2013-06-08, 16:57
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omfgomfg
JAAAAA TILL BÅDA!!! fast grafiken var mycket bättre, era versioner tycks vara väldigt gamla, finns det nåt annat spel med nytt namn som det kan vara??
DX-boll, är ett sånt här spel, vet inte hur det står sig grafikmässigt mot de andra dock.
Citera
2013-06-08, 18:03
Medlem
Opibusques avatar
Spelade detta spel när jag var liten grabb, minns tyvärr inte vad spelet heter så hoppas ni kan hjälpa mig!

Själva spelet gick ut på att skapa en bas och producera olika typer av stridsvagnar, för att sedan ta dessa stridsvagnar och fara till fiendebasen och försöka utrota hela basen. Fienden hade också stridsvagnar. Tror det fanns olika kategorier av stridsvagnar, en del som var bättre på att skydda och en del som var bättre på att vara attackera. Jag tror man var uppdelade i olika färger, t.ex jag var röd, och fienden grön/blå eller nåt.

Spelet utspelade sig uppifrån, alltså som league of legends typ. Notera att detta spel gjordes för kanske 10 år sedan dock. Varje pansarvagn kunde styras individuellt har jag för mig.

Hade varit evigt tacksam ifall någon kunde säga namnet på detta spel, det vore en enorm nostalgitripp att få återuppleva denna tid igen.

Även om ni inte tror ni har rätt spel på tanken så låt mig ändå veta, det kan vara rätt!
Citera
2013-06-08, 18:05
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Spelade detta spel när jag var liten grabb, minns tyvärr inte vad spelet heter så hoppas ni kan hjälpa mig!

Själva spelet gick ut på att skapa en bas och producera olika typer av stridsvagnar, för att sedan ta dessa stridsvagnar och fara till fiendebasen och försöka utrota hela basen. Fienden hade också stridsvagnar. Tror det fanns olika kategorier av stridsvagnar, en del som var bättre på att skydda och en del som var bättre på att vara attackera. Jag tror man var uppdelade i olika färger, t.ex jag var röd, och fienden grön/blå eller nåt.

Spelet utspelade sig uppifrån, alltså som league of legends typ. Notera att detta spel gjordes för kanske 10 år sedan dock. Varje pansarvagn kunde styras individuellt har jag för mig.

Hade varit evigt tacksam ifall någon kunde säga namnet på detta spel, det vore en enorm nostalgitripp att få återuppleva denna tid igen.

Även om ni inte tror ni har rätt spel på tanken så låt mig ändå veta, det kan vara rätt!

Kan det vara Command and conquer? http://www.youtube.com/watch?v=rnY5d4CeJgg

Red Alert hette uppföljaren.

Om du söker på youtube så kommer det komma träffar på ett nytt Command and conquer som släpps i år eller något, men länken i inlägget är till orginalet.
Senast redigerad av b0gfetto 2013-06-08 kl. 18:09.
Citera
2013-06-08, 18:23
Medlem
Opibusques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Kan det vara Command and conquer? http://www.youtube.com/watch?v=rnY5d4CeJgg

Red Alert hette uppföljaren.

Om du söker på youtube så kommer det komma träffar på ett nytt Command and conquer som släpps i år eller något, men länken i inlägget är till orginalet.

Dessvärre är det inte samma spel tyvärr, tror inte ens man kunde ha fotsoldater utan det var bara maskiner/pansarvagnar som gällde. Tack ändå!
Citera
2013-06-09, 01:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Dessvärre är det inte samma spel tyvärr, tror inte ens man kunde ha fotsoldater utan det var bara maskiner/pansarvagnar som gällde. Tack ändå!

Total Annihilation?
Citera
2013-06-09, 03:44
Medlem
Opibusques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Total Annihilation?

Inte det spelet heller :/ Verkar dock relativt snarlikt.. jag laddar ner det och provar det.
Citera
2013-06-09, 16:12
Medlem
Citat:
Inte det spelet heller :/ Verkar dock relativt snarlikt.. jag laddar ner det och provar det.

Future Cop lapd i precinct assault mode?

http://www.youtube.com/watch?v=4BkLKhIEPpc

Väldigt likt Sega megadrive klassikern Herzog Zwei i det spelsättet.
Citera
2013-06-09, 16:16
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Kom tänka på ett lir jag hade som yngling. Man var en brottsling som rymt från fängelset och skulle bygga upp en mafia (ganska säker, inte 100% dock). Introscenen är när man fly och karaktären flyr med en roddbåt, man får se på en karta hur han ror så utav helvete. Sen ror han upp på land rätt långt utan att märka det. Självklart var själva designen på människorna väldigt komiskt, korta & tjocka. Första banan tror jag man skulle undvika snuten. Man såg det i tredje person en bit ovanför karaktären.
Bump
Citera
2013-06-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerenErchamion
Jag söker ett pc-spel som jag spelade för 10+ år sedan. Det utspelade sig i nordamerika under 1700-talet. Man spelade som England och krigade mot Frankrike.

Fields of Fire War along the Mowhak? Man spelade en liten grupp av pälsjägare, soldater och annat dumt som lade fällor och jävlades under Österrikiska tronföljdskriget? Det som jag mest kom ihåg av spelet var det lustiga röstskådespeleriet

http://www.youtube.com/watch?v=Yp49tKjd9Wg

Man kunde spela som Frankrike också om man kände för det, men det var svårare.
Senast redigerad av meanmanturbo 2013-06-09 kl. 17:06.
Citera
2013-06-10, 15:19
Medlem
klisssters avatar
Måste få reda på vad spelet till NES (tror jag) heter, Snake liknande spel, men med en 3D värd.
Men samma princip, man är en orm som ska käka guldmynt och så blir den längre, och den hoppar upp och ner för block. Jag vet att ni vet vad jag menar!
Citera
2013-06-10, 15:21
Medlem
Söker ett supernintendo spel (tror jag) där man spelade som antingen en liten kines flicka eller en tvättbjörn(?) Kommer ihåg att andra bossen (tror jag) så var man på en flotte och skulle döda tentakler.

EDIT: Hittade det Pocky and rocky.
Senast redigerad av Drutten93 2013-06-10 kl. 15:24.
Citera
2013-06-10, 15:25
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Holmes
Söker ett Tic-Tac-Toe spel där man lägger ut tre pjäser var och sedan förflyttar varsinn pjäs till en tom ruta istället för att man lägger ut tills brädet tar slut. Gärna så man kan spela online också

Det där låter väl som spelet Tre i rad ?

Edit: Ja det är tic-tac-toe med andra ord. http://www.spela.se/spel_/Tic_Tac_Toe.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in