2013-06-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jo. har inte jag missuppfattat en källa, så var svarta pickup'en ett villospår som inte hade något med saken att göra

dock har jag fått för mig det är två olika mörka/svarta nissanbilar.
dels villospåret med pickup'en och dels en quashqai (stavning?)
men att de blandas ihop.

jag är ganska säker på min sak ang. pickup'en
Citera
2013-06-11, 00:16
Medlem
Citat:
några småsaker som kom i huvudet:

1. Är det bara jag som hört att styckningen verkade vara väldigt slarvig? alltså, ojämna hugg osv?

2. Är det inte imorgon de nya två veckorna har gått och han om inte annat borde bli frisläppt?
eller var det nästa måndag? eller var de tnu på fredag?

3. 14de ska åtal väckas, men lär skjutas upp om de håller honom längre.

4. Ca fredag så räknade de med fler provsvar från SKL

1. Alldeles för många olika rykten om kroppen tycker ja. Skalperat huvud/Avlägsnat huvud/Satanist symboler av knivhuggen/osv. Tror vi kommer får reda på detta först när GM har dömts.

2. Åklagaren har tills 14de ( tror jag ) att antigen väcka åtal eller be om förlängning.

4. Har också hört om senare i veckan från åklagarna. Konstigt att de tar så lång tid dock. Verkar inte vara prioriterat eftersom de första provsvaren kom endast efter någon vecka.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Finns flertalet artiklar på NSD om incidenter med Soft air guns.

http://www.n*d.se/sok/default.aspx?pagenumber=0&querystring=soft%2bair%2 bgun&m=nsd&s=freshness3 * = s

Hahaha, men tänk att man fick sig ett gott skratt nu. Det är tur att dessa pojkar inte äger riktiga skjutvapen. Vart är impulskontrollen förövrigt?
Citera
Medlem
Citat:
det rykte jag hört var att han hade haft nå vapen i sitt skåp på skolan och farbror blå hade dragit en raid.
trovärdighet? ingen aning. hört det ett par gånger från olika källor, men man ska vara försiktig med det man tror på

Militärklädsel och gasmask pratas det väl också om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
1. Osäkert

2. På Fredag har 2 veckor gått

3. På Fredag skall åtal vara väckt senast, förutsatt att inte något nytt framkommer som bör ge uppskov till åtalet.

4. Mot slutet av veckan, brukar innebära torsdag-fredag, med polisläckor till media kanske redan onsdag. Då tidningen AB inte personen.

okey, tack, då har jag fått klarhet.
fick ändå för mig at tjag hörde att provsvar skulle komma kring fredag. men vi får se hur allt spelar ut
Citera
2013-06-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5372164

https://www.flashback.org/sp43809009

Var detta jag hänvisa till och det var inte samma.

Se där ja, de verkar inte vara ett sammanträffande. Konstigt att en av personerna var påverkad då, KJ var ju nykterist för några år sedan?
Citera
2013-06-11, 00:18
Medlem
Citat:
1. Alldeles för många olika rykten om kroppen tycker ja. Skalperat huvud/Avlägsnat huvud/Satanist symboler av knivhuggen/osv. Tror vi kommer får reda på detta först när GM har dömts.

2. Åklagaren har tills 14de ( tror jag ) att antigen väcka åtal eller be om förlängning.

4. Har också hört om senare i veckan från åklagarna. Konstigt att de tar så lång tid dock. Verkar inte vara prioriterat eftersom de första provsvaren kom endast efter någon vecka.

hörde/läste idag eller igår att provsvaren från SKL kommer fredag, ocha tt det är ett högt prioriterat fall.

Dock ska det sägas att patologen/rättsläkaren/whatever är samma kvinna som hanterade Car*line St*nwall, och hon är jäääääääääkligt noggrann
Citera
2013-06-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Militärklädsel och gasmask pratas det väl också om.

kan säkert stämma. känns som att snart har man hört så mycket att till och med jag som haft ganska koll på mina källor och fakta börjar förvirra bort mig
Citera
2013-06-11, 00:19
Medlem
Citat:
okey, tack, då har jag fått klarhet.
fick ändå för mig at tjag hörde att provsvar skulle komma kring fredag. men vi får se hur allt spelar ut

Anledningen till att det är osäkert på styckningen hur den är utförd är väl för att just på det området har väl polisen inte läckt ut det minsta.
Citera
2013-06-11, 00:20
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5372164

https://www.flashback.org/sp43809009

Var detta jag hänvisa till och det var inte samma.

"I bilen fanns två yngre män, båda födda 1991, och även ett vapen. Det verkar handla om en kolsyrepistol som ser ut som ett riktigt vapen.

Männen greps och fördes till polisstationen i Luleå. En av dem anhölls av jouråklagare efter förhör. Den andre ska höras när han sovit ruset av sig. Båda är misstänka för olaga hot".

Visst det kan vara relaterat, men det låter inte som KJ. Kolsyrepistolen tycker jag tyder på att det nog handlar om någon annan.
Citera
2013-06-11, 00:21
Medlem
Citat:
Se där ja, de verkar inte vara ett sammanträffande. Konstigt att en av personerna var påverkad då, KJ var ju nykterist för några år sedan?

fakta:
han är/var med i UNF, men nog mest för umgänget, han gillar nog att ta en öl

rykte: källa påstår att han själv sagt att han inte tycker om att dricka så mycket för han tycker han blir så labil.

rykte som sagt, ta det för vad det är
Citera
2013-06-11, 00:21
Medlem
Citat:
kan säkert stämma. känns som att snart har man hört så mycket att till och med jag som haft ganska koll på mina källor och fakta börjar förvirra bort mig

Det är helt klart att det var så, då fick de ringa efter föräldrarna som fick komma och hämta hem honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in