Citat:
Ursprungligen postat av
Opibusque
Spelade detta spel när jag var liten grabb, minns tyvärr inte vad spelet heter så hoppas ni kan hjälpa mig!
Själva spelet gick ut på att skapa en bas och producera olika typer av stridsvagnar, för att sedan ta dessa stridsvagnar och fara till fiendebasen och försöka utrota hela basen. Fienden hade också stridsvagnar. Tror det fanns olika kategorier av stridsvagnar, en del som var bättre på att skydda och en del som var bättre på att vara attackera. Jag tror man var uppdelade i olika färger, t.ex jag var röd, och fienden grön/blå eller nåt.
Spelet utspelade sig uppifrån, alltså som league of legends typ. Notera att detta spel gjordes för kanske 10 år sedan dock. Varje pansarvagn kunde styras individuellt har jag för mig.
Hade varit evigt tacksam ifall någon kunde säga namnet på detta spel, det vore en enorm nostalgitripp att få återuppleva denna tid igen.
Även om ni inte tror ni har rätt spel på tanken så låt mig ändå veta, det kan vara rätt!
Kan det vara Command and conquer?
http://www.youtube.com/watch?v=rnY5d4CeJgg
Red Alert hette uppföljaren.
Om du söker på youtube så kommer det komma träffar på ett nytt Command and conquer som släpps i år eller något, men länken i inlägget är till orginalet.