Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-05-22, 01:00
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag är övertygad om att SvP kan växa explosivt om man bara lyckas nå ut och göra sitt namn och politik känt för folket. Det är SvPs största problem idag, att nå ut till folket då massmedia i mångt och mycket förvägras dem som redskap för att uppnå detta. Man måste därför satsa på att nå ut till folket mer direkta metoder och genom att synas mer.

Ute på nätet gör det sig hörda i varje fall, tycker mig se nya sympatisörer rätt ofta.
Citera
2013-05-22, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ute på nätet gör det sig hörda i varje fall, tycker mig se nya sympatisörer rätt ofta.

Ja det är helt riktigt och det är självfallet även en stor fördel för SvP. Själv så blev jag exempelvis övertygad genom nätet och flashback. Jag tror dock att SvP skulle kunna vinna mycket på att även visa upp sig mer och tala direkt till folket. Långt ifrån alla kommer att kunna nås genom internet och det ger även ett helt annat intryck att höra en skicklig talare eller bevittna ett demonstrationståg än att sitta framför datorn.
Citera
2013-05-22, 22:18
Medlem
Olegskis avatar
Vad hade SVp för valresultat 2010?
Citera
2013-05-22, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
0,01% - 681 röster.
Citera
2013-05-23, 00:51
Medlem
Citat:
Som redan nämnts, 681 röster vilket är väldigt lite. Dock måste man ha i beräkningen att partiet var i princip helt nytt då och inte hunnit synas ordentligt, så man ska verkligen inte stirra sig blind på dessa siffror. Partiet har numera exempelvis en tidning som har 200 000 unika besökare i månaden och deras medlemsantal har ökat väldigt mycket sedan den tiden. I valet 2014 kommer vi att få se partiets sanna tillväxt.
Citera
2013-05-23, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Som redan nämnts, 681 röster vilket är väldigt lite. Dock måste man ha i beräkningen att partiet var i princip helt nytt då och inte hunnit synas ordentligt, så man ska verkligen inte stirra sig blind på dessa siffror. Partiet har numera exempelvis en tidning som har 200 000 unika besökare i månaden och deras medlemsantal har ökat väldigt mycket sedan den tiden. I valet 2014 kommer vi att få se partiets sanna tillväxt.
Precis. Nu är situationen i Sverige kanske inte likadan som i Grekland men Gyllene Gryning gick ju från ett valresultat på 0.3% till 7%. (Jag säger inte att SvP kommer nå riksdagen än. Det jag menar är att när det väl börjar öka, ökar det snabbt)
Citera
2013-05-23, 00:58
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Precis. Nu är situationen i Sverige kanske inte likadan som i Grekland men Gyllene Gryning gick ju från ett valresultat på 0.3% till 7%. (Jag säger inte att SvP kommer nå riksdagen än. Det jag menar är att när det väl börjar öka, ökar det snabbt)

Lika bra att rösta på SD i såna fall. Vill ni ha förändring imorgon eller om 10 år?
Citera
2013-05-23, 01:00
Avslutad
Citat:
Lika bra att rösta på SD i såna fall. Vill ni ha förändring imorgon eller om 10 år?
Jag skulle vilja påstå att ett resultat för SvP på >1% skulle sätta betydligt värre griller i huvudet på media och PK-politiker än att SD får 1% extra. (T.ex. 1,1% SvP + 14% SD är bättre än 15,1% SD)

Sedan vet jag inte om du riktar ni mot mig, men jag har aldrig sagt att jag tänker rösta på SvP.
Citera
2013-05-23, 01:06
Medlem
Citat:
Vad tror du att SD ska göra? SD kommer inte att få något inflytande efter valet 2014 oavsett hur det går. Politikerna har helt enkelt målat in sig i ett hörn, topparna inom respektive eventuella samarbetsparti måste bytas ut om ett samarbete ska bli realistiskt. Tidigaste SD kan påverka är efter valet 2018 tyvärr, och vid den tidpunkten kan väldigt mycket ha hänt. Så nja, det är nog bättre att rösta på SvP trots allt.

SD med nörden Åkesson i spetsen har inte kraften att sätta de andra partierna på plats. Han kommer låta moderaterna eller socialdemokraterna köra över honom och SD.
Citera
2013-05-23, 01:32
Bannlyst
Citat:
Det beror väl på vilken förändring man vill ha? Vill man ha ett svenskt Sverige utan babbar och negrer och en sund nationalistisk regim så röstar man förstås på SvP. Menar man istället att dessa babbar och negrer kan bli lika svenska som du och jag och ska få stanna i landet, samtidigt som invandringen begränsas kraftigt, så röstar man på SD.

Föredrar du öppen svenskhet och kulturnationalism är SD ett gott val, anser du istället att vi svenskar har tätt till vårt eget land och att etniska svenskar är de enda svenskarna och de som ska bo här även fortsättningsvis, ja då röstar du på SvP.

Nationalism vs konservatism skulle man kunna säga lite slarvigt.
Senast redigerad av Straybullet 2013-05-23 kl. 01:36.
Citera
2013-05-23, 01:55
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Vill du ha "assimilerade" främlingar och fortsatt invandring imorgon eller vill du ha utvisningar och stoppad invandring om tio år?
Citera
2013-05-23, 12:47
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Vill du ha "assimilerade" främlingar och fortsatt invandring imorgon eller vill du ha utvisningar och stoppad invandring om tio år?

Det förstnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in