2013-06-08, 13:17
Medlem
Popcorn76s avatar
Som någon/några nämnt innan finns det en lite underlig person bland VBs vänner på FB.

13/5 lade han upp en filmsnutt från skogen (ser det ut som), han filmar stilla rakt ner på ett ställe där myror irrar runt som tokiga. Det sticker upp saker som jag inte ser vad det är.

I onsdags lade han ut ett foto på en litet vattenfyllt hål i skogen med blommor runt och idag skrev han så här;

"I en kapitalistisk demokrati, har vi en intressant paradox att kapitalägarna vill minimera de asiatiska människor som möjligt. Och politikerna vill så många människor som möjligt i Sverige, eftersom kan inte lova att det skapas nya arbetstillfällen"

Den 13/4 (förra året tror jag det var) skrev han på hennes FB;

"vänligen drick 1 dl Koskenkorva kröp under täcket ja, sjukdomen försvinner, om inte hjälpa rulla tjära om det inte hjälper de rotera kyckling fjädrar om det inte fungerar, det är att det är döden av nämnda finska Rube ha ha haa!"

Troligtvis en ofarlig lite kufisk människa, men lite obehagligt. Har ni sett det med?
Citera
2013-06-08, 13:19
Medlem
DocWatsons avatar
Wirren igår gjorde att jag kunde somna.

Tycker fortfarande, i nyktert tillstånd, att de två knölarna nere på KJ:s huvtröja ser jävligt skumma ut. På caddy-bilden. Ger mig fan på att han gömmer något under tröjan.

Det röda på vänsterhandens knogar känns ju intressant också, men han spelade ju Air Soft, kan ha uppstått där.

http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7697699
(obs förstora bilden!)
Senast redigerad av DocWatson 2013-06-08 kl. 13:27.
Citera
2013-06-08, 13:23
Medlem
MrFolds avatar
Lite intressant med bilen naturligtvis, men man ska nog inte dra för stora växlar på det. En del av polisens utredningsarbete just nu handlar sannolikt om att utesluta att andra kan ha varit inblandade på något vis (även om det förefaller som man tror att den häktade är ensam gärningsman). Då vill man säkerställa att en del observationer som är gjorda har en naturlig förklaring som inte har något med KJ att göra.

Vad KJ håller i handen på fotot ser jag som en fråga av samma perifera värde i tråden som frågorna om KJ:s studiebakgrund, VB:s studieresultat på högskolan och en del annat som fyllt åtskilliga sidor i tråden.
Citera
2013-06-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Den bilden togs av reportern just före 1500, för då stod jag där när dom knäppte detta. Efter detta fotot togs så for KJ iväg med sin bil och fick hak av 3 civila bilar.

Du såg inte om han hade bilnycklar i ett nyckelband?

Eller om han tog ur nycklar ur nån ficka?
Citera
2013-06-08, 13:29
Medlem
Minutvisarens avatar
Visst, det är inte otänkbart att Polisen skulle intressera sig för NSD-bilden pga eventuell handskada. Men ändå: varför skulle en bild, på en eventuell handskada, som är tagen två dagar innan gripandet, spela så stor roll? KJ greps den 23 maj. Han borde väl ha undersökts då, även medicinskt, där man kan fastställa ungefärlig tidpunkt för ett sår? Skulle skadan ha tillkommit vid någon huggning 2-5 maj eller styckning 4-19 maj, så borde väl skadetidpunkten kunna fastställas rättsmedicinskt, på ett ungefär? Har styckningen skett i nära anslutning till mordet så borde inte bilden spela så stor roll (såvida det inte är själva bandageringen, som jag inte har klarat att se, som är av intresse?).

Spekulerar vidare: om nu ändå Polisen intresserar sig för högerhanden, och det kan tänkas finnas en handskada där som t ex inte har synts under tidigare skallgångar: kan det handla om en skada som kan ha uppstått vid förflyttning av händerna? Eller vid förflyttning av mordvapen?

Annars tänker jag på bilnycklar till någon lånebil. Eller kan föremålet vara något som förbinds med VB:s egna ägodelar? T ex hennes mobil? Hade hon något orange/rött band?
Citera
2013-06-08, 13:31
Medlem
Ser nu att "mannen med eld i håret" har fotografier både på vattenhålet och på myror tagna i maj för ett år sedan...på Facebook

Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Som någon/några nämnt innan finns det en lite underlig person bland VBs vänner på FB.

13/5 lade han upp en filmsnutt från skogen (ser det ut som), han filmar stilla rakt ner på ett ställe där myror irrar runt som tokiga. Det sticker upp saker som jag inte ser vad det är.

I onsdags lade han ut ett foto på en litet vattenfyllt hål i skogen med blommor runt och idag skrev han så här;

"I en kapitalistisk demokrati, har vi en intressant paradox att kapitalägarna vill minimera de asiatiska människor som möjligt. Och politikerna vill så många människor som möjligt i Sverige, eftersom kan inte lova att det skapas nya arbetstillfällen"

Den 13/4 (förra året tror jag det var) skrev han på hennes FB;

"vänligen drick 1 dl Koskenkorva kröp under täcket ja, sjukdomen försvinner, om inte hjälpa rulla tjära om det inte hjälper de rotera kyckling fjädrar om det inte fungerar, det är att det är döden av nämnda finska Rube ha ha haa!"

Troligtvis en ofarlig lite kufisk människa, men lite obehagligt. Har ni sett det med?
Citera
2013-06-08, 13:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Lite intressant med bilen naturligtvis, men man ska nog inte dra för stora växlar på det. En del av polisens utredningsarbete just nu handlar sannolikt om att utesluta att andra kan ha varit inblandade på något vis (även om det förefaller som man tror att den häktade är ensam gärningsman). Då vill man säkerställa att en del observationer som är gjorda har en naturlig förklaring som inte har något med KJ att göra.

Vad KJ håller i handen på fotot ser jag som en fråga av samma perifera värde i tråden som frågorna om KJ:s studiebakgrund, VB:s studieresultat på högskolan och en del annat som fyllt åtskilliga sidor i tråden.

Är det en korrekt bedömning jobbar polisen efter fel tes och med fel förutsättningar skulle jag tro, de borde inrikta tankeverksamheten i motsatt riktning. KJ är nästan garanterat inte ensam om att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-08 kl. 13:34.
Citera
2013-06-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Den bilden togs av reportern just före 1500, för då stod jag där när dom knäppte detta. Efter detta fotot togs så for KJ iväg med sin bil och fick hak av 3 civila bilar.

Just därför är det inte de publicerade bilderna som är intressanta utan jag tror bilder från dagen det blev känt hos vem VB hade varit. (9-10 maj) Då blev Bodsvedjan som en myrstack av journalister och fotografer.
Man var även och ringde på hans dörr (tror det var Aftonbladet) men han stängde utan kommentar. Ikring den helgen fr 10'e- sö 12'e så har man bl.a. detta spel och det kan ha fotats upphämtning eller andra intressanta bilder på mt till/från lgh.
Jag tror definitivt att har polisen intresse i bilder eller bild sekvenser så ber de media att ej publicera dessa bilder eller återpublicera utan polisen får ta del av dem.

En/flera bilder tagen strax före 13.00 21 maj kan inte ha det minsta intresse då mt var övervakad av flera poliser. De var ju på plats själva.
Citera
2013-06-08, 13:34
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ är nästan garanterat inte ensam om att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet.

Källa på det?
Citera
2013-06-08, 13:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Visst, det är inte otänkbart att Polisen skulle intressera sig för NSD-bilden pga eventuell handskada. Men ändå: varför skulle en bild, på en eventuell handskada, som är tagen två dagar innan gripandet, spela så stor roll? KJ greps den 23 maj. Han borde väl ha undersökts då, även medicinskt, där man kan fastställa ungefärlig tidpunkt för ett sår? Skulle skadan ha tillkommit vid någon huggning 2-5 maj eller styckning 4-19 maj, så borde väl skadetidpunkten kunna fastställas rättsmedicinskt, på ett ungefär? Har styckningen skett i nära anslutning till mordet så borde inte bilden spela så stor roll (såvida det inte är själva bandageringen, som jag inte har klarat att se, som är av intresse?).

Spekulerar vidare: om nu ändå Polisen intresserar sig för högerhanden, och det kan tänkas finnas en handskada där som t ex inte har synts under tidigare skallgångar: kan det handla om en skada som kan ha uppstått vid förflyttning av händerna? Eller vid förflyttning av mordvapen?

Annars tänker jag på bilnycklar till någon lånebil. Eller kan föremålet vara något som förbinds med VB:s egna ägodelar? T ex hennes mobil? Hade hon något orange/rött band?

Det kan kanske vara hennes hemnycklar på bandet, kanske ett föremål som är borta, precis som kläder, mobil med mera?
Citera
2013-06-08, 13:35
Medlem
MrFolds avatar
En annan reflektion som är lite gränsfall OT är att min teori om vilka som läckt information till media och Flashback står sig ganska gott. Det är nämligen tydligt hur källorna nu tycks ha torkat ut helt när förundersökningen åter gått in i ett skede som i huvudsak involverar de utredare som antagligen jobbat i den från dag 1 eller nästintill. Om det inte händer några större saker igen i utredningen som innebär mobilisering av ordningspoliser eller andra så tror jag att alla vi nyfikna tyvärr kommer att få vänta på information. Det mest sannolika är att man bara kommer att släppa på sådant som ev. kan behövas för att få till stånd omhäktning, eller om det är någon uppgift man oundgängligen känner att man måste gå ut till allmänheten i Boden med för att försöka få in mer information. Allt annat lär vi få vänta på tills ev. åtal väcks.
Citera
2013-06-08, 13:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Källa på det?

Källan är min magkänsla som sällan eller aldrig sviker. KJ var inte ensam om det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in