2013-06-11, 21:58
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Hur länge skall denna MYT exsistera?
Är en telefon AVSTÄNGD är den som sagt avstängd. För att en telefon skall avslöja sig var den är, krävs att den är ansluten till ett mobilnät/wifinät.
<klipp>

Citat:
Hans mobiltelefon var avstängd men kunde på teknisk väg aktiveras.
http://www.expressen.se/gt/inga-nya-spar-efter-forsvunne-david-birgersson/

Prova sätta en gammelfån på alarm och slå av den, den ringer i alla fall. Men en smartfån gör inte det.

Vad hade VB för telefon?
Citera
2013-06-11, 21:58
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Haha! Jo, extremt filosofisk verkar du vara!
Människor faller för det första INTE ned döda över andra människor. Jag utesluter det dock inte helt, men det känns orimligt.
Hade denna människa varit så fet att det varit fara för mitt liv hade styckning av denne trots allt varit ett senare alternativ. Ropa på hjälp först! Få iväg detta FETTO från min kropp!!
Styckning hade INTE varit prioritet nummer ett i vart fall.

För övrigt var mitt svar till dig att de flesta INTE styckar människor. De flesta gör helt enkelt inte detta.

Då är mitt svar till dig- att i extremsituationer kan de visst göra det. Det finns flertalet sådana exempel- med t.ex. inslag av kannibalism.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alive_%281993_film%29
Filmen "Alive" som är baserad på en verklig händelse handlar om ett gäng som tvingas äta av sina vänner p.g.a. en flygolycka.

Sedan är Franklinexpeditionen ett annat exempel på detta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Franklinexpeditionen
"Efter uppgifterna från denna expedition blev det allmänt vedertaget att åtminstone några grupper ur Franklins besättning tillgrep kannibalism under den sista tiden i livet".

Jag försöker inte påstå att alla skulle kunna göra som KJ om du tror det.
Citera
2013-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
BESTOD av fem fort. Forten finns kvar men är inte längre i bruk (Förutom Rödbergsfortet som är bevarat för allmänheten) Boden var troligtvis sveriges bäst och mest befästa områden.
Din länk nämde jag långt tidigare i tråden och på grund av Kj:s militära intresse/misslyckanden kändes han intressant.
Har även tidigare länkat ett avsnitt från svt:s serie "hemliga svenska rum-bodens fästning".

Sen finns det väl ytterligare ett fort på Åberget, riktigt gammalt och plomberat samt Svedjefortet.

Har säkert missat något ytterligare.
Citera
2013-06-11, 22:01
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Prova sätta en gammelfån på alarm och slå av den, den ringer i alla fall. Men en smartfån gör inte det.

Vad hade VB för telefon?

Tror B*dengrabb sa att det var en Samsung Galaxy.
Citera
2013-06-11, 22:03
Medlem
Citat:

Vad hade VB för telefon?

VB skall ha haft en modernare Samsung.
Citera
2013-06-11, 22:03
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

OK, dom är nog inte lika pigga på att aktiveras. Är dom avslagna så är dom, lite mer som en PC. Fast det har jag inte hundra koll på. Har dom hittat telefonen ännu?
Citera
2013-06-11, 22:05
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Frågan är om man skall anse att hennes vansinniga inlägg och förmodat hat är en isolerad företeelse i fallet eller om det har någon koppling till mordet.

Hon gav uttryck på två sidor nästan samtidigt vilka finns i länksamlingen, men jag har för mig det finns en till (kackerlackan) som jag inte hittar men har för mig att den skrivits ca 12 timmar innan de två jag refererar till. Om man har 12 timmar på sig att fatta hur jävla idiotiskt man uttrycker sig så borde inte det komma två vansinniga inlägg (länksamlingen).

Kan det vara så att familjen koppling till VB genom ex. stalking, styvsonens koppling till KJ mm har något värde i sammanhanget. Har KJ blivit utnyttjad på något sätt och aldrig förstått vad han hamnat i och nu kommer han inte ur det.

Långsökt kanske men de har iaf kopplingar.

Finns många kärringar som AN därute, och gubbar med, ska tilläggas. Det är betydligt vanligare med näthat och skitsnack än styckmord. Den som styckmördar är djupt, djupt störd, sedan barnsben troligast. En psykopat. Den enda hittills som vi vet tog livet av djur som barn och ville testa hur det känns att döda, är KJ, dessutom är KJ den sista som sågs med VB. Polisen behöver bara hitta brottsplatsen verkar det som? Man bör lägga krutet på det. KJ är rätt person, övertygad om det. Inga medhjälpare.
Citera
2013-06-11, 22:05
Medlem
Citat:
OK, dom är nog inte lika pigga på att aktiveras. Är dom avslagna så är dom, lite mer som en PC. Fast det har jag inte hundra koll på. Har dom hittat telefonen ännu?

Det har den nog inte gjorts, men även om den var avslagen så har alla telefoner ett inbyggt batteri som går för att hålla klocka och datum igång, liksom datorer, därav de äldre skränar med larm fast man stänger av dem, dock tror jag knappast att de kopplar upp till mast bara för att larmet går.
Citera
2013-06-11, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

Helt otroligt att Bodengrabb fick KJ förtroende bara genom att träffas på ett eftersök, kanske berodde det på KJ funktionsnedsättning, hen fick ju en mängd detaljer serverat på ett fat förutom ett korrekt namn, åtminstone blev det lite förvirring kring namnet. Riktigt tråkigt att inte Bodengrabb är aktiv i tråden längre, kanske hen har mer att berätta? En stor förlust för tråden.
Citera
2013-06-11, 22:09
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hans farmor tror jag avled bara någon månad före mordet, kanske stod lägenheten tom...

Jaså! Levde hon i Boden? Vem hade tillgång till den lägenheten?

Vet du om den varit avspärrad?

Kanske du borde tipsa utredarna?
Citera
2013-06-11, 22:10
Medlem
CloneWars avatar
Citat:

Vad hade VB för telefon?

Det gör en av mina gamla smartphones i vart fall. Den agerar väckarklocka åt mig och batteriet räcker hur länge som helst. Att smartphonen i fråga har möjlighet att väcka MIG på morgonen har INGENTING med spårbarhet att göra. Den fungerar helt enkelt som en väckarklocka.

Om du nu mot förmodan skulle misstro mig, varör skulle utvecklarna av telefoner INTE använda sig av denna teknologi för att förlänga batteritiden? En avstängd telefon som samtidigt är uppkopplad och spårbar/kontaktbar och därmed brukbar för samtal/sms/mail och så vidare skulle göra dig rik min herre!
Ring till Apple eller Samsung och du kommer vara flerfaldigt miljonär inom kort!

Är en telefon AVSTÄNGD är den avstängd.
Citera
2013-06-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
tider vet jag ingenting om, han var där den kvällen. det vet jag..
på något ställe som hette... uh
två bokstäver.. GC? CG?
GS?
CG tror jag..
JO! CGs.. gick juh förbi där när jag knatade omkring i Luleå för nån vecka sen
Hade Bodensare i MB bekantskapskrets nåt allmänt möte på restaurang CG`s i Luleå det aktuella datum?

Jag tänker på detta:

Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Ett tillägg: Någon tog upp att tränaren skrivit i facebookgruppen att han jobbar natt. Det var jag som skrev det inlägget, det är jag som jobbar natt ibland och det är jag som skapat facebookgruppen samt administrerar den.

Lördagen den 4/5 var jag på Restaurang CG's i Luleå och åt middag med min fru, mina bröder och deras respektive så börja inte spekulera om mig tack.

Stefan Skott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in