Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Just det jag sa, att vi vet inte i detalj hur den här hunden är tränad, kanske får den belöning när den spårar upp en människa, den hittade kanske ett spår där kring huset, det vet vi inte. Kanske var det en kanin den spårade, kanske spår av en annan hund. Men det säger inte vem eller när något har gått där. Så höj inte händelsen till något anmärkningsvärt i det här fallet.
Hunden i det här fallet var ingen professionellt utbildad sökhund, det har vi fått berättat, dock har den lärt sig att söka efter matte. Kan man kanske tänka sig att husse eller matte rört sig kring huset på morgonen och att hunden då kände lukten av någon av dem när den var på platsen på eftermiddagen?
Och det där med att rulla sig måste jag bara kommentera därför att det visar på din förträffligt dåliga kunskap. Bytesdjur har också ett välutvecklat luktsinne, och det faller på sin egen orimlighet att en hund skall kunna dölja sin egen doft genom att rulla sig i skit. Det borde du veta som har haft hund i över trettio år.

Vaffan snackar du om ? Varenda jävel som någonsin har beblandat sig med en hund, vet väl för helvete att hundar mer än gärna rullar sig i saker som för oss luktar skit ?
Svettiga gympa skor, igelkott skit, hästskit, kadaver u name it förfan. En polares hund
rullade sig till och med i människo skit på ett militärt övningsområde där han brukade rasta hunden.
Och om du inte har någon erfarenhet av att hundar ALLA hundar gör så, så har du antingen ingen erfarenhet av hundar överhuvudtaget.. Eller så har du Endast beblandat dig med hundar
som typ ALDRIG badar/ duschas.
För ju enligare" ägaren är vad gäller hunden, dvs badar den ofta, desto större är risken att hunden rullar sig. Nå annt trams påstående från dig vill jag inte höra.
Bada ofta = 1-2 ggr månaden - el mer
Bada normalt = 1 ggr månad - 1 gång varannn månad
Bada för lite = 1-2 ggr per år (vidrigt för övrigt , eftersom dessa hundar luktar helvete)
Och dessa bör inte äga djur.
Hundar rullar sig mer än gärna i snusk. Punkt slut