2011-12-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
Riktigt bra att de inför counter-battery igen, det var lite som en match i matchen när man försökte hitta fiendens artilleri samtidigt som man undvek att bli skjuten själv. Det krävdes lite mer skicklighet för att överleva som artillerist innan tracers försvann. Nu kommer man dessutom att tjäna på att ha en snabbare SPG som gör avkall på antingen en stor kanon eller ett stort ammoförråd (ex. S-51 vs SU-14). Object 261 kommer att bli en riktig artillerimördare

Nu har jag iofs inte spelat på ett par månader, men suget börjar komma tillbaka.

EDIT: Kul att se att man fortfarande ligger hyfsat högt på topplistorna trots frånvaron

När jag är arty letar jag alltid efter träd som faller och skjuter på måfå dit, iaf när det är låg tier arty med många skott. Ibland knäpper man då en lätt vagn som försökt gömma sig.

När jag är låg tier brukar jag skjuta på måfå mot ställen jag gömmer mig på om jag är på andra sidan med arty. Spelade en bana med 3 arty på vardera sidan. Första 3 skotten av mig förstörde fiendens arty. Sen kom en lätt och förstörde min dag.
Citera
2011-12-08, 20:13
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Victory!
Battle: Redshire den 8 december 2011 18:00:39
Vehicle: T-28
Experience received: 1 860
Credits received: 32 122

T-28 power!! T29, E8 och två KV's fick ge vika för min mäktiga T-28. En t29 till blev nerskjuten till 700hp med.

Jag är djävligt glad att jag behöll min T-28 (som jag först var mycket skeptisk till). Vill minnas att det var på din inrådan. Fullt moddad och med elite-crew plus cammonät etc sparkar jag arsle rejjält med den nu. Kör den några vändor då och då för att få i credits för att kunna finansiera ammo och reparation till min huvudsakliga vagn, JS-2. När jag anstränger mig i T-28:matcherna brukar jag snitta 3:1 i "kills" numera. Pansaret är fortfarande papperstunnt, men har lärt mig att kompencera för det genom snabbhet och rörlighet.
Citera
2011-12-08, 20:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Jag är djävligt glad att jag behöll min T-28 (som jag först var mycket skeptisk till). Vill minnas att det var på din inrådan. Fullt moddad och med elite-crew plus cammonät etc sparkar jag arsle rejjält med den nu. Kör den några vändor då och då för att få i credits för att kunna finansiera ammo och reparation till min huvudsakliga vagn, JS-2. När jag anstränger mig i T-28:matcherna brukar jag snitta 3:1 i "kills" numera. Pansaret är fortfarande papperstunnt, men har lärt mig att kompencera för det genom snabbhet och rörlighet.

Även jag håller kvar vid min T-28, framförallt för hastigheten och bössan, som faktiskt kan skada det mesta med lite tur och framförhållning, dock är jag än så länge för kass för att kunna garantera en ratio.
Citera
2011-12-08, 20:29
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader

Precis! Det var jag som tipsade dig. Kör den än jag med som sagt. Min första favoritvagn och fortfarande extremt kul att köra. Vissa matcher går så otroligt bra med den. Totalt underskattad vagn. Har 100% major 92% i skills på mitt crew nu. Utan bra crew är den relativt dålig, men när man kört den mycket så skiner den.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuska
Fattar inte det där. Har aldrig blivit våldtagen av en T-28 när jag spelar E8 eller dyligt. Visst dom kan skada en men inte fan dör man på dom.

Man skall dyka upp när fienden som minst anar det. Det är en "supportvagn" i överlag då dess kanon är dess styrka. När fienden har fokus på annat, det är då man haglar skott. Många ignorerar en t-28 som är jobbig att jaga efter då dom ger dålig credits samt är grymt underskattad i mångas ögon vilket gör att man ofta får härja fritt.

Det tar ett tag att lära sig spela dom antar jag. Men dålig är dom inte, man måste även våga missa med dom. Dock backar ju fort som fan med så man kan även lura åt sig fiendens fokus i vissa situationer vilket gör att andra kan panga på. Jag vet inte riktigt vad som gör t-28 så finemang men den är tveklöst den bästa tier 4 vagnen enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jag klarar inte ens av att få 13 tusen i T-28 för att få KV'n. T-34 är roligare och den är en av dom tråkigaste i spelet...
Ni kommer ju bli glatt överaskade när ni får köra en "bra" tank

Jag har ju IS-3/KT/Chaffee/SU-85/VKDB/Hummel. Så nog har jag kört "bra" tanks T-34 är nog bland den tråkigaste vagnen jag spelat dock.
Citera
2011-12-08, 20:29
Medlem
fuskas avatar
Jag klarar inte ens av att få 13 tusen i T-28 för att få KV'n. T-34 är roligare och den är en av dom tråkigaste i spelet...
Ni kommer ju bli glatt överaskade när ni får köra en "bra" tank
Citera
2011-12-09, 00:12
Medlem
hockexxs avatar
Victory!
Battle: Sand River den 8 december 2011 23:54:32
Vehicle: SU-85
Experience received: 3 954 (fine for causing damage to allies: 10 ;doubled for the first victory each day)
Credits received: 61 942

Så ska det se ut!
Citera
2011-12-09, 01:01
Medlem
vrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Victory!
Battle: Sand River den 8 december 2011 23:54:32
Vehicle: SU-85
Experience received: 3 954 (fine for causing damage to allies: 10 ;doubled for the first victory each day)
Credits received: 61 942

Så ska det se ut!

Jävlars! Det var inga dåliga siffror du.
Mycket träffar på högre kärror eller?
Citera
2011-12-09, 02:16
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jävlars! Det var inga dåliga siffror du.
Mycket träffar på högre kärror eller?

Precis. Hög tier och blinda motståndare Riktigt guldläge. Fick skjuta T59. lite IS-3/Tiger och annat klaffs med. Bara 3 kills men en jävla massa damage done på flera tanks. Många tier 7+ som sagt.

Passade ju på att detracka en av mina egna med som du ser på penalty :P
Citera
2011-12-09, 03:18
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När jag är arty letar jag alltid efter träd som faller och skjuter på måfå dit, iaf när det är låg tier arty med många skott. Ibland knäpper man då en lätt vagn som försökt gömma sig.

När jag är låg tier brukar jag skjuta på måfå mot ställen jag gömmer mig på om jag är på andra sidan med arty. Spelade en bana med 3 arty på vardera sidan. Första 3 skotten av mig förstörde fiendens arty. Sen kom en lätt och förstörde min dag.

det är väll bara skjuta, flytta sig random 2 tankländer skjuta igen flytta sig 2 tank länder igen etc etc etc

ang tracers
Citera
2011-12-09, 05:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
flytta sig random 2 tankländer skjuta igen flytta sig 2 tank länder igen etc etc etc
Funkar inte så bra då spg har stor spridning på skotten så de kan träffa ändå och när du kommer upp i tier gör HE rätt mycket "splash damage", har för mig ryska 203mm HE har 10meter.
Citera
2011-12-09, 05:50
Moderator
MondoBizarros avatar
Ett tips till eventuella nybörjare och andra som missat det är att ändra inne i menyn, alltså Menu ► Settings ► Reticle och testa lite olika kombinationer.
Jag upptäckte nämligen att man kunde ändra den nedersta, Gun Marker, för att på ett mycket enklare sätt se var man ska sikta för att ha störst chans att penetrera och den lilla ändringen förändrade nästan hela spelet för mig.

Det är alltså Crosshair I (with armor penetration) som jag använder numer och jag har faktiskt lite svårt att se varför den inte är standard...originalinställningen har jag egentligen aldrig sett någon pen-markering med, kanske framförallt för att jag inte visste om det.
Citera
2011-12-09, 05:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
You Ask, We Reply - Dec. 8, 2011
http://worldoftanks.com/news/886-you-ask-we-reply-dec-8-2011/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem