2013-06-10, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
okey, ursäkta, jag uttryckte mig fel. hunden reagerade.

dock kändes det mer som en markering iochmed att han for runt huset sådär mycket och var helt till sig och hispig. inte nu i stil med en stående fågelhund typ, men en reaktion på huset. kalla det var du vill
Citera
2013-06-10, 02:07
Medlem
engultomats avatar
Ända sedan benen hittades i stugan har jag varit övertygad om att de placerades i huset någon gång under natten till måndagen (20/5), skrev det i några inlägg tidigare.

Förhoppningsvis är polisen informerad om detta.
Intressant att veta var kroppsdelarna har funnits under tiden. Om VB mördades 4-5 maj, var har hennes kropp/kroppsdelarna varit under dessa 15-16 dagar?
Citera
2013-06-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ända sedan benen hittades i stugan har jag varit övertygad om att de placerades i huset någon gång under natten till måndagen (20/5), skrev det i några inlägg tidigare.

Intressant att veta var kroppsdelarna har funnits under tiden. Om VB mördades 4-5 maj, var har hennes kropp/kroppsdelarna varit under tiden?

också funderat uti det där..
personen jag känner med hunden har informerat polisen om det.
Citera
2013-06-10, 02:09
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat

Intressant att veta var kroppsdelarna har funnits under tiden. Om VB mördades 4-5 maj, var har hennes kropp/kroppsdelarna varit under dessa 15-16 dagar?

Antagligen där de hittades.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-06-10 kl. 02:11.
Citera
2013-06-10, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Jag har inte gått tillbaks så långt, men tack för svaret, lite nyfiken på hur dom jobbar. Jag kan ibland bli förvånad över att hundarn/förarna presterar lite obra, gör de rutsök runt markeringar?

Men det här är väl inte fråga om någon sökhund utan en vanlig hund som rastades/motionerades av husse o matte.
Citera
2013-06-10, 02:11
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
jag vet, men bara för att få det att typ.. gå ihop lite.. eftersom hundar inte reagerat osv

Fråga: Gick hunden lös eller i koppel? Man tycker nästan hunden om den vore lös kunnat hitta VB i gropen, det var väl bara ett par hundra meter från ödehuset? Inget avstånd för en hundnos.
Citera
2013-06-10, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Men det här är väl inte fråga om någon sökhund utan en vanlig hund som rastades/motionerades av husse o matte.

japp.
Citera
2013-06-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Fråga: Gick hunden lös eller i koppel? Man tycker nästan hunden om den vore lös kunnat hitta VB i gropen, det var väl bara ett par hundra meter från ödehuset? Inget avstånd för en hundnos.

skulle tro han var lös iochmed att han kunde springa runt huset. men kanske vinden låg fel, så han hade fullt upp med huset. nämnde den tanken till min kompis, och hen tyckte det var lika obehaglig tanke..
sen är han fruktansvärt mattekär så han springer inte långt ifrån henne.
Citera
2013-06-10, 02:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
En jakthund vill inte att djuret det jagar skall få vittring och fly.

Och då kan du ta och publicera en källa som styrker det du påstår. Det är ett omdiskuterat ämne som inte har ett slutgiltigt svar, man vet inte varför hunden gör så.

I det här fallet har ingen hund rullat sig vad vi känner till. Vi vet bara att en person påstår att hennes hundar markerat vid det gula huset, vi vet fortfarande inte vad markeringen består i, sägs att hundarna var hispiga, och är det en markering, det vet vi inte heller. Vi vet inte ens om det var något i huset som hundarna reagerade på, kan lika gärna varit något som sprungit kring huset och som sedan låg och tryckte under det samma. Lydiga som de är så knallar de vidare med matte när hon tröttnat på deras hispighet, och den där kanin under huset fick vara ifred.
Citera
2013-06-10, 02:17
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Antagligen där de hittades.

Jag tror inte att kroppsdelarna har legat där i 15-16 dagar faktiskt.
Jag tror på att kroppsdelarna las i stugan (och området i närheten) natten till måndagen och med information om att hunden inte markerade något tidigare utan först markerade att det var något måndag morgon, så kan det stämma att kroppsdelarna nyligen flyttats dit. Så frågan kvarstår fortfarande - var gömde GM kroppen innan dess?
Citera
2013-06-10, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och då kan du ta och publicera en källa som styrker det du påstår. Det är ett omdiskuterat ämne som inte har ett slutgiltigt svar, man vet inte varför hunden gör så.

I det här fallet har ingen hund rullat sig vad vi känner till. Vi vet bara att en person påstår att hennes hundar markerat vid det gula huset, vi vet fortfarande inte vad markeringen består i, sägs att hundarna var hispiga, och är det en markering, det vet vi inte heller. Vi vet inte ens om det var något i huset som hundarna reagerade på, kan lika gärna varit något som sprungit kring huset och som sedan låg och tryckte under det samma. Lydiga som de är så knallar de vidare med matte tröttnat på deras hispighet, och den där kanin under huset fick vara ifred.

vart fick du hundar ifrån? bara en jag pratar om :P
sen sprang den runt huset som en dåre.
Citera
2013-06-10, 02:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
vart fick du hundar ifrån? bara en jag pratar om :P
sen sprang den runt huset som en dåre.

Okej, sorry, då var det bara en hund. I övrigt vidhåller jag det jag sagt, det kan lika gärna ha varit en kanin under huset som gjorde hunden hispig, jägare som den är. Vi vet inte vad matta sa till hunden, hur hon styrde den, vilka kommandon den fick. Hade den fått hålla på en stund till hade hon kanske sett hunden försöka krypa in under huset i något kaninhål, det vet vi inte. Tror nog att vi kan ta den här händelsen med en liten nypa salt iaf, den har fått ganska stora proportioner i förhållande till utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in