2013-06-10, 00:05
Medlem
Ace Venturas avatar
Tydligen finns en mer utförlig förklaring på asienservern:

In one of future updates, T26E4 SuperPershing will be re-introduced to the in-game shop in rebalanced variant: inclination angles of frontal armor plates will be reduced by 12 degrees in order to correspond to historical variant. Aside of that, as compensation of armour nerf, other parameters of the vehicle will be rebalanced and buffed (details will be announced with separate news article). Owners of T26E4 SuperPershing, who have purchased it prior to the changes, will have opportunity to sell it for full price in gold (7200), or have renewed vehicle in their disposal.

En snabbare SP med lite sämre armor skulle jag nog iofs kunna leva med. Kanske blir bättre/roligare t.o.m?
Citera
2013-06-10, 06:04
Medlem
Kebabsugers avatar
sämre armor, 200 pen pipa men speed tror inte den får

då kommer vanliga pershing gnälla
Citera
2013-06-10, 08:16
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Roligt kanske som spelare. Men det är inte kul att möta 2 sådana i andra laget. Jag tycker nog, derp med guld ammo och sådant borde nerfas ganska kraftigt. Det blir inte bättre av att de med mycket krediter kan lalla runt med massa guld ammo. Spelet blir lidande med dessa derps.

Du har uppenbarligen missat vad nästa patch innebär ie massiv nerf av HEAT.
Citera
2013-06-10, 08:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Om någon från fiendelaget står i cirkeln där du startar cappar de, dvs tar över basen. Om du bara har ett skott så är det säkrast att köra HE, eftersom du i princip är garanterad att göra skada.

Fungerar även mot tungt bepansrade mål, men som sagt är HE inte lika bra som det har varit.

Det är i princip enda orsaken till överhuvudtaget ha HE som ammunition i tanken, resetta cap. Jag brukar switch till guldammo när jag går för en reset, men har börjat ha 1 HE skott till tanken för när jag måste resetta.

HE mot tungt bepansrade mål är meningslöst, om du inte har en derpkanon. Betydligt bättre att lära sig skjuta mot weakpoints, alt lära sig inte stå och skjuta någon i fronten i onödan.
Citera
2013-06-10, 08:25
Medlem
idag börjar det

http://worldoftanks.eu/en/news/46/new-clan-wars-campaign-first-stage-revealed/

12. During the first stage Tier limits will start at Tier I and will be gradually increased during the stage. The schedule for these changes:

10th of June. ‘Re-division of the world’. Tier I limit
11th of June. Tier II limit
12-13th of June. Tier III limit
14-15th of June. Tier IV limit
16-17th of June. Tier V limit
18-19th of June. Tier VI limit.

men world map ser fortfarande normal ut... tydligen blir det ett avbrott under dagen för att resetta den.

har varit lite afk men jag ser inga datumförändringar.. så jag förutsätter att det startar idag... eller någon som hört nått annat?
Citera
2013-06-10, 11:34
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger

Hade ju varit löjligt om den hade varit lika snabb med en ännu bättre kanon än vad M26 har.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det är i princip enda orsaken till överhuvudtaget ha HE som ammunition i tanken, resetta cap. Jag brukar switch till guldammo när jag går för en reset, men har börjat ha 1 HE skott till tanken för när jag måste resetta.

Samma här.

Citat:
HE mot tungt bepansrade mål är meningslöst, om du inte har en derpkanon. Betydligt bättre att lära sig skjuta mot weakpoints, alt lära sig inte stå och skjuta någon i fronten i onödan.

Sant, glömde tillägga det.
Citera
2013-06-10, 12:25
Medlem
Ace Venturas avatar
Fundering.

Har några tanks som jag knappt spelat mer än enstaka fighter (typ tier I och II) och som jag har ett uselt wp med (typ 30-40%). Skulle man vinna något på att gå tillbaka och "spela upp" deras wp till runt 50%? Eller räknas wp:n enbart på antalet fighter, oavsett vilken kärra man kör? Har inte hittat svaret ännu men någon här kanske vet? Spelar det någon roll öht (mer än för ens eget ego)?

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger

Ok. Ja, bättre pipa kanske också blir bra. Vi får se helt enkelt. Lutar nu åt att behålla den trots allt.
Citera
2013-06-10, 13:27
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Fundering.

Har några tanks som jag knappt spelat mer än enstaka fighter (typ tier I och II) och som jag har ett uselt wp med (typ 30-40%). Skulle man vinna något på att gå tillbaka och "spela upp" deras wp till runt 50%? Eller räknas wp:n enbart på antalet fighter, oavsett vilken kärra man kör? Har inte hittat svaret ännu men någon här kanske vet? Spelar det någon roll öht (mer än för ens eget ego)?

Ok. Ja, bättre pipa kanske också blir bra. Vi får se helt enkelt. Lutar nu åt att behålla den trots allt.

Nej, förutom om du vill ha en hög winrate i den tanken pga kukmätning. Såvida du inte spelar 100+ i en tank räknas du inte med i statistiken över bästa spelarna i den tanken.
Global win rate räknas baserat på alla tanks. Average win rate är 47-48 på servrarna, så allt över det är bra. Finns visserligen varianter av XVM som visar win rate globalt och per tank, vilket kan vara bra i matcher för att identifiera skickliga förare och se till att de dör först.
För övrigt är XVM relativt deprimerande när man är enda gröna tanken i sitt team, och alla andra är röda.

Superpershing lär inte få bättre kanon än Pershing, och kollar man på US kanoner finns det ingen som har pen på högre än 180, toppkanonen på Pershing. Tror knappast Superpershing får bättre kanon än det.
Att slå ut en Superpershing lär bli bättre i nästa patch eftersom spridningen på skotten kommer att minska. Detta kommer göra SU-122-44 till en ännu bättre tank, eftersom dess enda svaghet är dess träffsäkerhet.
Citera
2013-06-10, 13:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Nej, förutom om du vill ha en hög winrate i den tanken pga kukmätning. Såvida du inte spelar 100+ i en tank räknas du inte med i statistiken över bästa spelarna i den tanken.
Global win rate räknas baserat på alla tanks. Average win rate är 47-48 på servrarna, så allt över det är bra. Finns visserligen varianter av XVM som visar win rate globalt och per tank, vilket kan vara bra i matcher för att identifiera skickliga förare och se till att de dör först.
För övrigt är XVM relativt deprimerande när man är enda gröna tanken i sitt team, och alla andra är röda.

Så har det ju varit i helgen ganska mycket tyvärr. Jag ser global winrate när jag laddas in i spelet och winrate på den tanken när jag väl är inne. Det värsta av allt är när man möter 4 gröna/lila artys och ens egna artys så ligger den bästa på typ 42%, då känner man att det här kan bara gå åt helvete.

Citat:
Superpershing lär inte få bättre kanon än Pershing, och kollar man på US kanoner finns det ingen som har pen på högre än 180, toppkanonen på Pershing. Tror knappast Superpershing får bättre kanon än det.
Att slå ut en Superpershing lär bli bättre i nästa patch eftersom spridningen på skotten kommer att minska. Detta kommer göra SU-122-44 till en ännu bättre tank, eftersom dess enda svaghet är dess träffsäkerhet.

Najs! Älskar ju min SU-122-44 redan, blir den bättre blir jag glad
Citera
2013-06-10, 14:37
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Nej, förutom om du vill ha en hög winrate i den tanken pga kukmätning.
Ha! Misstänkte det. Nej, då får det vara.

Citat:
Vi får väl hoppas på att WG "hittar på" en ny kanon då. Dom verkar ju kunna tumma lite på verkligheten efter behag och vill de kunna paketera om SP:n för att sen sälja den för 11-12.000 guld (som folk verkar misstänka) så måste nog både pipan och farten buffas en del. Annars lär ju ingen vilja ha den. Fast personligen så tycker jag inte att kanonen är något direkt problem faktiskt. Det är vad det är och man får spela därefter. Då tycker jag att den långsamma farten/klena motorn är mer besvärande. Ffa draget i uppförsbackar. Som det är nu får man ju bara lust att kliva in i skärmen och knuffa på...
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-10 kl. 14:41.
Citera
2013-06-10, 14:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha! Misstänkte det. Nej, då får det vara.

Vi får väl hoppas på att WG "hittar på" en ny kanon då. Dom verkar ju kunna tumma lite på verkligheten efter behag och vill de kunna paketera om SP:n för att sen sälja den för 11-12.000 guld (som folk verkar misstänka) så måste nog både pipan och farten buffas en del. Annars lär ju ingen vilja ha den. (Fast personligen så tycker jag inte att kanonen är något direkt problem faktiskt. Det är vad det är och man får spela därefter. Då tycker jag att den långsamma farten är mer besvärande. Ffa draget i uppförsbackar. Som det är nu får man ju bara lust att kliva in i skärmen och knuffa på...).

Tror knappast att en ny kanon händer, annars kan den väl spamma guldammo rätt bra med 258 i pen och fortfarande göra cash.
Superpershing skulle ha nerfats för 2-3 patcher sedan, enligt SerB. Det som tydligen ska hända är att man ändra vinkeln och armour i fronten så den blir historisk. Baserat på det, lär kanonen knappast få högre pen än vanliga Pershing. Hastigheten kommer antagligen inte heller att ökas, möjligtvis terrain resistance.
Oavsett vad, lär de behöva buffa den på något sätt om de nerfar frontarmour, eftersom tanken i nuläget precis klarar 47-48% i winrate.
Citera
2013-06-10, 15:25
Medlem
SU-101 innan man researchar topp-100mm, vilken borde jag använda, 100mm eller 122mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in