2013-06-08, 13:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är det en korrekt bedömning jobbar polisen efter fel tes och med fel förutsättningar skulle jag tro, de borde inrikta tankeverksamheten i motsatt riktning. KJ är nästan garanterat inte ensam om att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet.

Det är en bedömning som kan vara fel förstås, även om jag har svårt att se vad det är för av oss kända omständigheter som skulle tala så starkt för att det finns andra inblandade att du skriver "nästan garanterat inte ensam". Kan du förklara?
Citera
2013-06-08, 13:53
Medlem
Citat:
Är det en korrekt bedömning jobbar polisen efter fel tes och med fel förutsättningar skulle jag tro, de borde inrikta tankeverksamheten i motsatt riktning. KJ är nästan garanterat inte ensam om att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet.

Kom att tänka på *ats *lm. Där många är övertygade om att pappa *lm är inblandat på nåt sätt. Kan det vara det även i detta fall? Nån som tror det?

edit: ja inte *alm förstås, utan KJs pappa
Senast redigerad av guvario 2013-06-08 kl. 13:56. Anledning: förtydligande
Citera
2013-06-08, 13:53
Medlem
Myror som brinner i hår, styckade hundar och fan vet allt, händer på drift! Finns det någon som vet något ???
Citera
2013-06-08, 13:56
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Källan är min magkänsla som sällan eller aldrig sviker. KJ var inte ensam om det här.

Åh, så vi har ett medium här i tråden!?

- På vilka gps-koordinater säger din magkänsla att vi kan hitta BO:s händer?
- Var någonstan menar din magkänsla att mordvapnet finns?
Citera
2013-06-08, 14:25
Medlem
Den annorlunda vita färgen på caddyn är nog ingen retuschering från tidningen,(för ojämna kanter) det är förmodligen som man har sprayat över någon företagsdekal som funnits tidigare på bilen
Citera
2013-06-08, 14:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är en bedömning som kan vara fel förstås, även om jag har svårt att se vad det är för av oss kända omständigheter som skulle tala så starkt för att det finns andra inblandade att du skriver "nästan garanterat inte ensam". Kan du förklara?

Visst, den kan vara fel men kan lika gärna ligga rätt och i linje med vad som faktiskt har hänt. Soft air gun-spelen närmade sig och därmed KJ:s specialintresse framför alla andra och att kontakter med någon i hans "pluton" (eller i motståndarlaget) har förekommit är ju självklart. Vid dessa kontakter kan KJ ha ställt i utsikt att bidra med autenticitet, a living target/Fallen Angel i form av Vatchareeya Bangsuan som lördagen den 4 maj bortfördes, låstes in och hölls vid liv i ett utrymme som inte tillhör KJ. När spelen officiellt blåstes av och flertalet speldeltagare begivit sig hem kan KJ och ytterligare någon eller några ha forslat dit VB och släppt ut henne i terrängen och fortsatt "lekarna" på ett mera realistiskt sätt med avsikt att beröva henne livet. En teori bland andra naturligtvis, men jag tror inte att KJ varit ensam om detta. Det känns inte så.
Citera
2013-06-08, 14:26
Medlem
Någon som är duktig på bilar och särskiljande detaljer mellan olika modeller - Kan detta vara samma bil?

http://imgur.com/zU7AcfL

http://imgur.com/yPDLVeO
Citera
2013-06-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Någon som är duktig på bilar och särskiljande detaljer mellan olika modeller - Kan detta vara samma bil?

http://imgur.com/yPDLVeO

Nej,för gammal passat det där.

Din bild är 94-96

Den mörkblå på bilden är 98-00
Senast redigerad av Plogbil 2013-06-08 kl. 14:34.
Citera
2013-06-08, 14:31
Medlem
Man sprayar inte över dekaler eller rester från dem, man drar av dekalerna, tvättar med limborttagningsmedel, polerar hela sidan/bilen, + ev vaxar.

Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Den annorlunda vita färgen på caddyn är nog ingen retuschering från tidningen,(för ojämna kanter) det är förmodligen som man har sprayat över någon företagsdekal som funnits tidigare på bilen
Citera
2013-06-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Äntligen någon som liksom jag ser att det omöjligen kan vara ett cigarettpaket och tändare. Det är ju i själva verket något mjukt som böjer sig runt handen och där en del hänger ner från handen och kan uppfattas som blodig, eller i vart fall färgad på ett eller annat sätt. Om jag hade t ex skurit mig i handen skulle jag linda om något som skulle se ut ungefär så där.

Ingen annan än jag som fattat att det inte spelar någon som helst roll vad han har i handen? Droppa det här nu!
Citera
2013-06-08, 14:38
Medlem
Citat:
Visst, den kan vara fel men kan lika gärna ligga rätt och i linje med vad som faktiskt har hänt. Soft air gun-spelen närmade sig och därmed KJ:s specialintresse framför alla andra och att kontakter med någon i hans "pluton" (eller i motståndarlaget) har förekommit är ju självklart. Vid dessa kontakter kan KJ ha ställt i utsikt att bidra med autenticitet, a living target/Fallen Angel i form av Vatchareeya Bangsuan som lördagen den 4 maj bortfördes, låstes in och hölls vid liv i ett utrymme som inte tillhör KJ. När spelen officiellt blåstes av och flertalet speldeltagare begivit sig hem kan KJ och ytterligare någon eller några ha forslat dit VB och släppt ut henne i terrängen och fortsatt "lekarna" på ett mera realistiskt sätt med avsikt att beröva henne livet. En teori bland andra naturligtvis, men jag tror inte att KJ varit ensam om detta. Det känns inte så.
Har du informerat polisen om din teori ???
Citera
2013-06-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Nej,för gammal passat det där.

Din bild är 94-96

Den mörkblå på bilden är 98-00

Ok! kan du även se vad det är för bilmodell på den mörka bilen bakom passaten?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in