2013-06-09, 22:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Om nu nån flyttat dit kroppsdelarna strax innan de hittades, kan denne nån ha arrangerat och t o m skurit i kroppen för att vända misstankarna åt annat håll.
Kanske ville få det hela att se ut som ett ritualmord eller en rituell styckning, trots att det inte alls var på det viset.
Citera
2013-06-09, 22:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag med.

Jag tror att det kan vara en hyrbil. Det skulle vara intressant att veta vilka hyrbilsfirmor i Boden som hyr ut Nissan och om deras nyckelknippor isf är röda och vita?

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/49/4984679526.jpg

Avis har väl rött och vitt?
Citera
2013-06-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Avis har väl rött och vitt?

AVIS har en Röd vid inplastad lapp (Osäker på inplastningen) som är knuten runt bilnyckeln.
Citera
2013-06-09, 22:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nja, jag tror nog ändå att de tillkommit dit redan från första början. Inga uppgifter har förekommit i media eller från polisen att kroppsdelarna skulle ha flyttats innan. Det om något är ju en oerhörd viktig pusselbit i utredningen. Polisen borde ju även då leta efter ursprungsplatsen för dumpningen- och det verkar de inte heller göra.

Fast jag utgår ju från det som kommit fram i media och polisen kan ju sitta och hålla på informationen- så jag vet inte. Men det känns bara onödigt riskabelt och konstigt att byta dumpningsplats- och dessutom så verkar det vara väldigt ovanligt att gärningsmän gör på det viset.

Ja, jag kan bara tänka mig vad de måste ha tänkt när de iakttagit KJ och grabbarnas aktiviteter.
De kanske tror att första förvaring/dumpningsplats är lika med mord och styckningsplats, alltså BP.
Citera
2013-06-09, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
AVIS har en Röd vid inplastad lapp (Osäker på inplastningen) som är knuten runt bilnyckeln.
Men han var på väg mot sin egen bil när bilden togs.
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Ja efter den bilden så hoppade han in i sin bil och de civila poliserna som stod efter flottiljvägen fick väldigt bråttom att haka bakom, med 3 civila bilar. En av N*D´s reporter stod efter svedjevägen och knäppte, just framför en målad polisbil som stod parkerad där 1 dag.
Då fanns det väl ingen anledning att hålla någon annan bilnyckel i handen.
Citera
2013-06-09, 22:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om nu nån flyttat dit kroppsdelarna strax innan de hittades, kan denne nån ha arrangerat och t o m skurit i kroppen för att vända misstankarna åt annat håll.
Kanske ville få det hela att se ut som ett ritualmord eller en rituell styckning, trots att det inte alls var på det viset.

Är väl en tanke god som någon annan. Detta kräver dock att misstankarna är tydliga. Med det menar jag ev mönsterhugg som signaler rätt entydigt och att benen kanske var arrangerade på något speciellt sätt.
Citera
2013-06-09, 22:41
Medlem
Citat:
Det är MPS officella förklaring, helt rätt. Jag tror inte på slumpen, men ibland är det slump att saker och ting sker. Är det så som hon med hunden berättar och att det som den som pm:at skriver, så blir det bara för mycket. Fick även ett tidigare pm som var mer exakt för en dryg vecka sedan, men detta har jag lovat att inte publicera och därför gör jag det inte nu heller. Kan iaf berätta att det pekar också mot att det inte var som MPS redovisat. Det sistnämnda pm;et är från en som haft rätt i mycket hittills iaf.

___
min fetning

vilket av alla PM är det du syftar på nu, och är det den hundkvinna jag pratade om?
blev lite förvirrad här
Citera
2013-06-09, 22:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
___
min fetning

vilket av alla PM är det du syftar på nu, och är det den hundkvinna jag pratade om?
blev lite förvirrad här

Ja det kan jag förstå. Kvinnan med hunden är hon du beskriver och känner. Den som pm;at är hen som menade att polisen kollat ödehuset någon dag innan och då hade det inte varit några ben vare sig på golvet, på väggen eller som hängt i taket.

Det andra pm;et jag fått tidigare berättade att det inte var någon slump att MPS sökte där den aktuella kvällen.
Citera
2013-06-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ja det kan jag förstå. Kvinnan med hunden är hon du beskriver och känner. Den som pm;at är hen som menade att polisen kollat ödehuset någon dag innan och då hade det inte varit några ben vare sig på golvet, på väggen eller som hängt i taket.

Det andra pm;et jag fått tidigare berättade att det inte var någon slump att MPS sökte där den aktuella kvällen.

ahaa, då är jag med i svängarna. försöker få svar från min kompis om mamman hade vart där morgonen den 20de också.. eller om hon bara var en halvtimme innan MPS var där typ.. men tror hon var morgonen också. återkommer när jag fått klarhet i det hela
Citera
2013-06-09, 22:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men han var på väg mot sin egen bil när bilden togs.
Då fanns det väl ingen anledning att hålla någon annan bilnyckel i handen.

Tänk om han skulle lämna tillbaka nyckeln till hyrbilen enligt ök med uthyran. "Lägg nyckeln under mattan på passagerarsidan så hämtar vi bilen kl 13 00"

På väg till sin egen bil öppnade han dörren till Caddyn. Kanske var det därför Kling och Klang började intressera sig för denna bil? NSD´s fotograft berättade vad han sett för dessa lagens väktare.
Citera
2013-06-09, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tänk om han skulle lämna tillbaka nyckeln till hyrbilen enligt ök med uthyran. "Lägg nyckeln under mattan på passagerarsidan så hämtar vi bilen kl 13 00"

På väg till sin egen bil öppnade han dörren till Caddyn. Kanske var det därför Kling och Klang började intressera sig för denna bil? NSD´s fotograft berättade vad han sett för dessa lagens väktare.
Men det såg inte stigrolf?
Citera
2013-06-09, 22:58
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det såg inte stigrolf?

Stigrolf pratade om 15-tiden, i NSD skrevs 13-tiden.

Om denna utveckling stämmer lär det finnas mgm och sannolikeheten ökar att brottet definitivt kommer att lösas.

Återstår den "skumma" mörka bil som synts vid lght:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in