2013-06-03, 18:38
  #16045
Medlem
EdgeofEndings avatar
Kom tänka på ett lir jag hade som yngling. Man var en brottsling som rymt från fängelset och skulle bygga upp en mafia (ganska säker, inte 100% dock). Introscenen är när man fly och karaktären flyr med en roddbåt, man får se på en karta hur han ror så utav helvete. Sen ror han upp på land rätt långt utan att märka det. Självklart var själva designen på människorna väldigt komiskt, korta & tjocka. Första banan tror jag man skulle undvika snuten. Man såg det i tredje person en bit ovanför karaktären.
Citera
2013-06-04, 15:13
  #16046
Medlem
Har ett svagt minne från ett spel jag spelade väldigt mycket som liten.

Man körde runt på en bil. Och jag tror det fanns ett läge där man hade en bomb på sig, och skulle försöka ge till någon annan bil.(Kan vara falskt)

Vanliga läget, så tror Jag man skulle leverera saker, man kunde plocka upp laptops o mobiler för extra poäng.

Kan nog vara svårt. spel från slutet av 90'talet eller början av 2000.
Citera
2013-06-04, 23:30
  #16047
Medlem
Mapojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexN
Har ett svagt minne från ett spel jag spelade väldigt mycket som liten.

Man körde runt på en bil. Och jag tror det fanns ett läge där man hade en bomb på sig, och skulle försöka ge till någon annan bil.(Kan vara falskt)

Vanliga läget, så tror Jag man skulle leverera saker, man kunde plocka upp laptops o mobiler för extra poäng.

Kan nog vara svårt. spel från slutet av 90'talet eller början av 2000.

Låter som destruction derby 64, i multiplayer fanns ett mode att passa över en bomb till motståndaren.
Citera
2013-06-05, 14:22
  #16048
Medlem
det fanns ett gammalt spel, mer än 10 år sedan då det fanns massa bricks i luften, så skulle man ha en boll som inte skulle åka igenom "marken" eller vad man nu kallar det, studsa bollen mot bricksen o förstöra alla så man kom till nästa level, vad hette det spelet??

tror det fanns på windows 98 om jag inte har fel
Citera
2013-06-05, 14:25
  #16049
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omfgomfg
det fanns ett gammalt spel, mer än 10 år sedan då det fanns massa bricks i luften, så skulle man ha en boll som inte skulle åka igenom "marken" eller vad man nu kallar det, studsa bollen mot bricksen o förstöra alla så man kom till nästa level, vad hette det spelet??

tror det fanns på windows 98 om jag inte har fel
Det kryllar av spel med det upplägget. Ett av de första (det första?) hette Breakout. Vad just ditt specifika spel hette är svårt att avgöra.
Citera
2013-06-05, 14:34
  #16050
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonochjordgubbar
Kom på att jag söker ett rally spel som man kunde köra rallycross i. Minns att jag lirade det på Xbox, Om jag inte minns fel så var rally med i titeln.
Paris-Dakar Rally?
Citera
2013-06-05, 14:46
  #16051
Medlem
Ett spel till ps1/2 som man bara gick runt i en park typ, tror man kunde gunga också. Spelet hade egentligen ingen mening och man kunde köra två stycken.
Citera
2013-06-05, 16:52
  #16052
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Det kryllar av spel med det upplägget. Ett av de första (det första?) hette Breakout. Vad just ditt specifika spel hette är svårt att avgöra.

http://www.freegameempire.com/games/Arkanoid

Kan det möjligtvis vara det?
Citera
2013-06-05, 19:05
  #16053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Det kryllar av spel med det upplägget. Ett av de första (det första?) hette Breakout. Vad just ditt specifika spel hette är svårt att avgöra.


Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
http://www.freegameempire.com/games/Arkanoid

Kan det möjligtvis vara det?

JAAAAA TILL BÅDA!!! fast grafiken var mycket bättre, era versioner tycks vara väldigt gamla, finns det nåt annat spel med nytt namn som det kan vara??
Citera
2013-06-05, 19:50
  #16054
Medlem
Xqizs avatar
Söker ett spel där man rester jorden runt. Man kunde åka båt, fly och kanske tåg. Man skulle samma stämplar i passet. Har för mig det hette Välden runt eller jorden runt. Men hittar inte när jag söker.
Är inte Backpacker...
Citera
2013-06-05, 20:16
  #16055
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Kom tänka på ett lir jag hade som yngling. Man var en brottsling som rymt från fängelset och skulle bygga upp en mafia (ganska säker, inte 100% dock). Introscenen är när man fly och karaktären flyr med en roddbåt, man får se på en karta hur han ror så utav helvete. Sen ror han upp på land rätt långt utan att märka det. Självklart var själva designen på människorna väldigt komiskt, korta & tjocka. Första banan tror jag man skulle undvika snuten. Man såg det i tredje person en bit ovanför karaktären.

Bump
Citera
2013-06-05, 20:37
  #16056
Medlem
Asciros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omfgomfg
JAAAAA TILL BÅDA!!! fast grafiken var mycket bättre, era versioner tycks vara väldigt gamla, finns det nåt annat spel med nytt namn som det kan vara??

Prövade ju med DX-ball senast och då var det inte rätt, men kanske stämmer det den här gången? :P
http://www.youtube.com/results?search_query=dx+ball&aq=f

Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz
Söker ett spel där man rester jorden runt. Man kunde åka båt, fly och kanske tåg. Man skulle samma stämplar i passet. Har för mig det hette Välden runt eller jorden runt. Men hittar inte när jag söker.
Är inte Backpacker...

Vet att det fanns ett spel som gavs gratis genom Läkerol för ett par år sen. Tror man kunde välja en manlig eller kvinnlig person och man går runt med dessa personer på en stadskarta till olika punkter. När man gick nära en punkt kunde det upp t.ex. ploppa upp en tågstation från marken. Ett annat exempel var om man var i Stockholm och gick man över gamla stan så fanns det ett utropstecken som, om man gick över'n, visade ett vykort över stan. Det kunde senare dyka upp en fråga med det man fått lära sig. Kommer dock inte ihåg vad det heter eller om det stämmer överens med det du söker.

Uppdatering: Det spelet jag tänkte på var Globetrotter, vet fortfarande inte om det är det du letar efter. Finns inte så mycket information om spelet heller:
http://www.fz.se/spel/globetrotter-2
http://www.puh.nu/listor/spel/sidor/173.html (har en lite bild från spelet)
__________________
Senast redigerad av Asciro 2013-06-05 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in