2013-06-07, 00:49
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Tjäna! Är ute efter en manlig, "sportig" parfym. Kalla mig okänslig, men det känns som alla parfymer luktar sött, citrus-aktigt. Det är inte vad jag är ute efter. Samtidigt vill jag såklart inte lukta gubbe. Är ute efter något manligt som inte är helt intetsägande och kan fungera på en 18-åring. Kan Diesel vara ett alternativ? Spontant känns dem mer åt vad jag letar efter, Ett tag sedan jag kände doften dock.

Tusen tack!

Edit: jag kanske rentav är ute efter något mer åt aftershave. Fungerar det som parfym? Eller snarare, har ni några tips på parfymer som påminner om den där sportigare doften after shave ofta har? Tackar!

Ice*Men Thierry Mugler
Citera
2013-06-07, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Märkligt. Först står det After Shave, sedan längre ner stor det EDT.
Ja, märkligt indeed. Sen har dom ju en EdT utan att det står After Shave på den, samma flaska på bilden, men lite högre pris. I'm confused...
Citera
2013-06-07, 14:21
Medlem
Kumhos avatar
Det ryckte till i vänster musknapp igår och det resulterade i en flaska Guerlain LIDGE (L'Instant de Guerlain Extreme) samt en splitt av Creed VIW och ett 10 ml prov av Bond 9 New Haarlem.
Citera
2013-06-07, 15:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Det ryckte till i vänster musknapp igår och det resulterade i en flaska Guerlain LIDGE (L'Instant de Guerlain Extreme) samt en splitt av Creed VIW och ett 10 ml prov av Bond 9 New Haarlem.
Var köpte du LIDGE?
Citera
2013-06-07, 19:19
Medlem
Polarias avatar
När jag var i Egypten köpte jag koncentrerad parfym, ej spädd med alkohol. Den heter "Secret of the desert", luktar blommigt, kanske ros och jasmin? Är det någon som vet vilken parfym som har sin bas i denna egyptiska förlaga?

Mycket tacksam för svar!
Citera
2013-06-07, 19:36
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var köpte du LIDGE?

Finns här: http://www.parfumdreams.de/Guerlain/...dex_14443.aspx
Citera
2013-06-07, 21:16
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vad är Bond No 9's historia då? Att de fyller kitschiga flaskor med dåligt komponerade parfymer som doftar alldeles för syntetiskt i förhållande till priset. De har några ok dofter, men det är allt det är. Finns så många andra hus som både har en mer intressant historia och definitivt bättre innehåll i flaskorna.
Cynikern kanske skulle se det men i slutändan är det en subjektiv bedömning.
Citera
2013-06-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Tjäna! Är ute efter en manlig, "sportig" parfym. Kalla mig okänslig, men det känns som alla parfymer luktar sött, citrus-aktigt. Det är inte vad jag är ute efter. Samtidigt vill jag såklart inte lukta gubbe. Är ute efter något manligt som inte är helt intetsägande och kan fungera på en 18-åring. Kan Diesel vara ett alternativ? Spontant känns dem mer åt vad jag letar efter, Ett tag sedan jag kände doften dock.

Tusen tack!

Edit: jag kanske rentav är ute efter något mer åt aftershave. Fungerar det som parfym? Eller snarare, har ni några tips på parfymer som påminner om den där sportigare doften after shave ofta har? Tackar!

Någon mer som kan hjälpa mig?
Citera
2013-06-07, 23:58
Medlem
Vad är era tankar/åsikter om Prada - Infusion d'Homme?
Senast redigerad av Ritinkin 2013-06-08 kl. 00:00.
Citera
2013-06-08, 00:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vad är era tankar/åsikter om Prada - Infusion d'Homme?
Har haft den ett bra tag och den är ganska trevlig, men det är nog en av de mest parfymiga parfymer jag äger. Den är allt annat än diskret även i små mängder.
Citera
2013-06-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har haft den ett bra tag och den är ganska trevlig, men det är nog en av de mest parfymiga parfymer jag äger. Den är allt annat än diskret även i små mängder.
Jag vet. Jag vet att jag provade den när den först kom ut på marknaden, spraya på mig lite på armen och kunde känna den hela tiden utan att den egentligen tonade ner sig. Det kan väl både ses om bra och dåligt. Jag vet att jag inte tyckte den var helt förskräcklig för att ändå vara en designerdoft. Får prova den igen, för intressant var den, trots allt.
Citera
2013-06-08, 12:01
Medlem
Nic78s avatar
Har du funderingar på att köpa en flaska kan jag tipsa om CheapSmells rea på Prada som de har tills imorgon.
Jag tänker själv beställa Prada Amber Pour Homme 100ml som säljs för 362 kr. Omöjligt att hitta den under 600 kr i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in