2013-06-06, 12:45
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpen-68
Är det nån mer än jag som tror att dom har fel snubbe häktad??

Ja: Det finns för många luckor som inte passar i hop.Absolut
Citera
2013-06-06, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Nsd har nu ändrat sin artikel till "Klockan 9.20 dödförklarades kvinnan på sjukhuset"

Det har stått så hela tiden. Det är under rubriken på första sidan som det står att kvinnan avled på sjukhuset.
Citera
2013-06-06, 13:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men kan du inte bara sluta att dra idiotiska slutsatser helt utan logik?
Du vet inte vad som finns, du har ingen aning om dom hittat VBs finger under hans säng eller en halvmeter av hennes hår i stugan!!!
De har inte gått ut med vad dom har och inte så du kan omöjligen påstå att det inte finns något som skulle kunna förklara att han har med mordet att göra.

Men alla måste väl få dra sina egna slutsatser utan att behöva bli tråkad här på forumet, sett otaliga nedslående och dissande kommentarer av folk som inte gillar teorier som inte fyller normen av vad som för dessa är troligt eller logiskt. Tycker det är helt fel. Detta är ett diskussionsforum och en bra plats att acceptera oliktänkande och att lära sig diskutera på ett sjysst sätt. Vi sitter inte här för att tysta någon, alla har rätt att utifrån sin egen förmåga följa denna tråd och vara delaktig i detta. Man behöver inte tycka lika Som t.ex lagro men han/hon har lika stor rätt att yttra sig här som alla andra.
Citera
2013-06-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag är helt övertygad om att det är fel snubbe som är häktad och misstänkt.
Jag är inte övertygad om att det är fel snubbe men inte häller rätt, förrän jag vet vilka bevis det finns, det finns så mycket underligheter i detta brott.
Citera
2013-06-06, 13:02
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Allt tyder på att det är KJ - blod i bagageutrymmet, vittnesmål, resultat av spaning, skrik från lägenheten, ev plågande av djur i barndomen, ev styckande av hund helt nyligen, verkar ha någon slags psykisk störning, besatt av vapen, var ett ex till VB, var den senaste som såg henne, plus massa andra indicier. Dessutom verkar åklagaren övertygad om att de har rätt person och bevisläget är starkt. (Och de har ju alla labbresultat och annan info som inte vi har här). Helt enkelt, det kan inte vara någon annan gm än KJ.

Ändå kan jag inte sluta känna att det är fel, någon (antingen airsoftpsycos eller torped via AN) har satt dit KJ. Fast jag tror det inte, egentligen.
Citera
2013-06-06, 13:03
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Jag tror absolut att han är inblandad, frivilligt eller ofrivilligt. Men tveksam till att han är hjärnan eller banemannen, men kan absolut vara så. Tror att det är fler inblandade, sen vem som gjort vad vet jag inte. Men tror att den anhållne fraktat något i sin bagagelucka. Så jag svarar både ja och nej på den frågan
Citera
2013-06-06, 13:09
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Tja...kompis som varit där och ett betyg på nätet..räcker det?

http://www.reco.se/bodens-thai-massage

"Staffan T skrev om Bodens Thai Massage:
Alltid roligt med en plats där man kan beställa "Det lilla extra" ;-)
"

Du måste skämta? Och nej, det gick inte upp ett ljus för dig. Förstod du innebörden av artikeln?

Har du eller någon annan sett VB jobba på Bodens Thai Massage? Tjejen har blivit brutalt mördad och du tar det hela som ett enda stort skämt, varför smäda henne på detta oempatiska sätt? Varför ha sådana fördomar om Thaikvinnor?

Du får gärna förklara hur detta har relevans till mordet på henne...
Citera
2013-06-06, 13:09
Medlem
highfives avatar
Här är en karta över skjutfältet. Lagt in punkt 49, Väderkvarnshöjden, punkt 49, Rödbersfortet m m.

Nu hoppas jag vi kan få med var pm:arens hund hade skällt den 5/5 och ev den senaste på tråden som hade en vän som sett något efter vägen från punkt 49 in mot SV sidan av Rödbergsfortet.

http://goo.gl/maps/rWMIS
Senast redigerad av highfive 2013-06-06 kl. 13:19. Anledning: Förbättrad karta
Citera
2013-06-06, 13:10
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men allvarligt, tror du att de släpper allt de har till media och allmänhet? Har du sett något annat fall där de gjort det i detta skede? Fattar du inte att det skulle kunna förstöra för utredningen?
Ja men precis, du vet inte ens vad de skickat till SKL och vad de gett för resultat, så då kan du väl inte heller påstå att de inte har något?
Vad jag har sett så har man gått ut med att "utredningsläget är gott" samt att man ser med tillförsikt på utredningen.
Det bådar för att man har mer än det man gått ut med, och att man räknar med att kunna få in ytterligare.
Citera
2013-06-06, 13:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men alla måste väl få dra sina egna slutsatser utan att behöva bli tråkad här på forumet, sett otaliga nedslående och dissande kommentarer av folk som inte gillar teorier som inte fyller normen av vad som för dessa är troligt eller logiskt. Tycker det är helt fel. Detta är ett diskussionsforum och en bra plats att acceptera oliktänkande och att lära sig diskutera på ett sjysst sätt. Vi sitter inte här för att tysta någon, alla har rätt att utifrån sin egen förmåga följa denna tråd och vara delaktig i detta. Man behöver inte tycka lika Som t.ex lagro men han/hon har lika stor rätt att yttra sig här som alla andra.

Absolut, men varför fylla tråden med skit som inte innehåller någon substans? Är den inte lång nog?
Det är inte ens en teori Lagro kommer med, han hävdar på helt ologiska grunder att man inte har nog med bevis, detta enbart baserat på att han inte fått mer info än att man hittat blodspår. Det är alltså ingen teori, det är ett uttalande som vare sig har substans, logik eller sanning i sig. Visst kan vi sitta och dividera om det är gubben på månen, om det kanske inte var VB dom hittade utan en finsk skogshuggare med peruk eller vad som helst, men tråden blir väldigt lång då och oläslig. Så det handlar inte om att tysta eller inte låta folk ha teorier, utan om att bemöta inlägg som inte innehåller vare sig fakta eller teori
Citera
2013-06-06, 13:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Här är en karta över skjutfältet. Lagt in punkt 49, Väderkvarnshöjden, punkt 49, Rödbersfortet m m.

Nu hoppas jag vi kan få med var pm:arens hund hade skällt den 5/5 och ev den senaste på tråden som hade en vän som sett något efter vägen från punkt 49 in mot SV sidan av Rödbergsfortet.

http://goo.gl/maps/FZlCs
Intressant. Ganska stort område som inte är avsökt där. Vad är det för typ av terräng i den "vita" rutan? Berg, allmänt oländig, tätbevuxen snårskog, stora granar och tallar?

Händerna saknas ju alltjämt, men det har väl inte framkommit om det saknas ytterligare kroppsdelar? Jag tänker kanske främst på om det skulle saknas något från innanmätet från torson, ex vis livmoder eller annat.

Adlersjöns badplats ser inte ut att ligga vid någon sjö. Är det parkeringen till badplatsen som är markerad kanske?
Senast redigerad av Fettsugning 2013-06-06 kl. 13:19. Anledning: Tilläggsfråga
Citera
2013-06-06, 13:15
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vad jag har sett så har man gått ut med att "utredningsläget är gott" samt att man ser med tillförsikt på utredningen.
Det bådar för att man har mer än det man gått ut med, och att man räknar med att kunna få in ytterligare.

Sommarstuga och lägenhet är även fortfarande avspärrade, vilket borde tala för att brottsplatsen är hittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in