2013-06-10, 00:57
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
om AB är MBs son så har han vattentätt alibi kvällen den fjärde.

Men fortfarande finns möjligheten till att någon, även AB hjälpt till med "städning".
Citera
2013-06-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kvällen innan den 19:e, det är alltså kvällen den 18:e. Kom hunden inte i närheten av huset den 19:e?

Hunden markerade enbart den 20de, morgon och kväll, och ingenting tidigare, och den gick förbi där två gånger dagligen, morgon och kväll. den hade inte reagerat kvällen den 19de
Citera
2013-06-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Jag tror inte det är en riktig 5:a, axelstödet på bilden har en ring längst bak på insidan av stödet för tex vapenrem som jag aldrig sett på den riktiga varan, jag googlade på bilder för säkerhets skull och hittar den inte där heller. Kan det vara en airsoftreplica? (AK5C har ett helt annat utseende på pipan också)

Edit: förresten, pipan på bilden stämmer inte med den gamla 5:an heller, handskyddet är fel, det ser ut som kolven/axelstödet till vanliga 5:an men då saknas kornet fram, och vore det en ak5b så har kolven kindstöd + att främre handskyddet slutar före den "fyrkant" där kornet skulle ha setat + det sitter benstöd på bilden, vilket jag aldrig hade trots att jag är skarpskytt (eller var vi bara fattiga? )

Rätt! Axelstödet stämmer inte. Och den synliga delen av gasblocket med korn och kornskyddsring syns inte heller. Och beskyddet ser "tattigt" ut, så jag tror inte det är en variant med picatinnyfäste som vissa i FM gärna köper och har på ak5c.

För övrigt måste jag passa på att ifrågasätta airsoftandet, nu när jag liks är inloggad.. Hur stor jävla dipshit ska man inte vara för att köpa plastvapen för tusentals kronor och sen skjuta ärtor på sina lika dipshittiga polare. Vad fan liksom? Jesus jävlar vilka förlorade människor!! Och annonsera ordnade spel med backstories och fan och hans moster!!! Jävla torskar alltså! Gissar att det är vanligt bland oskulder att pyssla med sånt...
Citera
2013-06-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Men fortfarande finns möjligheten till att någon, även AB hjälpt till med "städning".

tänker jag inte uttala mig om, för det vet jag inte, så då vill jag inte säga något heller.
Citera
2013-06-10, 01:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hunden markerade enbart den 20de, morgon och kväll, och ingenting tidigare, och den gick förbi där två gånger dagligen, morgon och kväll. den hade inte reagerat kvällen den 19de
Tack, jag ville bara klarlägga. Det tyder på att kroppsdelarna kom dit natten 19-20.
Citera
2013-06-10, 01:01
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det är väl inte så många som förkastat ev. mgm:s. Men är det det så är sannolikheten större att det klaras upp. Dels genom kommunikation mellan gm:s, att 1 kan hålla tyst är möjligt, men att 2-eller 3 skulle kunna hålla tyst känns mindre troligt. Även sannolikheten att dna finns på offret ökar och alla som förhörs "toppsas". Ju fler kockar desto sämre soppa.

aa hoppas verkligen att det klaras upp snart
Citera
2013-06-10, 01:03
Medlem
Citat:
Tack, jag ville bara klarlägga. Det tyder på att kroppsdelarna kom dit natten 19-20.

jo, insåg nu när jag läste det igen att jag virrade till det där.
Citera
2013-06-10, 01:03
Medlem
Oj jag ser att jag nog har använt några förkortningar fel

MGM har jag trott betytt "Misstänkt Gärningsman". Men det verkar jag ha tänkt fel och
MGM verkar betyda "Med Gärningsman"
Vad är rätt? MGM=?
Och hur förkortar jag rätt dom båda uttrycken?

Om jag fattat fel tidigare måste ju mina inlägg framstått lite svårförstådda.
Citera
2013-06-10, 01:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kan betyda att någon fanns i huset. Jag är intresserad av hunden, är den utbildad, i så fall vad? En viktig aspekt också med anledning av olika uppträdande kring huset olika dagar. Hur markerade hunden, hur nära var den, hur låg vinden i förhållande till hundarna och det gula huset?
Citera
2013-06-10, 01:04
Medlem
Var det samma hund? Samma hundförare?

Citat:
Citera
2013-06-10, 01:06
Medlem
Citat:
var hunden jag nämnde tidigare
Citera
2013-06-10, 01:07
Medlem
Citat:

eller beror på hur du tänker. det var en hund med en nära pålitlig källa, som gick förbi huset dagligen två gånger. kvällen den 19de brydde han sig inte alls, morgonen den 20de var han ute med husse (min kompis styvpappa) och på kvällen var han ute med matte (kompisens mamma) och reagerade starkt båda gångerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in