2013-06-10, 01:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
https://www.flashback.org/sp43563065
Jag vill veta mer om KJs ev besök i Luleå den 17 maj. Var han på OK eller var han på 7 eleven, kanske på båda.
Vad gjorde han?
Vem var tjejen?
Hur tog han/de sig dit?
Brukar han vara i Luleå?
Citera
2013-06-10, 01:09
Medlem
Jag har inte gått tillbaks så långt, men tack för svaret, lite nyfiken på hur dom jobbar. Jag kan ibland bli förvånad över att hundarn/förarna presterar lite obra, gör de rutsök runt markeringar?

Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
var hunden jag nämnde tidigare
Citera
2013-06-10, 01:11
Medlem
Åh fan, förlåt, jag tänkte på att var en polishund! Sorry.
Citat:
eller beror på hur du tänker. det var en hund med en nära pålitlig källa, som gick förbi huset dagligen två gånger. kvällen den 19de brydde han sig inte alls, morgonen den 20de var han ute med husse (min kompis styvpappa) och på kvällen var han ute med matte (kompisens mamma) och reagerade starkt båda gångerna
Citera
2013-06-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det tycks uppenbart att du är vän med R och då har jag all förståelse för att du inte vill tänka så, men samtidigt så lär ju eventuella medhjälpare finnas bland de närmsta vännerna.
R ger ett minst sagt konstigt intryck.

Nej jag är inte vän med herr R, inte ens bekant faktiskt.. kan ha nånting med sisådär drygt 15 år åldersskillnad, helt andra intressen samt +100mils avstånd att göra, vad vet jag..

JA han ger ett konstigt intryck om man enbart går på lösryckta citat och försöker pussla in dem i en lagom luddig teori.

Det här med "frälsaren", det kan inte vara så att hans polare kallat honom det p.g.a hans "jesusskägg"?
och det här med "jävla satanister", ja det ter sig ju misstänksamt eftersom vi skapat en trådsanning angående ritualmord. Jag skulle inte lägga för mycket värderingar i det, han kunde ju lika gärna skrivit "jävla rövhomos". Hade det då varit ett sexualmord?

Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Killen är med i hemvärnet. Håller en gammal AK5 på bilden. Reguljära försvarsmakten gick över till AK5C 2008-2010, och den har att annat, heltäckt, axelstöd. Om nån är intresserad...
Kom in i matchen, de är Airsoft-spelare, där hittar du alla möjliga skumma replikor
Har för mig att han har en G36(?) på bilderna från Fallen angel, http://s22.photobucket.com/user/Zvanilj/media/DSC_0372.jpg.html
Citera
2013-06-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan betyda att någon fanns i huset. Jag är intresserad av hunden, är den utbildad, i så fall vad? En viktig aspekt också med anledning av olika uppträdande kring huset olika dagar. Hur markerade hunden, hur nära var den, hur låg vinden i förhållande till hundarna och det gula huset?

det är en helt vanlig familjehund, vardagslydnad och kan lite "matte-sök", alltså leta matte.
han verkade hispig kring huset, precis som när det är löptikar igång (han reagerar extremt starkt på dem.), så kvinnan i fråga (och även hennes man) avfärdade det som en löptik.

på morgonen är det osäkert hur nära han var huset, men på kvällen hade han sprungit runt huset typ flera varv och varit helt hispig. han skällde dock inte, bara markerade starkt på huset, inga ljud gav han ifrån sig så vitt min kompis vet, inget mamman nämnt iallafall..

i övrigt har han aldrig någonsin brytt sig i huset.
Citera
2013-06-10, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Åh fan, förlåt, jag tänkte på att var en polishund! Sorry.

hahha ingen fara
nej det är min äldsta och närmsta väns mamma (som jag känt i 16 år, som inte skulle hitta på något sånt här) som markerade på huset samma dag kroppsdelarna hittades
Citera
2013-06-10, 01:15
Medlem
Då tror jag att någon befann sig i huset, om hunden reagerade starkt. Vet du om det var ljud- eller luktmarkering? Är det en sök, jakt eller sällskapshund?

Citat:
eller beror på hur du tänker. det var en hund med en nära pålitlig källa, som gick förbi huset dagligen två gånger. kvällen den 19de brydde han sig inte alls, morgonen den 20de var han ute med husse (min kompis styvpappa) och på kvällen var han ute med matte (kompisens mamma) och reagerade starkt båda gångerna
Citera
2013-06-10, 01:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
hahha ingen fara
nej det är min äldsta och närmsta väns mamma (som jag känt i 16 år, som inte skulle hitta på något sånt här) som markerade på huset samma dag kroppsdelarna hittades
Uppgiften måste vara guld värld för utredarna.
Citera
2013-06-10, 01:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Då tror jag att någon befann sig i huset, om hunden reagerade starkt. Vet du om det var ljud- eller luktmarkering? Är det en sök, jakt eller sällskapshund?
Antagligen kroppsdelar.
Citera
2013-06-10, 01:18
Medlem
Citat:

alltså, den reagerade både morgon och kväll..
det är en blandning golden retriever och någon slags spaniel tror jag, men det är bara en vanlig familjehund.
Citera
Medlem
Här går det undan...
Luktmarkering alltså, hade det varit någon som smög i huset BORDE vovven haft spetsade öron och närmat sig lite på vakt, nu vittrade den nog blod då.

Citat:
det är en helt vanlig familjehund, vardagslydnad och kan lite "matte-sök", alltså leta matte.
han verkade hispig kring huset, precis som när det är löptikar igång (han reagerar extremt starkt på dem.), så kvinnan i fråga (och även hennes man) avfärdade det som en löptik.

på morgonen är det osäkert hur nära han var huset, men på kvällen hade han sprungit runt huset typ flera varv och varit helt hispig. han skällde dock inte, bara markerade starkt på huset, inga ljud gav han ifrån sig så vitt min kompis vet, inget mamman nämnt iallafall..

Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Spontant tycker jag att det verkar som om att det fanns en levande människa i huset, hundar brukar reagera på levande människor. Av levande människor blir man klappad, får godis osv. Att hunden skulle bli hispig av död människa(benen) känns inte riktigt logiskt. Baserat på att hunden inte är tränad i sök av något speciellt. Hunden kan ha reagerat på ljud och inte doft, ljud inifrån huset, orsakat av en människa.

Vet du om hundägarna har någon koppling till KJ, kan hundarna ha träffat KJ tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in