2013-05-30, 19:08
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ingen aspergerexpert men är inte amfetamin, som läkemedel betraktat, mer en behandlingsform vid adhd och besläktade dysfunktionaliteter. Jag vet att adhd kan behandlas med amfetamin, ritalina, concerta m.fl. Jag vet däremot inte om man behandlar aspergers medicinskt på samma sätt.

Man behandlas med tex concerta också mot aspergers.
Mängden amfetamin är väldigt väldigt liten.
Citera
2013-05-30, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Sen när vart det så tydligt att MB är gärningsman menar du?
Häng med i tråden istället, och läs vad det finns att gå på om MB istället.
Det vi vet till 100% är MB´s fru eller någon skrev det där på FB.
Det är allt konkret om mb.Sen var det någon som skrev dom hade ett förhållande men
den personen försvann från tråden kvickt.

Sen var det ett inlägg om "inte hosta hela vintern", det är också fakta.
Citera
2013-05-30, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Men visst finns det en f.d. pojkvän till?? Före KJ??
Alex*nder Flyg*re (aa) har nämnts i tråden.
Citera
2013-05-30, 19:14
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Alex*nder Flyg*re (aa) har nämnts i tråden.

AB, då??
Citera
2013-05-30, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ingen aspergerexpert men är inte amfetamin, som läkemedel betraktat, mer en behandlingsform vid adhd och besläktade dysfunktionaliteter. Jag vet att adhd kan behandlas med amfetamin, ritalina, concerta m.fl. Jag vet däremot inte om man behandlar aspergers medicinskt på samma sätt.

Okej, jag hittade lite nu, verkar som om att det är ganska vanligt med dubbeldiagnos, och då förekommer det amfetamin i vissa fall, och vi vet ju inte om KJ dras med något annat. Tänkt annars om det fanns preparat i hemmet som han kan ha använt vid tillfället.
Citera
2013-05-30, 19:18
Medlem
CloneWars avatar
Vill även tillägga en anekdot.
Under tiden då denna thailändska tjej bodde hos mig inträffade något som förbryllade mig. Inte längre men det gjorde det då.
Det var hyfsat sent på kvällen och tjejen frågade om hon skulle laga mat?
Jag svarade på svenskt trevligt manér att jag är trött och ställde en motfråga med att är inte även du trött så här sent?
Då tog det "hus i helvete", kanske inte hus i helvete men jag fick en utskällning och förklaringen blev: "Jag skulle inte ställt frågan om att laga mat om jag nu inte velat laga mat!!"
Alltså, hon tog det som en förolämpning att jag sa nej till något som hon ville...

Hur det slutade? Jag gav henne en kram och hon lagade mat...Där lärde jag mig något nytt!
(Ville fortfarande inte att hon skulle göra det så sent på kvällen)

Kanske KJ/annan gm av någon anledning har haft svårt att tygla ett nej eller att tjejer från thailand tänker lite annorlunda?
Citera
2013-05-30, 19:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat

VB som skickade sms och sa hon inte kunde komma på träning.
För att hon var snuvig och hostade. Och han svarade tillbaka.
du kanske lever i stenåldern. Men dom flesta smsar
nuförtiden om man inte kan komma på ex träning.
Fan då är jag delaktig i mordet också, jag smsade MB och company förut
och sa jag var sjuk förr i tiden och han svarade tillbaka.
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 19:23.
Citera
2013-05-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Det borde dom.
Kanske extra datum men veckor eller dagar bör väl kunna fastställas.

Det där är svåra saker eftersom flera saker inverkar på en läkningsprocess.
En liten infektion i såret fördröjer ex. läkningen avsevärt. Sedan inverkar andra saker som hälsa (läkkött), hygien och omskötsel. Sår kliar ju ofta och bara att klia på sårskorpan påverkar läkningen.

Nu lär KJ ha haft sår som han inte kunnat förklara och det vore självklart bra om man kunde "åldersbestämma" dem, men det lär de inte försöka göra annat än med ögonen.
Citera
2013-05-30, 19:22
Medlem
Kavelduns avatar
Gud vad trött jag blir på en del av er.

Helt plötsligt börjar ni skriva om spade och rep i tråden och vad analys av dessa skall resultera i.
Håller ni er inte uppdaterade?
Spaden och repet är avförda från Polisens lista över misstänkta/eventuella redskap som använts vid mordet på VB.
Snart skall ni väl börja skriva om den upphittade jackan också. Upplysningsvis är den avförd från Polisens lista över kläder som kan ha tillhört VB.
Blir nog inte speciellt förvånad om någon snart börjar fråga om den häktade kan vara KJ, eller om han ens är misstänkt...

Snälla, den här tråden skall väl vara till för att föra fram teorier om vad som kan ha hänt VB, vem som eventuellt är misstänkt osv. Men, sluta tjata om saker som redan är avförda från utredningen.

Hur många hundra sidor har inte gått åt till att tjafsa om mobilmaster på det ena eller andra berget? Oavsett vad ni skriver så vet vi bara vad Polisen har uppgett och därmed borde inte frågan diskuteras vidare - eftersom vi kan anta hur mycket som helst - utan att få någon klarhet förrän Polisen/Åklagaren lämnar ut mer information.

Några osorterade tankar:
Kan VB ha haft ihop det med AB och därefter blivit tillsammans med MB?
Kan VB valt att studera på annan plats för att få lugn och ro, då hennes mamma upptäckt en fling mellan VB och styvfadern?
Kan styvfadern ha varit den som irriterade VB genom att meddela att han skulle hämta henne klockan 21, efter att han fiskat färdigt?
Kan VB ha "pluggat" karatesparkar med KJ och att han råkat stöta till henne så att hon ramlade och dog?
Kan skriken grannarna hört vara "karateskrik" från VB?
Kan MB ha irriterat VB genom att i ett SMS meddelat att han var på bröllopsfest och därför inte kunde/ville träffa henne på kvällen - trots att man kommit överens om det tidigare?
Kan VB ha följt med KJ till området kring Gammelängsfortet och "lekt" något i stil med Tjuv och Polis, och att hon råkat ramla och slagit ihjäl sig, alternativt att KJ råkat ha ihjäl henne?
Kan hon ha blivit "fängslad" av KJ och iklädd handbojor och att leken sedan gått överstyr?
Citera
2013-05-30, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Varför gå till personangrepp? Jag har läst så gott som varenda sida i tråden och kan inte påminna mig om ett ends verifierat bevis/påstående som ger att MB skulle vara GM.

Så din vägran att radda upp vad du anser är så tydligt indikerar mer att du faktiskt inte har något att komma med. För du vet inte ett smack om min bildningsbarhet eller hur.

Och det finns angående KJ då menar du, ett tips, ring åklagaren på stuberten, ingen skulle bli gladare, jag lovar.
Citera
2013-05-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det enda det säger är att en av tre tänkbara tränare SMS:at. 3 st instruktörer har den gruppen enligt BBC:s webb.
Citera
2013-05-30, 19:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och det finns angående KJ då menar du, ett tips, ring åklagaren på stuberten, ingen skulle bli gladare, jag lovar.

Annars skulle han inte sitta där han sitter.
Dom har något, men går nog inte ut med det än.
Det kommer fram förr eller senare,polisen är ju inte helt bakom flötet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in