2013-06-08, 18:12
Medlem
Littlebear34s avatar
Tycker derp vapen är sjukt roligt och KV-2 är sanneligen derpkungen. Att derpa iväg Heat skott med 700 dmg och 206mm+pen är fantastiskt när de träffar och med vanliga HE kan den rätt säkert one-shota KV-1S(de får smaka på sin egen medicin)
Citera
2013-06-08, 18:57
Medlem
När vill man använda sig av (HE) rounds?
Citera
2013-06-08, 19:40
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvademakaroner
När vill man använda sig av (HE) rounds?
för att decappa

förr använde man dom.mot tex t29 i hull down och gjorde halva skadan istället flr noll skada, men nu har dom ändrat hur he och armor fungerar.du kan göra 0 skada med he ich inte decappa, du kan äver bounsa he skott
Citera
2013-06-08, 20:09
Medlem
Förklara igen, fast som om jag vore 4 år gammal.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
för att decappa

förr använde man dom.mot tex t29 i hull down och gjorde halva skadan istället flr noll skada, men nu har dom ändrat hur he och armor fungerar.du kan göra 0 skada med he ich inte decappa, du kan äver bounsa he skott
Citera
2013-06-08, 20:12
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Förklara igen, fast som om jag vore 4 år gammal.

Om någon från fiendelaget står i cirkeln där du startar cappar de, dvs tar över basen. Om du bara har ett skott så är det säkrast att köra HE, eftersom du i princip är garanterad att göra skada.

Fungerar även mot tungt bepansrade mål, men som sagt är HE inte lika bra som det har varit.
Citera
2013-06-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Både bättre och sämre, bl.a har mm gjorts bättre men kryllar av idioter som inte använder minikartan eller har nån koll på taktik eller vilja att samarbeta men rent generellt så är tier 3-6 roligast att köra, tier 8-10 kan va en riktig pina för många spelare blir så förbannat fega när reparationskostnaderna blir höga.

Nåt jag tycker du ska testa är hetzer, den är djävligt kul att spela med 105mm kanonen och premiumammunition.
Kan enskjuta det mesta i tier3-5 och kan göra över 400 skada, premiumammo kostar 2800krediter per skott men är fan värt det.
Gör ingen direkt vinst men så djävla kul att bara lulla runt på kartan, slänga käft med alla, reta upp fienden så de gör allt för att slå ut en och sen sitter man där med 1200-1600 skada och 5-7 dödade
Nejdå den vagnen är inte op jag lovar

En annan vagn som är poppis är m4 med 105mm kanonen, inte så förtjust i den själv.
Roligt kanske som spelare. Men det är inte kul att möta 2 sådana i andra laget. Jag tycker nog, derp med guld ammo och sådant borde nerfas ganska kraftigt. Det blir inte bättre av att de med mycket krediter kan lalla runt med massa guld ammo. Spelet blir lidande med dessa derps.
Citera
2013-06-09, 01:52
Medlem
Okey tror jag förstår för så fort man gör skada bumpas capture mätaren tillbaka eller ?
Vad betyder det där när man kollar på penetration mätaren på tex en kanon och det står "20/58/30"
vad betyder det ? Penetration från olika vinklar ?

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Om någon från fiendelaget står i cirkeln där du startar cappar de, dvs tar över basen. Om du bara har ett skott så är det säkrast att köra HE, eftersom du i princip är garanterad att göra skada.

Fungerar även mot tungt bepansrade mål, men som sagt är HE inte lika bra som det har varit.
Citera
2013-06-09, 01:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Vad betyder det där när man kollar på penetration mätaren på tex en kanon och det står "20/58/30"
Penetration för olika typer av ammunition.
Citera
2013-06-09, 09:58
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Okey tror jag förstår för så fort man gör skada bumpas capture mätaren tillbaka eller ?

Exakt, varje stridsvagn som står i cirkeln samlar på sig poäng, skadar du en av dem nollställs den vagnens poäng. De andra har dock kvar sina, därför kan det vara bra att växla mellan mål så att man dels får fler poäng pga. att man hindrar dem och dels för att man uppehåller dem tills att man får förstärkning.

Som Arne.Anka sa, genomsnittlig penetration för olika ammunitionstyper. AP (pansarbrytande) / APCR eller HEAT (premiumammunition) / HE.
Citera
2013-06-09, 20:43
Medlem
Ace Venturas avatar
Dom "lägger ner" försäljningen av SP en stund - som sen sägs komma tillbaka rätt nerfad.

http://worldoftanks.eu/en/news/46/premium-vehicles-changes-86/

Tydligen har vi som redan köpt den chansen att få våra guld tillbaka om vi vill sälja den nu (jag tolkar det iaf som "sälj nu om ni vill ha guldet tillbaka" - sen får man bara motsvarande summa i krediter istället vid försäljning - eller är det fel av mig?). Annars, vad tror ni? Ni som varit med om diverse nerfningar. Sälja eller behålla? Funderar på att sälja och investera i en FCM50t istället men samtidigt är SPn rätt kul. Hur illa kan det bli?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-09 kl. 20:51.
Citera
2013-06-09, 22:29
Medlem
Littlebear34s avatar
Jag väntar lite med mitt val om SP tills det finns mer information om hur försäljningen kommer gå till/hur länge och vad exakt det kommer förändra tanken. Tycker inte SP är allt för bra och använder den främst för crew training. Alldeles för många cons vs pros för att den ska kännas bra. Jag funderar på att om den nerfas allt för mycket säljer jag den och skaffar en ram ist.
Citera
2013-06-09, 22:30
Medlem
Kebabsugers avatar
är på jobb så kan ej se, men får man guldet tillbak så säljer jag den direkt

super nerf den får, vanlig ap kommer lätt igenom spaced armor sen eftersom dom ändrar vinklen så in i helvete, fan nästan platt rakt upp och ner

tack vara jäkla pollacker ich nybörjare så har svårt att penna .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in