2013-06-07, 13:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ja steget från att slå sönder rutan på sin egen bil till att bli styckmördare är inte långt. Det vet ju alla. Sen vore det roligt om han tvingades betala skadestånd till sig själv iofs, men det lär inte hända haha.

Tack för uppdaterad karta highfive. Det området borde sökas av, om det inte redan har gjorts av polisen, utan vår kännedom.

Händerna? Finns två alternativ, antingen är händerna bortförda av rovdjur eller fåglar eller så har GM gömt dessa någonstans. Tidigare spekulationer i tråden och media har varit att händerna har kapats bort pga att de kan ha spår av GM DNA. Kan man tänka sig andra skäl att hugga av just händerna? Det känns inte pragmatiskt betingat ur ett transportperspektiv så det måste finnas annan anledning till detta. Om GM misstänkte att hens DNA kunde finnas under ex vis naglarna så borde rimligtvis GM ha rivmärken någonstans, troligen i ansiktet. KJ har ju rivmärken på armarna men det känns lite osannolikt att en person blir riven på underarmarna om hen ex vis försöker strypa någon eller det råder allmänt tumult. Nu spekulerar jag hej vilt här men jag tycker att de försvunna händerna är intressant.

Beträffande händerna. Kan dessa ha tagits som trofè av någon inblandad ? Finns exempel på att bland annat huvudet/kraniet och andra skelettdelar kokats rena i vanligt diskmedel och använts som "prydnad".
Citera
2013-06-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad menar du omöjliggör KJ som gärningsman ? Menar du att KJ inte är inblandad i något avseende i mordet på Vatchareeya Bangsuan ? Att VB:s blod som påträffats i KJ:s bil är planterat, vilket du påstår i ett annat inlägg ? Hur f-n tänker du ? Inser du inte att ditt resonemang drar löje över dig själv ?
Jag har inte påstått att det är planterat, men det kan finnas naturlig orsak att det fanns en blodfläck någonstans, därför VB har vistas i bostaden och sannolikt åkt med bilen hans också.

Blodfäcken säger ingenting är inget bevis, samma sak om hårstrå hittas i bostaden eller bilen det säger ingenting.
Om KJ aldrig tidigare träffat VB då blir det en annan sak.

Jag anser KJ har ingenting med mordet på VB att göra, som jag förklarat i tidigare inlägg.
Citera
2013-06-07, 13:18
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Vem resonemang drar inte löje över sig.

"Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel"

Herregud kan ni sluta ta den stackars vovven med i allt..
Den är NU konstaterad lika berömd som Hunden Laika, som åkte ut i rymden
Suck
Ang Den J N. Asså hon hade tal på Minnesstunden med..

Man får väll var bi / homo vad Faen, man vill..och ha intresse för sex.
Inget vi har med att göra.Folk har väll för helvete ett privatliv,även om den inte alltid delas med alla andras synpunkter... Det kallas Privatliv PRIVATLIV !!!!!!! tror jag .
Och har, inget med Mordet på VB. SUCK PHU !!!
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-06-07 kl. 13:21. Anledning: felskrivet
Citera
2013-06-07, 13:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Gör de samma trix som mot MA kommer den att fyllas på.

Det kan väckas åtal mot KJ utan att det finns bevis för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridsbrott, men han skulle aldrig bli fälld för mord, dråp eller vållande till annans död, därför det måste finnas bevis för de brotten.

Vad de sedan kan göra är att antaga att KJ har mördat VB någonstans och sedan antaga han har flyttat kroppen till gula huset och däromkring och då blir det griftefridsbrott.

När kroppen flyttas från mordplatsen till stället där den hittades behövs inga bevis, därför det antas mördaren och den som flyttat kroppen är samma person.

Nu finns ingen mördare och ingen mordplats men det kan antagas att så är fallet.
Det skulle vara möjligt att döma honom upp till två års fängelse för griftefridsbrott på det scenariet.
MA blev dömd till 18 månader fängelse för exakt liknande scenarium.

Saken är den att det blir en dom utan bevis eller indicium, men när de kunde döma MA vid Tingsrätten i Falun, varför skall de inte kunna döma KJ i Luleå.

Genom en sådan dom blir brottet polisiärt uppklarat och det behövs inte betalas ut något skadestånd.

Eftersom du gör så stort nummer av att du tillämpar logik och fakta så kanske du ska hålla dig till fakta.

Det är INTE alls samma förutsättningar i dessa båda fall, ren bullshit att påstå att det är "exakt liknande scenarium" (sic!)

- I fallet L*nda Ch*n gick det inte att fastslå en dödsorsak och man kunde därför inte utom varje rimligt tvivel säga att hon avlidit genom annans yttre våld (antingen det nu varit avsiktligt eller oavsiktligt)
- I det här fallet vet vi redan att VB avlidit genom annans yttre våld (skarpt stickvapen). Dödsorsaken är fastställd, vi vet också att det rör sig om uppsåtligt dödande (man kan inte av misstag hugga någon på det sättet flera gånger)
- M*ts A*m kunde med gott fog anses bunden till den döda kroppen eftersom han själv kom utstapplande ur skogen där hon fanns och skrek att han vaknat upp bredvid henne. Eftersom inget alternativt scenario för hur hon hamnat där som hade någon trovärdighet kunde presenteras så blev han helt logiskt dömd för griftefridsbrott, eftersom man inte får hantera en död kropp på detta vis. Din konspirationsteori kring detta finns bara i ditt eget huvud.
- Vi vet ännu inte om KJ kommer att kunna bindas till brottet på ett vis som räcker till fällande dom. Det är dock ganska troligt på det vi vet nu att om bevisen för mord/dråp inte räcker så kommer det inte att gå att fälla honom för griftefridsbrottet heller. Omvänt så ligger han nog väldigt dåligt till om man kan binda honom till kroppen, eftersom det då kommer att bli väldigt svårt för försvaret att förklara vem som i så fall dödat henne om de inte väljer att skylla på en annan person
Citera
2013-06-07, 13:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vem skulle han offra sina sista 14 kr på?
http://img27.imageshack.us/img27/3024/imagegam.jpg

Vad betyder ^.^
Citera
2013-06-07, 13:33
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Vad betyder ^.^

^^ ^_^ ^.^ ^o^ Glad,uppmuntrande
Citera
2013-06-07, 13:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Suck

Inget vi har med att göra.Folk har väll för helvete ett privatliv,även om den inte alltid delas med alla andras synpunkter... Det kallas Privatliv PRIVATLIV !!!!!!! tror jag .

Sant. Men det kan ge en indikation om hur KJ är som person. Jag menar det där påståendet om hunden ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-07 kl. 13:46.
Citera
2013-06-07, 13:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Suck

Men är du helt dum i huvudet?

Om KJ har skurit sin hund i delar så är han nog inte helt kry. Det är en viss skillnad på att rycka benen av flugor och att stycka sin hund.
Men du kanske tycker att det är helt normalt, eller?
Döda den, ja det händer ofta att t.ex jägare skjuter sin hund när det är så dags, men stycka den, nej.

Finns det nånsin ett vettigt skäl att gå lös med kniv på sin döda hund?
Ja, om hunden är svårt skadad och man vill göra pinan kort.
I självförsvar, ja.
Citera
2013-06-07, 13:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Vad betyder ^.^

För mig indikerar detta att VB och KJ kanske blev tillsammans igen i januari någon gång....
Citera
2013-06-07, 13:47
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Suck, ni är då verkligen experter på att skapa saker ur ingenting. Jag begriper inte ens hur man kan lägga tid på att sitta och spekulera om sånt här och få det till att det är "konstigt" och "mystiskt". Även folk som är fullt normalbegåvade formulerar sig ibland lite olyckligt. Inte minst i situationer där det är svårt att hitta de rätta orden. Vid ett eftersök när en person varit försvunnen i flera dagar så inser ju alla att det finns en stor risk att det är en avliden man letar efter. Man inser också (antagligen) att det i så fall är bäst för alla anhöriga och vänner att personens kropp hittas, så man slipper sväva i ovisshet. Samtidigt finns förstås hoppet om att den försvunna kan vara vid liv. Formulera själv den situationen i en mening på ett sätt som blir 100% perfekt spot on!

Ja, jag skulle kunnat formulera det bättre själv, eftersom jag näst efter Björn Ranelid är den bästa i Sverige, eller nej hela världens universum, på att skriva.

Och ja, jag är expert på det mesta, men framförallt på att väcka irritation. En egenskap jag bär med stolthet.

Tycker även att jag fritt får spekulera. Säkert så skrev tjejen en olycklig formulering. Jag kan ge dej rätt för det. Men samtidigt så kände hon KJ och en möjlighet finns att hon vet mer än oss andra. Jag säger inte att det är så, men att det skulle kunna vara en möjlighet.

Sedan så vet jag också att tråden är full av udda teorier. Men jag antar att du, liksom jag tycker det är underhållande. Annars så skulle varken du eller jag bemöda oss att skriva här, eh?
Citera
2013-06-07, 13:49
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
För mig indikerar detta att VB och KJ kanske blev tillsammans igen i januari någon gång....
Varför då? För att han skriver att han ska slösa 14 kronor på en speciell person? Kan ju vara vem som helst. Varför tror du att det skulle vara just VB? Säger inte att du har fel, men tycker att du utläser mycket av det som står. Är förvisso inte otänkbart att VB och KJ blev ett par igen, men borde det inte vara ganska känt i så fall?
Citera
2013-06-07, 13:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det jag tycker är lite underligt med det informella söket som gjordes när KJ utsågs till gruppledare, är att de först sökte vid Råbäcken och sen hoppade de in i bilen/bilarna och började söka vid Sävastklinten och vid väg 97 på andra sidan älven.

Min känsla är att de blev lite ovänner i gruppen efter det att KJ ville att de skulle gå samlat och inte på linje som vid normal skallgång, samt detta med att KJ inte ville knacka dörr i Råbäcken som troligtvis någon annan i gruppen hade som förslag. Detta gjorde att de valde att byta område. Hmm.

KJ verkar ha styrt det där söket med järnhand- jag undrar också om det kan finnas något intressant där. Men troligtvis så var det bara för syns skull som han drog iväg vännerna på detta sök, och egentligen är nog alla områden förutom de som han varit och sökt intressanta. Men skumt det där att han inte ville att de skulle knacka dörr...

Vägen/vägarna från fyndplats 1&2 till sommarstugan, hur ser den ut när det kommer till att gömma händer och annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in