Citat:
Ursprungligen postat av
David Prutton
Precis.
En annan bekant byggde ett hus med hjälp av polacker.
Det gick för jävla långsamt och efter en tid sa min vän ifrån till den polska "byggherren" på allvar.
Dagen efter var hela byggänget utbytt mot ett nytt.
I de här kretsarna finns nog inte saker som anställningstrygghet vilket jag absolut tror kan få det att slå slint hos en del typer.
Håller med dig om att något slags misslyckande bör ha triggat igång det här - med tanke på att det är ett barn som attackeras så tror jag heller inte på en "etablerad" kriminell person. Det är ett extra fegt dåd och jag tror på att aggressionerna skulle ut bara och då var pojken ett lämpligt offer.
Tror att era resonemang för åt helt fel håll. Det här är inte någon som har problem på jobbet, utan snarare någon som aldrig haft ett jobb, en psykiskt sjuk person som ropade på hjälp. En schizofren, paranoid människa med tvångstankar, riktigt sjuk.
Det förstår ni väl att någon som kommer hit och jobbar på bygge inte knivar ihjäl ett barn och en kvinna, utan i så fall vänder sig till facket med sina problem, eller sina jobbkompisar, eller ingen alls.
Detta dåd är utfört av en sjuk person. Kanske lever personen inte längre, utan begick självmord kort därpå, om hjälpen inte kom. Om killen fick hjälp är det ett under att han inte kopplades ihop med mordet, men det är först på senare år som polisen arbetat systematiskt. Över länsgränserna har det inte fungerat alls. Kanske håret var blekt och blonderat för attacken? Tänk på killen i Usa som sköt folk, han färgade håret rött...
Försök se om killen liknar någon, fast med mörk hårfärg, brun eller svarthårig. Vilka länsgränser/polisdistrikt ligger precis bortom lagens långa arm i Linköping? GM kan ha rest bara en kortare sträcka, för att hamna inom ett annat polisdistrikt. Så enkelt kan det vara för att polisen inte ska se hela bilden, det finns det otaliga exempel på.
Det kan också vara så att killen via sina föräldrar eller syskon har anknytning till Linköping, och då tänker jag på universitetsvärlden. Någon som tog första morgontåget från Stockholm kanske, och återvände samma dag?
Om GM lever kan det vara någon som får utlopp för sin ångest (om den är kvar) på ett eller annat sätt, kanske som fri författare, konstnär eller liknande, om personen inte är i vårdsvängen.