2013-03-26, 03:35
Medlem
Kebabsugers avatar
finns det en mod som håller koll på all hp

tex under 0-0 kan där vara en live counter på all skada som görs och trycker man tab så ser man hp bar med exakt hälsa i på både fienden och sitt eget lag??

eller klassas det som fusk?

tex 1 fiende is7 kvar
ens eget lag har en löw med 200hp, en king tiger med 550 hp och en type 59 med 360 hp

kan man då se att is7 har fullt liv så kan man inte fusha den som man kunnat om den haft 200hp kvar

låter kanske cp som jag förklarar men ena eget lag ser ju skadan som dom gör och får så istället för att skriva i chat så kanske en mod finns?
Citera
2013-03-26, 05:20
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Har mördat ett antal AT-2 med min Churchill I genom att skjuta dem i kanonen. Vet man vart man ska skjuta är AT-2 knappast osårbar.

kvittar det om dom har derp eller den vanliga?

känns som allt bounsar förutom he
Citera
2013-03-26, 08:24
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
kvittar det om dom har derp eller den vanliga?

känns som allt bounsar förutom he

Hitboxen är väl oberoende av kanonen?

Iaf har jag skjutit AT-2or i kanonen, eller rättare sagt precis bredvid kanonen i gun mantle. På andra tanks är det oftast omöjligt att penetrera men inte på AT2.
Använder mig visserligen alltid av siktet med penetrationsindikatorna.
Citera
2013-03-26, 10:22
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag kör nästan bara med Premium tanks men ett problem är min Dicker Max, jag får XP med alla andra tanks förutom den. Står att jag får xp efter varje match men syns varken i menyn lr xp guld exchange mätaren

Whats the problem?
Citera
2013-03-26, 11:04
Medlem
Salorms avatar
Hade en Tortoise igår i en av mina matcher och den slog ut en Obj. 704 (tror jag den hette, kan ha varit 110 också, minns fan inte) men jag körde min IS.
Känns som MM var sådär i den matchen. Kollar jag sköldpaddan kan jag knappt penna den med min IS i arslet, hur dödar man en sån? Satt och funderade på om man kan putta ner han i vattnet men den väger ju 78 ton, lär gå sådär.
Visst gjorde vi (T-29 och jag i en IS) väl rätt i ett sånt läge som övergav honom mot den ryskan 9an och gick för deras arty? (Fick ut artyt också och vann matchen!) Vi kan ju liksom inte göra ett skit mer än att ge ryssen Steel Wall på sin höjd?
Citera
2013-03-26, 14:09
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag kör nästan bara med Premium tanks men ett problem är min Dicker Max, jag får XP med alla andra tanks förutom den. Står att jag får xp efter varje match men syns varken i menyn lr xp guld exchange mätaren

Whats the problem?

Du har inte råkat klicka i boxen "accelerate crew training" av misstag?
Citera
2013-03-26, 15:06
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hade en Tortoise igår i en av mina matcher och den slog ut en Obj. 704 (tror jag den hette, kan ha varit 110 också, minns fan inte) men jag körde min IS.
Känns som MM var sådär i den matchen. Kollar jag sköldpaddan kan jag knappt penna den med min IS i arslet, hur dödar man en sån? Satt och funderade på om man kan putta ner han i vattnet men den väger ju 78 ton, lär gå sådär.
Visst gjorde vi (T-29 och jag i en IS) väl rätt i ett sånt läge som övergav honom mot den ryskan 9an och gick för deras arty? (Fick ut artyt också och vann matchen!) Vi kan ju liksom inte göra ett skit mer än att ge ryssen Steel Wall på sin höjd?

Tortoise ska jag lite blandade weakspots så det gäller att kunna dem. Har själv inte dödat en än, rätt få av dem ute än så länge.
Du kör inte på guldammo för credits? Finns en poäng att ha 5-10 guld shells för att kunna slå ut vissa tanks.
Annars tycker jag det var en bra lösning (cap fast) och cappa ut motståndareteamet, eftersom tortoise lär aldrig hinna tillbaka i tid.
Citera
2013-03-26, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tortoise ska jag lite blandade weakspots så det gäller att kunna dem. Har själv inte dödat en än, rätt få av dem ute än så länge.
Du kör inte på guldammo för credits? Finns en poäng att ha 5-10 guld shells för att kunna slå ut vissa tanks.
Annars tycker jag det var en bra lösning (cap fast) och cappa ut motståndareteamet, eftersom tortoise lär aldrig hinna tillbaka i tid.
Sköldpaddan var i vårt lag men stod mot en Tier 9 rysk TD i backen på Malinovka.
Grejen var att ryssen kan vi inte slå ut med en IS och en T-29 medans sköldpaddan kan det. Dock så kan ju deras 3 arty slå ut sköldpaddan medans han fightas med ryssen så om vi glider och tar deras arty så ökar ju våra chanser rejält och även sköldpaddans?
Jag har alltid 5 guldskott i min IS, (fick tips om att gå full guld på första matchen när det är x3 också vilket jag funderar på.) Men jag tror ändå inte jag pennar en Tier 9 rysk TD i fronten med guld från IS, eller?

Men hela spelet känns som det får en ny dimension när folk faktiskt börjar tänka taktiskt och det börjar ju inte innan Tier 8 och uppåt känns det som. På Tier 6 kan det hända att man hamnar i ett bra lag där folk faktiskt kört lite kompani, men annars är det fan alltid 14 vagnar (när man inte kör pluton) som kör åt alla håll och skjuter hejvilt omkring sig..
Citera
2013-03-26, 15:34
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Sköldpaddan var i vårt lag men stod mot en Tier 9 rysk TD i backen på Malinovka.
Grejen var att ryssen kan vi inte slå ut med en IS och en T-29 medans sköldpaddan kan det. Dock så kan ju deras 3 arty slå ut sköldpaddan medans han fightas med ryssen så om vi glider och tar deras arty så ökar ju våra chanser rejält och även sköldpaddans?
Jag har alltid 5 guldskott i min IS, (fick tips om att gå full guld på första matchen när det är x3 också vilket jag funderar på.) Men jag tror ändå inte jag pennar en Tier 9 rysk TD i fronten med guld från IS, eller?

Men hela spelet känns som det får en ny dimension när folk faktiskt börjar tänka taktiskt och det börjar ju inte innan Tier 8 och uppåt känns det som. På Tier 6 kan det hända att man hamnar i ett bra lag där folk faktiskt kört lite kompani, men annars är det fan alltid 14 vagnar (när man inte kör pluton) som kör åt alla håll och skjuter hejvilt omkring sig..

Fast en Is ska kunna penna en Obj. 704 med lätthet både från sidorna och i baken. Sen att ni säkert gjorde rätt som koncentrerade er på artyt är väl bara bra
Citera
2013-03-26, 15:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Fast en Is ska kunna penna en Obj. 704 med lätthet både från sidorna och i baken. Sen att ni säkert gjorde rätt som koncentrerade er på artyt är väl bara bra
Jag ska komma till hans sida också vilket kändes som ett problematiskt uppdrag på den kartan eftersom han stod uppe vid väderkvarnen och vi stod i nedförsbacken så han stod ju mest och vänta på att någon skulle komma upp.
Ska fan ta ut alla tanks man möter och skriva små notisar om var man ska skjuta dom och vad dom har för pansar, för vissa känns helt dödfött att gå in mot.
Citera
2013-03-26, 16:45
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Jag ska komma till hans sida också vilket kändes som ett problematiskt uppdrag på den kartan eftersom han stod uppe vid väderkvarnen och vi stod i nedförsbacken så han stod ju mest och vänta på att någon skulle komma upp.
Ska fan ta ut alla tanks man möter och skriva små notisar om var man ska skjuta dom och vad dom har för pansar, för vissa känns helt dödfött att gå in mot.

Ladda ner och använd denna modden ett tag tills du lärt dig var alla weak spots sitter.
http://wot-shot.com/zone_penetration_of_the_tank/

Här är en annan länk där du kan kika på där man tar upp hit zones, som kan vara nyttig.
http://wot-shot.com/penetratrion_zones_hit_zones/
Citera
2013-03-26, 17:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Med toppkanonen har du 217mm penetration med guld och det är fullt tillräckligt för tier9 MEN för en del vagnar måste du sikta på weak points, vet du inte var weak points är så sök på youtube vagnsnamn + weak points

Redigerat:
Med 100mm kanonen har du 235mm pen med guld.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-03-26 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in