesluts etc. Det är egentligen sorgligt och tragiskt att se, tro inte att jag inte tycker synd om många av dessa människor för det gör jag.

Jag önskar att jag kunde få dem att förstå att det är en väldigt elak och grym politisk värld vi lever i för närvarande. Jag förstår att många SD:are tror att SD spelar ett "spel"(precis som många andra partier) för att bli accepterade och på så vis kunna få påverka och när det tillfället ges, då ska man ändra sig igen och ta i med hård handskarna och skicka hem våldtäksmän och bråkstakar. Detta är dock inget annat än en utopisk dröm. Det var många många år sedan som SD ändrade riktning och började gå mot "nya KD" hållet, som någon sa här tidigare bröt sig ND ut för 12 år sedan, redan då hade SD frångått nationalismen FÖR 12 ÅR SEDAN!

Att tro att SD helt plötsligt skulle ändra denna nya inriktning(som nästan alla inom partiet skriver under på utom en liten utstött falang i SDU) är som att tro att KD helt plötsligt skulle svänga om och börja propagera för sänkt invandring.

Sedan skulle jag också önska att ni alla kunde se den totala ondska som "integration" handlar om, att Somalia-negrer skall flyttas in i varje svenskt bostadsområde via etnisk integrering trots att hela regeringen förnekar att det ens existerar etniska grupper, hur nu det går ihop. Eftersom svenskar inte existerar, vad finns det att integreras med, varför, med vem? Det hela är så fullkomligt bisarrt så jag finner inte ord.
Citera
2013-06-10, 10:22
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus

Sedan skulle jag också önska att ni alla kunde se den totala ondska som "integration" handlar om, att Somalia-negrer skall flyttas in i varje svenskt bostadsområde via etnisk integrering trots att hela regeringen förnekar att det ens existerar etniska grupper, hur nu det går ihop. Eftersom svenskar inte existerar, vad finns det att integreras med, varför, med vem? Det hela är så fullkomligt bisarrt så jag finner inte ord.

Alla som tänker rösta SD nästa val bör läsa det här stycket ända tills de fattar vad det kommer innebära för Sverige och svenskarna på lång sikt. Ni vill inte "integrera" somalier, säg som det är, oavsett hur mkt midsommar de firar eller hur mkt sill de äter kommer de aldrig bli svenskar, det vet ni också.
Citera
2013-06-10, 11:17
Bannlyst
Ni SvP:are verkar vara helt besatta av att försöka göra SD: are till rasister. Inte ens patrik ehn fick ni över till ert parti trotts att ni bad på era knän.

Varför ger ni er bara på SD för och inte andra partier medan ni håller på?

Anledningen varför jag inte går över är för att jag är inte rasist. ....okej?
Senast redigerad av POTESTATIVUS 2013-06-10 kl. 11:20.
Citera
2013-06-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ni SvP:are verkar vara helt besatta av att försöka göra SD: are till rasister. Inte ens patrik ehn fick ni över till ert parti trotts att ni bad på era knän.

Källa tack.
Citera
2013-06-10, 11:47
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:

Anledningen varför jag inte går över är för att jag är inte rasist. ....okej?
Tråden handlar om SD och SvP, vilket parti hade du tänkt att man skulle ge sig på? Ska vi börja skriva om Miljöpartiet vilket är fullt OT och då riskera varningar och ban? Tänk lite innan du uttalar dig..

Och om du tycker att man alltid ger sig på SD oavsett tråd så kan det bero på att det är där potentiella väljare finns som fortfarande tror att SD är nationalister. Att ge sig på övriga 7klövern görs väldigt flitigt ändå av enad front.
Citera
2013-06-10, 12:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Och om du tycker att man alltid ger sig på SD oavsett tråd så kan det bero på att det är där potentiella väljare finns som fortfarande tror att SD är nationalister. Att ge sig på övriga 7klövern görs väldigt flitigt ändå av enad front.

Så det finns en del taktik bakom också, i syfte att locka över SD-väljare till SvP?
Citera
2013-06-10, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Tråden handlar om SD och SvP, vilket parti hade du tänkt att man skulle ge sig på? Ska vi börja skriva om Miljöpartiet vilket är fullt OT och då riskera varningar och ban? Tänk lite innan du uttalar dig..

Jag tror inte att SD är nationalister. Jag vet att SD är nationalister.
skillnaden mellan SD och SvP är att SD ger invandrarna en chans medan SvP vill kasta ut invandrarna.
SD har redan påverkat mycket med sina 5.7%. Nu är LO också kritisk till invandringen.

SvP kommer inte kunna göra något för deras fråga kommer inte får igenom om inte SvP har 50+% vilket aldrig kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in