2013-06-08, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Ah, och med samma logik vet du ju inte heller något om tråden eftersom du inte heller har några inlägg i den. Eller?

Jag ser folk med hundratals inlägg i tråden som försvarar den här, jag ser ingen som anser att den bör slängas.

Citat:
Ja, jo, fysik och teknologi är ju bara applicerad matematik, eller hur var det nu?

Typ. Men om du kollar i både tråden och i delforumet så är det bara matematik.

Citat:
Min poäng är fortfarande att de samlingstrådar som finns är avgränsade och inte täcker upp allt som underforumet tänkt diskutera. Den här tråden hade exakt samma avgränsning som underforumet, därför var den redundant. Det är inte ens något du verkar försöka bemöta med annat än "men jag tyckte den var trevlig!" och "titta där då, det är nästan samma sak!".

Astronomi-tråden. Skickade PM till ceph, får se om han svarar eller om han anser att det är ett idiotiskt resonemang som inte ens är värt att besvaras.

Citat:
Jag är inte ens moderator i forumdelen om du nu missat det. Fast det kanske är skönt med foliehatt i värmen?

Jag har aldrig påstått det, det är ditt försvarande som jag baserar det på. Sluta bygg halmgubbar.

Citat:

Starkt argument Zom, inte konstigt att så många överväger din kompetens.

Läs tråden så ser du exempel på korta funderingar som skulle slängas p.g.a. bristande diskussionsunderlag. Det slängs ofta trådar med hänvisning till tunt diskussionsunderlag. Edit: I R&S! Men det vet ju inte du något om.
Senast redigerad av Betteri 2013-06-08 kl. 13:38.
Citera
2013-06-08, 15:13
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betteri
Jag ser folk med hundratals inlägg i tråden som försvarar den här, jag ser ingen som anser att den bör slängas.

Jag har egentligen ingen åsikt om den specifika tråden men detta är en sak jag reagerat på i övriga forumet, något jag inte alls gillat. Stora trådar där folk med hundratals inlägg gjort trådarna till sina egna och tror dom är någon typ av hövdingar och allvetare som ofta försöker se till att nykomlingar inte ska veta bäst. Mest tydligt är detta i krimforat där t ex stora snabbväxande trådar domineras av ett fåtal användare som varit med från början och hackar på nya i tråden, dessa gör dessutom inlägg av chattkaraktär på gränsen till varningsberättigade/raderbara, riktigt irriterande och gör att man tröttnar på att försöka följa tråden
Citera
2013-06-08, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag har egentligen ingen åsikt om den specifika tråden men detta är en sak jag reagerat på i övriga forumet, något jag inte alls gillat. Stora trådar där folk med hundratals inlägg gjort trådarna till sina egna och tror dom är någon typ av hövdingar och allvetare som ofta försöker se till att nykomlingar inte ska veta bäst. Mest tydligt är detta i krimforat där t ex stora snabbväxande trådar domineras av ett fåtal användare som varit med från början och hackar på nya i tråden, dessa gör dessutom inlägg av chattkaraktär på gränsen till varningsberättigade/raderbara, riktigt irriterande och gör att man tröttnar på att försöka följa tråden

Ja, där det är svårt att hänga med i händelseförloppet och man blir ombedd att "läsa tråden" som råkar vara 2000 sidor lång och täcker ett spann på 5 år. Men så är det verkligen inte i det här fallet och jag lovar att du inte kan hitta ett enda inlägg i den stilen i tråden som det handlar om här.
Citera
2013-06-08, 15:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Fast med tanke på hur få som faktiskt orkat engagera sig i frågan så är det nog mer så att det är ett fåtal - kanske till och med färre personer än vad man vid första anblick kan tro - som bryr sig det minsta.

Citat:
Typ. Men om du kollar i både tråden och i delforumet så är det bara matematik.

...

Astronomi-tråden. Skickade PM till ceph, får se om han svarar eller om han anser att det är ett idiotiskt resonemang som inte ens är värt att besvaras.
Fast nu pratar vi inte om andra forum. Olika forumdelar fungerar på olika sätt, och det är inget som vi vill ändra på då det snarare är något vi eftersträvar som ett resultat av att vilja tillåta så mycket som respektive forum klarar av.
Citera
2013-06-08, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast med tanke på hur få som faktiskt orkat engagera sig i frågan så är det nog mer så att det är ett fåtal - kanske till och med färre personer än vad man vid första anblick kan tro - som bryr sig det minsta.

Tycker du att antalet motståndare i tråden ska påverka? Kolla bara på AÄ, verkar ju inte alls fungera där. Och om ens eget argument redan har tagits upp av någon annan, varför upprepa det igen? De flesta aktiva i den tråden är inte rabiata och uppmärksamhetskåta som i det andra forumet och känner inte att de behöver ryggdunka sina meddebattörer.

Citat:
Fast nu pratar vi inte om andra forum. Olika forumdelar fungerar på olika sätt, och det är inget som vi vill ändra på då det snarare är något vi eftersträvar som ett resultat av att vilja tillåta så mycket som respektive forum klarar av.

Det var Zom som tog upp pskyologiforumet, vad gör R&S speciellt då?
Citera
2013-06-08, 15:46
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Tycker du att antalet motståndare i tråden ska påverka?
Det var du som tog upp argumentet, jag förklarade bara att det är irrelevant. Det är alltså inget som behöver diskuteras mer.

Citat:
Det var Zom som tog upp pskyologiforumet
Och jag förklarade att olika forum fungerar på olika vis, så det är lika bra att lägga ner det sidospåret direkt. Vill du ifrågasätta det faktum att olika forum fungerar på olika sätt så får du ta det i en annan tråd, här diskuteras låsningen av en specifik tråd och inget annat.
Citera
2013-06-08, 15:58
Bannlyst
Citat:
Det var du som tog upp argumentet, jag förklarade bara att det är irrelevant. Det är alltså inget som behöver diskuteras mer.

Nehe du, vi ska fortsätta, jag tog upp att INSATTA (hundratals INLÄGG) medlemmar förklarade hur tråden såg ut medan OINSATTA satt och gissade och använde det som argument. Jag sa inget om antal medlemmar som försvarade. Läs ordentligt eller sluta upp med att stoppa ord i munnen på mig.

Citat:
Och jag förklarade att olika forum fungerar på olika vis, så det är lika bra att lägga ner det sidospåret direkt. Vill du ifrågasätta det faktum att olika forum fungerar på olika sätt så får du ta det i en annan tråd, här diskuteras låsningen av en specifik tråd och inget annat.

Kan du förklara hur astronomiforumet fungerar på ett annat sätt än relationsforumet i det här avseendet? Det är högst relevant eftersom det är ett exempel på en lyckad tråd i ett till synes likadant fungerade underoforum. Om du inte kan skillnaden så förstår jag det och väntar på en som kan förklara skillnaden.
Citera
2013-06-08, 16:04
Medlem
Ogdens avatar
Nu är jag tillbaka online igen.

Jag har flera gånger förklarat varför vi fattade beslutet, så jag gör inte det en gång till. Det är svårt att visa inlägg som har korspostats eftersom de har raderats, men det har hänt, det kan ni ta mitt ord på.

Jag kan tänka mig en tråd i stil med "korta frågor ang relationer", visst, men jag tycker ändå inte att det behövs eftersom hela Relationsakuten-forat finns att tillgå, och om man inte vill skriva en egen tråd pga. blygsel kan man ju komma runt det på olika sätt, exempelvis genom att läsa i gamla trådar eller starta ett nytt konto för att skriva sin nya tråd om man skäms för mycket för att göra det med sin vanliga "Flashbackidentitet". Det finns sätt.

Tråden som den såg ut, "den stora tråden om relationer" etc. var förvirrande. Korta frågor är en sak, men varför ha en stor samlingstråd som sammanfattar hela delforumet?
Citera
2013-06-08, 16:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Kan du förklara hur astronomiforumet fungerar på ett annat sätt än relationsforumet i det här avseendet?
Jag har förklarat att den här tråden inte ska handla om skillnader mellan olika forum. Fortsatta inlägg på det spåret kommer undantagslöst att ses som OT och hanteras därefter.

Synpunkter på detta ska i sedvanlig ordning tas med mig via PM.

// Mod
Citera
2013-06-08, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Nu är jag tillbaka online igen.

Jag har flera gånger förklarat varför vi fattade beslutet, så jag gör inte det en gång till. Det är svårt att visa inlägg som har korspostats eftersom de har raderats, men det har hänt, det kan ni ta mitt ord på.

Jag kan tänka mig en tråd i stil med "korta frågor ang relationer", visst, men jag tycker ändå inte att det behövs eftersom hela Relationsakuten-forat finns att tillgå, och om man inte vill skriva en egen tråd pga. blygsel kan man ju komma runt det på olika sätt, exempelvis genom att läsa i gamla trådar eller starta ett nytt konto för att skriva sin nya tråd om man skäms för mycket för att göra det med sin vanliga "Flashbackidentitet". Det finns sätt.

Tråden som den såg ut, "den stora tråden om relationer" etc. var förvirrande. Korta frågor är en sak, men varför ha en stor samlingstråd som sammanfattar hela delforumet?

Menar du att inlägg postas som en separat tråd same även i den aktuella tråden? Jag läste igenom den delen av forumet inklusive den tråden säkert 10 gånger per dag och jag har aldrig sett något sånt, och med tanke på att ni tar 2 dagar på er att rensa saker i det forumet så tycker jag att det är lite märkligt att det skulle prioriteras så högt. Men om du lovar att så är fallet och att det är ett problem så får jag ta ditt ord på det och ta hänsyn till det i fortsättningen.

Att läsa gamla trådar i relationsakuten? Kom igen Ogden, nu är du inte seriös. Varje fall är helt unikt och andras scenarion går inte att applicera på ens egen situation om det inte råkar vara så att det stämmer överens 100%.

Tycker du att den var så förvirrande? Jag tycker att den var betydligt mindre förvirrande än lika stora trådar i andra forum, jag märkte aldrig att någon märkte av det som ett problem. Men men, jag vet att du är en bra moderator så om du personligen anser att det var ett helt korrekt beslut så backar jag och accepterar det. Trevlig fortsatt helg Ogden!
Citera
2013-06-08, 16:37
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Menar du att inlägg postas som en separat tråd same även i den aktuella tråden? Jag läste igenom den delen av forumet inklusive den tråden säkert 10 gånger per dag och jag har aldrig sett något sånt, och med tanke på att ni tar 2 dagar på er att rensa saker i det forumet så tycker jag att det är lite märkligt att det skulle prioriteras så högt. Men om du lovar att så är fallet och att det är ett problem så får jag ta ditt ord på det och ta hänsyn till det i fortsättningen.

Att läsa gamla trådar i relationsakuten? Kom igen Ogden, nu är du inte seriös. Varje fall är helt unikt och andras scenarion går inte att applicera på ens egen situation om det inte råkar vara så att det stämmer överens 100%.

Tycker du att den var så förvirrande? Jag tycker att den var betydligt mindre förvirrande än lika stora trådar i andra forum, jag märkte aldrig att någon märkte av det som ett problem. Men men, jag vet att du är en bra moderator så om du personligen anser att det var ett helt korrekt beslut så backar jag och accepterar det. Trevlig fortsatt helg Ogden!
Övrig moderering i R&S hör ju egentligen inte hit, där jobbar vi på så snabbt vi kan. R&S är ett välbesökt forum som du och andra frekventa besökare säkert vet. Det sker korspostningar och och trådens namn och upplägg är i sig förvirrande eftersom tråden är från tiden innan Relationsakuten ens var ett forum, varför trådens roll nu är utspelad.

En tråd för korta frågor vore kanske möjligt, jag skulle inte ha något emot det, men då måste jag först diskutera lite med övriga R&S-mods. Då måste fokusen dock vara på just frågor, inte en stor allmän tråd som sammanfattar hela delforumet. En sådan tråd är otymplig.

Jag är visst seriös, jag skulle inte tramsa i en fråga såhär. I vissa relationsfrågor är det kanske inte möjligt att läsa andas trådar och få svar men i andra fall är det möjligt. Det är nog väldigt individuellt.
Citera
ÅnkelGunnars avatar

Moderatormeddelande

Postat av ÅnkelGunnar 2013-06-08, 16:55
Medlem
Jag har varnat er. Nästa inlägg som börjar dra in jämförelser med helt andra forum kommer att resultera i en varning. Vill ni ifrågasätta eller försvara skillnaderna så får det tas i en egen tråd.

OT raderat

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in