2013-06-10, 15:25
Medlem
CommonKnowledges avatar
Ett third person shooting-spel pa PS1 eller PS2(minns inte men tror mer ettan) dar man pa olika banor skulle ta dod pa varandra med diverse vapen. Man kunde valja bade manliga och kvinnliga karaktarer. Om man korde 2 st och ena blev dodad sa startade man om ronden.

Maste spela detta igen?!!?!
Citera
2013-06-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Måste få reda på vad spelet till NES (tror jag) heter, Snake liknande spel, men med en 3D värd.
Men samma princip, man är en orm som ska käka guldmynt och så blir den längre, och den hoppar upp och ner för block. Jag vet att ni vet vad jag menar!

"Snake Rattle 'n Roll" är jag tämligen säker på att du menar.
Citera
2013-06-10, 15:40
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Det där låter väl som spelet Tre i rad ?

Edit: Ja det är tic-tac-toe med andra ord. http://www.spela.se/spel_/Tic_Tac_Toe.html

Nejnej, det jag sa var att man skulle flytta brickorna när båda spelarna lagt ut 3 var och inte lägga ut tills brädet tar slut! Det du nu länkade var ett typiskt internet tic-tac-toe där båda spelarna lägger ut markeringar tills spelbrädet tar slut.
Citera
2013-06-10, 15:43
Medlem
Eyedols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Söker ett spel som jag TROR inte har släppts än. Jag hörde talas om det för någon månad sedan. Troligen genom kickstarter

Om jag minns rätt så var det ett side scrolling action rpg där ens karaktär hade vissa egenskaper. När ens karaktär dog så fick man spela vidare som en ättling till karaktären, som behöll vissa av dessa egenskaper..

Någon som har en susning om vad jag kan tänka på ?

Prövar lyckan igen
Citera
2013-06-10, 16:28
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more10rose
"Snake Rattle 'n Roll" är jag tämligen säker på att du menar.

Exakt! Tack!!!

Jag skrev ju att du visste vad jag menade!
Fan vad kul!
Citera
2013-06-10, 17:14
Medlem
Opibusques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Spelade detta spel när jag var liten grabb, minns tyvärr inte vad spelet heter så hoppas ni kan hjälpa mig!

Själva spelet gick ut på att skapa en bas och producera olika typer av stridsvagnar, för att sedan ta dessa stridsvagnar och fara till fiendebasen och försöka utrota hela basen. Fienden hade också stridsvagnar. Tror det fanns olika kategorier av stridsvagnar, en del som var bättre på att skydda och en del som var bättre på att vara attackera. Jag tror man var uppdelade i olika färger, t.ex jag var röd, och fienden grön/blå eller nåt.

Spelet utspelade sig uppifrån, alltså som league of legends typ. Notera att detta spel gjordes för kanske 10 år sedan dock. Varje pansarvagn kunde styras individuellt har jag för mig.

Hade varit evigt tacksam ifall någon kunde säga namnet på detta spel, det vore en enorm nostalgitripp att få återuppleva denna tid igen.

Även om ni inte tror ni har rätt spel på tanken så låt mig ändå veta, det kan vara rätt!

Bump, känner nostalgi-abstinensen komma krypandes!
Citera
2013-06-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Bump, känner nostalgi-abstinensen komma krypandes!

Jag vet inte om du såg mitt förslag innan
Citat:
Future Cop lapd i precinct assault mode?

http://www.youtube.com/watch?v=4BkLKhIEPpc

Väldigt likt Sega megadrive klassikern Herzog Zwei i det spelsättet.

En liten chans finns ju.
Citera
2013-06-10, 20:35
Medlem
Opibusques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Jag vet inte om du såg mitt förslag innan

En liten chans finns ju.

Nja, dessvärre inte ens nära .
Citera
2013-06-11, 00:59
Medlem
Letar efter ett spel jag spelade runt 98-01, minns inte riktigt när exakt det va men det va ett Age of Empires liknande spel.
Har för mig att man bla kunde producera vanliga gubbar som hade stora "grottmäns-klubbor" som man kunde klubba ner folk med.

Lite luddigt men jag hoppas att någon vet vilket spel jag menar
Citera
2013-06-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Fields of Fire War along the Mowhak? Man spelade en liten grupp av pälsjägare, soldater och annat dumt som lade fällor och jävlades under Österrikiska tronföljdskriget? Det som jag mest kom ihåg av spelet var det lustiga röstskådespeleriet

http://www.youtube.com/watch?v=Yp49tKjd9Wg

Man kunde spela som Frankrike också om man kände för det, men det var svårare.

Ja det är det spelet.

Tack som fan, nu slipper jag ligga sömnlös fler nätter.
Citera
2013-06-13, 11:15
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra cretu1
Letar efter ett spel jag spelade runt 98-01, minns inte riktigt när exakt det va men det va ett Age of Empires liknande spel.
Har för mig att man bla kunde producera vanliga gubbar som hade stora "grottmäns-klubbor" som man kunde klubba ner folk med.

Lite luddigt men jag hoppas att någon vet vilket spel jag menar
I Age of Empires så kan du producera soldater med "grottmäns-klubbor". Så det är inte AOE då?
Annars det jag kommer och tänka på är Empire Earth.
Citera
2013-06-19, 11:13
Medlem
Letar efter ett strategispel från yngre dagar. Har för mig att det är samma typ av spel som Age of Empires ungefär, man ska ha ihjäl motståndarlaget med sin egen armé liksom. Spelplanen är runt utformad, så man springer runt på en glob typ? har för mig att det var lite infödingstil på units, typ shamaner och dyl. tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in