2013-05-23, 14:41
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Just nu rapporterade en av mina bevingade vänner att bärgningsbil hämtar två bilar på KJ:s föräldrars adress.

Det lutar ju åt att vi vem polisen har i siktet då. Trodde/tror själv på MB.
Citera
2013-05-23, 14:42
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Säg att MB med aggressionsproblem (enligt tråden) hade ihjäl VB och blev desperat. AN ger honom alibi. Kan polisen nonchalera ett påstått alibi och sy in någon ändå?

MB kanske polisen tycker är "relativt" ofarlig, eftersom detta ändå borde vara ett engångsbrott...? Man låter honom gå fri, tills man hittar något som binder honom till brottet?

Ja det e klart det e i rätten som alibit ska hålla om polisen inte tror tex AN. Annars måste dom grilla både MB & AN tills nån inte orkar ljuga längre, Kanske även förhöra barnen & släkt om div detaljer dom lämnar. Men nu när det gått 3v så har GM haft tid med både alibi & att snacka ihop sin story med rätt människor
Citera
2013-05-23, 14:42
Bannlyst
MB ser fan kallblodig ut eller är det bara jag som tycker det? Kolla ögonen på honom.

http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb-225x300.jpg
Citera
2013-05-23, 14:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Just nu rapporterade en av mina bevingade vänner att bärgningsbil hämtar två bilar på KJ:s föräldrars adress.

Och det tyder förstås på att de är felparkerade, för inte kan KJ vara inblandad, han bor ju alldeles för nära fyndplatsen, haha. Jag begriper inte alla de som kritiserar folk som tänker på ett förträffligt logiskt sätt.

Du är en pärla som kvittrar vidare vad din sångfågel sjunger ur sig, tack.
Citera
Medlem
Betr MB som misstänkt GM. V ger inte upp och hotar att avslöja för hans svarsjuka fru att de träffats igen eller att hon är gravid. I så fall är det samma scenarie som med läraren i Örebro som gjorde sig av med älskarinnan och lade bitarna i skogen. Man har vassa knivar i ett restaurangkök också... Eller kan GM vara en kvinna...?
Citera
Medlem
m00nst0nes avatar
Jag tror att MB är mördaren. Han har blivit svartsjuk för att VB var tillsammans med sitt ex KJ. MB ringer VB och de träffas efter 21:00. MB kan inte kontrollera sig och tar till våld, som blir dödligt. I panik dumpar han kroppen i ödehuset och försöker sedan göra sig av med den genom styckning.
Citera
2013-05-23, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Detta span pågår alltså precis nu och har gjort sedan de hittade de första fynden?

Kan ha pågått före också. Samt efter. Alternativt avbrutet om man lyckats avföra han från utredningen, men det finns det inget som tyder på.
Vet bara att poliser uppehöll sig runt hans restaurang i samband med första fyndet och att man efter LTU-tipset finner han intressant.
Gissningsvis så har man ögonen på flera, bland annat MB, AN och KJ. Kanske också fler.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
MB ser fan kallblodig ut eller är det bara jag som tycker det? Kolla ögonen på honom.

http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb-225x300.jpg

Klart han gör, Han skulle passat i en roll i Jägarna 3.0 eller liknande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Det lutar ju åt att vi vem polisen har i siktet då. Trodde/tror själv på MB.

Jäklar... det var intressant upplysning. Då är det nog KJ i alla fall som är misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det räcker nog med att VB och MB bråkar om relationens framtid för att handgemäng ska uppstå, om MB är lagd åt det hållet. Enligt tråden hade han aggressionsproblem. Därefter blir MB oerhört rädd och vill till varje pris att allt som hänt ska raderas, ur hans medvetande i första hand. Han tänker inte så långt, är inte van vid att hantera sådant här... tunnelseende. Frun anar, mår skit, häver ur sig. Det här med VB tänker hon bara har orsakat trubbel för hennes familj, fast i själva verket är det MBs förmåga att flörta utom förhållandet som är det stora problemet. Kanske något sånt ändå?

Ja det är ett bar motiv, men fortfarande vet vi inte om VB och MB hade ett förhållande. Han kanske bara ville ha en KK men hon ville mer? Precis som EM i Örebro. Konstigt att vi trots allt inte fått förhållandet bekräftat, Boden är ju en lite stad där de flesta känner varandra, rykten startas inte utan orsak.

GM borde bete sig annorlunda emot förut, han kan inte må så bra just nu och personer i hans direkta närhet måste känna av de vibbarna. Är helt övertygad om att någon i GM närhet vet om vad han gjort men tror inte själv på att det kan vara möjligt. Konstigt att väldigt få av VB's, KJ's samt MB's vänner hållit sig utanför forumets tråd.
Det finns fortfarande för lite info för att kunna veta vem som ligger närmast till en häktning.
Citera
2013-05-23, 14:45
Bannlyst
Citat:

Kan dina vänner säga vad det är för bilar?
Citera
2013-05-23, 14:45
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Jag tror att MB är mördaren. Han har blivit svartsjuk för att VB var tillsammans med sitt ex KJ. MB ringer VB och de träffas efter 21:00. MB kan inte kontrollera sig och tar till våld, som blir dödligt. I panik dumpar han kroppen i ödehuset och försöker sedan göra sig av med den genom styckning.
Fast om han var så svartsjuk, varför dumpade han inte bara frugan då och gifte sig med sin stora kärlek?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in