Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tortoise ska jag lite blandade weakspots så det gäller att kunna dem. Har själv inte dödat en än, rätt få av dem ute än så länge.
Du kör inte på guldammo för credits? Finns en poäng att ha 5-10 guld shells för att kunna slå ut vissa tanks.
Annars tycker jag det var en bra lösning (cap fast) och cappa ut motståndareteamet, eftersom tortoise lär aldrig hinna tillbaka i tid.
Sköldpaddan var i vårt lag men stod mot en Tier 9 rysk TD i backen på Malinovka.
Grejen var att ryssen kan vi inte slå ut med en IS och en T-29 medans sköldpaddan kan det. Dock så kan ju deras 3 arty slå ut sköldpaddan medans han fightas med ryssen så om vi glider och tar deras arty så ökar ju våra chanser rejält och även sköldpaddans?
Jag har alltid 5 guldskott i min IS, (fick tips om att gå full guld på första matchen när det är x3 också vilket jag funderar på.) Men jag tror ändå inte jag pennar en Tier 9 rysk TD i fronten med guld från IS, eller?
Men hela spelet känns som det får en ny dimension när folk faktiskt börjar tänka taktiskt och det börjar ju inte innan Tier 8 och uppåt känns det som. På Tier 6 kan det hända att man hamnar i ett bra lag där folk faktiskt kört lite kompani, men annars är det fan alltid 14 vagnar (när man inte kör pluton) som kör åt alla håll och skjuter hejvilt omkring sig..