Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-10, 00:47
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTESTATIVUS
Bra. Köp aktier.

Nej.

Okej.

Jo.
Citera
2013-06-10, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vi anser inte att det mest effektiva sättet att styra ett land är att lägga en lapp i en låda var fjärde år. Det är ett ineffektivt, korrupt och dåligt system helt enkelt. Det är kompetens som ska premieras och de bäst lämpade ska ha hand om respektive område. Däremot ser vi positivt på att folket har möjlighet att bestämma mer i lokala frågor.

Att lägga en lapp i en låda har inget med ansvar eller inflytande att göra. Vi ser gärna att människor engagerar sig betydligt mer för sitt land och i olika frågor, men det får ske på ett sätt som är ansvarsfullt och seriöst och inte som det destruktiva system vi har idag.

Personligen menar jag nog att det är rimligt att istället blicka bakåt till våra förfäder, hur de styrde och de principer om ledarskap och ansvar som då gällde. Vi behöver förstås inte ta med oss allting därifrån, men vi kan ta med oss det bästa i vart fall.

Alla har full rätt att engagera sig inom politiken. De som ofta klagar är feta och laga samt lättlurade.
Det har inget med "lapp vart 4:e år i låda" att göra.

Svara på frågan istället. Ni vill bygga ett system där svenskfientlighet inte existerar? Visst? Det förbjuds totalt?
Citera
2013-06-10, 00:57
Bannlyst
Citat:
Demokratin idag handlar just om att lägga en lapp i en låda var fjärde år på åtta alternativ som har fler oändligt många fler likheter än olikheter och som är överens i alla frågor av egentlig vikt, åtminstone sju av dem.

Citat:
Svara på frågan istället. Ni vill bygga ett system där svenskfientlighet inte existerar? Visst? Det förbjuds totalt?
Varför ska jag svara på dina frågar när du konsekvent kommer med förvirrade enradare och undviker alla frågeställningar som riktas åt ditt håll? Det är väl inte särskilt rättvist?

Vi vill göra Sverige svenskt och vitt igen, bara vita européer ska få vara medborgare i Sverige, angående styrelseskicket kan vi tänka oss olika lösningar och vi ska förstås välja det som är bäst och mest effektivt för Sverige och svenskarna, ett system där ansvar och kompetens premieras snarare än nepotism, ineffektivitet och korruption som det nuvarande styrelseskicket präglas av.

I övrigt är vi naturligtvis varma anhängare av yttrandefrihet och människor får tycka vad de vill. Alla människor har dock inte rätt att göra vad de vill eller bo var de vill. Icke-vita har exempelvis ingen rätt att bo i Sverige och kommer därför att repatrieras.

I övrigt hade det varit förmätet och hycklande av oss eller av mig och sitta här och säga att SvP idag har alla detaljsvar på alla sakfrågor. Så är det ju inte, det är bara de feta folkförrädarna i riksdagen som har en sådan grandios självbild. Istället vill vi ju just att respektive ansvarsområde ska ledas av människor som har erfarenhet och kompetens inom det området. Så som det ska vara, och så som det nästan alltid har varit tidigare historiskt.
Citera
2013-06-10, 00:58
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Alla har full rätt att engagera sig inom politiken. De som ofta klagar är feta och laga samt lättlurade.

Du får sitta hemma med dina svenskfientliga polare och yttra hur mycket svenskfientliga åsikter du vill, men förvänta dig inte att det ska få spridas i media som når åt till hela riket likt man idag inte sprider pedofil- och våldtäktspropaganda. Sen får du ju naturligtvis kritisera systemet om du har klagomål.
Citera
2013-06-10, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Demokratin idag handlar just om att lägga en lapp i en låda var fjärde år på åtta alternativ som har fler oändligt många fler likheter än olikheter och som är överens i alla frågor av egentlig vikt, åtminstone sju av dem.

Varför ska jag svara på dina frågar när du konsekvent kommer med förvirrade enradare och undviker alla frågeställningar som riktas åt ditt håll? Det är väl inte särskilt rättvist?

Vi vill göra Sverige svenskt och vitt igen, bara vita européer ska få vara medborgare i Sverige, angående styrelseskicket kan vi tänka oss olika lösningar och vi ska förstås välja det som är bäst och mest effektivt för Sverige och svenskarna, ett system där ansvar och kompetens premieras snarare än nepotism, ineffektivitet och korruption som det nuvarande styrelseskicket präglas av.

I övrigt är vi naturligtvis varma anhängare av yttrandefrihet och människor får tycka vad de vill. Alla människor har dock inte rätt att göra vad de vill eller bo var de vill. Icke-vita har exempelvis ingen rätt att bo i Sverige och kommer därför att repatrieras.

I övrigt hade det varit förmätet och hycklande av oss eller av mig och sitta här och säga att SvP idag har alla detaljsvar på alla sakfrågor. Så är det ju inte, det är bara de feta folkförrädarna i riksdagen som har en sådan grandios självbild. Istället vill vi ju just att respektive ansvarsområde ska ledas av människor som har erfarenhet och kompetens inom det området. Så som det ska vara, och så som det nästan alltid har varit tidigare historiskt.

Du har rätt att gå med vilket parti du vill. Men gör du inte det så får du skylla dig själv.
Ansvar tack!

Så enligt SvP så vill dem inte stoppa folk från att exempelvis rösta MP?

Jag undrar vad du har för rätt att kasta ut folk som har en annan hudfärg än vad du har?
Säg mig det. Vad har du för rätt?
Senast redigerad av POTESTATIVUS 2013-06-10 kl. 01:14.
Citera
2013-06-10, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Du får sitta hemma med dina svenskfientliga polare och yttra hur mycket svenskfientliga åsikter du vill, men förvänta dig inte att det ska få spridas i media som når åt till hela riket likt man idag inte sprider pedofil- och våldtäktspropaganda. Sen får du ju naturligtvis kritisera systemet om du har klagomål.

Jag är inte svenskfientlig.
Citera
2013-06-10, 01:20
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Jag är inte svenskfientlig.

Vet ju inte vad du röstar på, men eftersom du hänger här i tråden antar jag att du lutar åt SD hållet.
Åkesson förnekar Svenskarnas existens, högst Svenskfientligt enligt min åsikt. Röstar du på Åkesson och SD, då blir du Svenskfientlig.

Är du Svensk och röstar på SD, då förnekar du till och med din egen existens.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-10 kl. 01:23.
Citera
2013-06-10, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Vet ju inte vad du röstar på, men eftersom du hänger här i tråden antar jag att du lutar åt SD hållet.
Åkesson förnekar Svenskarnas existens, högst Svenskfientligt enligt min åsikt. Röstar du på Åkesson och SD, då blir du Svenskfientlig.

Är du Svensk och röstar på SD, då förnekar du till och med din egen existens.

Jag tror att ni SvP:are försöker lägga ord i munnen på Åkesson för att tjäna åt ert eget parti.
Kan hända att Åkesson har råkat säga något som du helst medvetet blåser upp och tar ifrån Åkesson nationaliststämpeln och ger den till SvP istället.

Er taktik köper jag inte för jag är smartare än så. Svaga individer och folk som är förlorare röstar på SvP.
Citera
2013-06-10, 01:28
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Jag tror att ni SvP:are försöker lägga ord i munnen på Åkesson för att tjäna åt ert eget parti.
Kan hända att Åkesson har råkat säga något som du helst medvetet blåser upp och tar ifrån Åkesson nationaliststämpeln och ger den till SvP istället.

Er taktik köper jag inte för jag är smartare än så. Svaga individer och folk som är förlorare röstar på SvP.

Helt upp till dig, återger bara vad han har sagt.

Jag anser mig vara stark som ställer upp för mitt folk's överlevnad och framtid. Tycker du att det gör mig svag, inget jag kan göra åt.

Talar bara sanning.

Inte direkt svårt att ta orden ur munnen på våra politiker i rampljuset idag, dom ljuger om allt, hela tiden.

Ganska lätt för mig då jag enbart håller mig till sanning, vilket dessa politiker saknar i sin retorik.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-10 kl. 01:37.
Citera
2013-06-10, 01:31
Medlem
Citat:

Åkesson har sagt klart och tydligt för inte så längesen i en intervju att han inte tror att de ursprungliga svenskarna finns kvar längre, dvs det inte finns något svenskt folk. Sedan har vi ju hela den "öppna svenskheten"-tramset. Vad den öppna svenskheten innebär, är att VEM SOM HELST kan bli svensk, förstår du vad det innebär eller blir jag tvungen att förtydliga det för dig så du förstår?
Citera
2013-06-10, 01:34
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:

Åk hem till skogen eller lägg dig under en bro där du hör hemma! Du gör ju inget annat än att sprida massa smörja och dumma frågeställningar. T.ex undrar du vad som ger oss rätten att kasta ut människor från landet, samtidigt tycker du att du har rätt att bestämma vem som ska få komma in? Du grundar allt på din egen sketna moral och tror att världen kretsar kring dig likt en omnipotent unge. Är det inte nog snart? Ska man skratta, gråta eller vad är syftet med dina inlägg? Hjälp mig att förstå för jag får verkligen inte kläm på dig..
Citera
2013-06-10, 01:37
Bannlyst
Citat:
Så enligt SvP så vill dem inte stoppa folk från att exempelvis rösta MP?
Hur skulle det vara om du faktiskt läser de svar som du får? Det hade underlättat enormt för oss alla om vi inte behövde upprepa oss hela tiden.

Citat:
Jag undrar vad du har för rätt att kasta ut folk som har en annan hudfärg än vad du har?
Säg mig det. Vad har du för rätt?
Det handlar som jag redan konstaterat inte om hudfärg utan om genetisk likhet och medärvda mentala egenskaper. Vilken rätt jag har? Vilken rätt har makthavarna att tränga undan vårt folk och arbeta aktivt för dessas förintelse och vår civilisations undergång?

De vita svenskarna har en hävdvunnen rätt till Sverige eftersom det är det land som våra förfäder i tusentals år har byggt upp för kommande generationer vita svenskar och offrat sina liv i hundratusentals i processen att trygga det från fiender, externa såväl som interna. Det här landet ska tillhöra och bebos av de människor som delar samma blodslinjer, samma gener och samma historia. Vi har nämligen inget annat land och när vi blir en minoritet i Sverige har vi inte längre någonstans att ta vägen.

Angående det så har vi förstås all moralisk och rationell rätt i världen att göra det som krävs för att säkra vårt folks överlevnad och bevarande och trygga ett svenskt Sverige, hurså? Allt annat hade ju varit vansinnigt, vår rätt väger naturligtvis oändligt mycket tyngre än andra folkslags rätt att få komma och bosätta sig i och parasitera på Sverige och svenskarna, eller för den delen förrädiska politikers rätt att förvandla Sverige till en mångkulturell mardrömsnation.

Vårt folks rätt till överlevnad, frihet, självständighet och separatism är alltså rätten jag åberopar.

Citat:
Och vad röstar starka människor på då? Folkpartiet? Dessa starka individer som du pratar om är ju uppenbarligen helt oförmögna att göra någonting av verklig betydelse mot de problem som vi brottas med, vari deras styrka ligger kan man alltså dividera bra länge kring.

Om jag är svag för att jag vill säkra mitt folks överlevnad och fortsatta existens samt deras levnadsrum så får jag väl vara det, det bekommer mig inte särskilt. Det är vad som är nödvändigt och vad som måste göras helt enkelt. Och förstår man inte det så har man nog tyvärr diskvalificerat sig för en fortsatt debatt i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in