2013-06-07, 16:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
kwk 46l/68 utan tvekan, den har ~25mm mer penetration än de andra kanonerna och det gör stooor skillnad, 7.14 meter lång är den.
Citera
2013-06-07, 19:41
Medlem
phantasm666s avatar
Ok tack får forska fram den
Citera
2013-06-07, 19:47
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phantasm666
Ok tack får forska fram den

Å andra sidan är L/71 billigare att skjuta med, 252 krediter istället för 1030 per skott. (om du har problem med krediter det vill säga)

Har du inga problem med krediter, kör L/68!
Citera
2013-06-07, 20:39
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Källa på att ryska källor ljuger i sina egna tekniska dokument där ingenjörer utvärderar deras egen utrustning och motståndarens?
Och tyska källor är så mycket bättre, där tex man fick halvera killcount från SS eftersom de konstant överdrev antalet utslagna tank. Tar vi bara hänsyn till hur de uppträdde i krig, så lär vi knappast lita på tyskarna.
1, källan på att ryssarna ljög så att inte mass.mördaren Stalin skulle flå dom levande om han inte gillade resultatet?

ja typ alla källor i existens

2, läs igen, sade du kan läsa tyska, men vill du inte det så läs källor från de allierade, england eller usa tex
sade inte du skulle läsa endast tyska källor

....

3, klart där fanns lite överdrifter om waffen ss, dom var fanatiker

kommer ej ihåg vilken strid det var, men SS förlorade även när de slog ut 5 tanks för varje.tank dom förlorade

tror du ryssarna och de allierade hade haft lika stor framgång om tyskarna hade haft samma mängd? tex 70000 tigers och 30000 köningstiger?
Citera
2013-06-07, 22:28
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Å andra sidan är L/71 billigare att skjuta med, 252 krediter istället för 1030 per skott. (om du har problem med krediter det vill säga)

Har du inga problem med krediter, kör L/68!
jo jag ansåg den elitad med 200 pen pipan, skaffade sista pipa väldigt många månader efter pga gbäll från polare....

känns som man alltid får t10 mm med.den pipan, men kanske bara är otur...
Citera
2013-06-08, 00:18
Medlem
Littlebear34s avatar
Är det bara jag som stör mig på vissa encounter på prohorovka? Där 6+tanks i det ena laget bestämmer sig för att capa så att det andra laget inte hinner fram i tid...
Citera
2013-06-08, 01:00
Medlem
Kebabsugers avatar
välj bort skiten, jag kör endast standard battle
Citera
2013-06-08, 01:45
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
jo jag ansåg den elitad med 200 pen pipan, skaffade sista pipa väldigt många månader efter pga gbäll från polare....

känns som man alltid får t10 mm med.den pipan, men kanske bara är otur...

Det har jag ingen erfarenhet av, har inte kommit så långt på den vagnen än.
Citera
2013-06-08, 14:41
Medlem
khys avatar
Jag har inte spelat WoT sedan open-betan släpptes för 2 år sedan(?) Men undrar om det är många som spelar det nu, för jag har läst lite i denna tråd och det verkar som spelet har blivit ännu bättre än det var i betan och undrar om det är vart att installera det igen eller tröttnar man direkt?
Citera
2013-06-08, 15:00
Medlem
Littlebear34s avatar
Jag började spela för ungefär ett halvår sen så svårt att jämföra open-betan och nu men vad var det som fick dig att avinstalera det?
Citera
2013-06-08, 15:31
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Jag har inte spelat WoT sedan open-betan släpptes för 2 år sedan(?) Men undrar om det är många som spelar det nu, för jag har läst lite i denna tråd och det verkar som spelet har blivit ännu bättre än det var i betan och undrar om det är vart att installera det igen eller tröttnar man direkt?

Vissa saker är bättre, en del sämre. Men överlag är det bättre enligt mig.

Det är värt att ge det ett försök i alla fall, tar inte så lång tid att dra ner det.
Citera
2013-06-08, 17:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Både bättre och sämre, bl.a har mm gjorts bättre men kryllar av idioter som inte använder minikartan eller har nån koll på taktik eller vilja att samarbeta men rent generellt så är tier 3-6 roligast att köra, tier 8-10 kan va en riktig pina för många spelare blir så förbannat fega när reparationskostnaderna blir höga.

Nåt jag tycker du ska testa är hetzer, den är djävligt kul att spela med 105mm kanonen och premiumammunition.
Kan enskjuta det mesta i tier3-5 och kan göra över 400 skada, premiumammo kostar 2800krediter per skott men är fan värt det.
Gör ingen direkt vinst men så djävla kul att bara lulla runt på kartan, slänga käft med alla, reta upp fienden så de gör allt för att slå ut en och sen sitter man där med 1200-1600 skada och 5-7 dödade
Nejdå den vagnen är inte op jag lovar

En annan vagn som är poppis är m4 med 105mm kanonen, inte så förtjust i den själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in