Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Boden är lite märklig senaste tiden, först en olycka (bil och 4 ungdomar) med en död (har omnämts i trådbörjan) där VB rippade den döde, sen försvinner VB och hittas mördad och styckad. Nu drunknar en kvinna i Bodträsket och uppges vara i 40-årsåldern enligt SR. I fall 1 samt fall 3 så lägger polisen locket på av någon anledning. Om man drunknar i Bodträsket och det är en olycka så kan man bara undra, hur gick den olyckan till, varför lägger man locket på ?? Bara en undran.
Ja men nu var den drunknade kvinnan i 40 -års åldern, mörkhyad.
Och mig veterligen, om jag nu inte har slängt bort alla mina år i skolbänken så är det få kvinnor främst 50, 60 även (70) - talister från somalien / etiopien (vilket hon bör vara i från då vi har haft stora mängder flyktingar från somalien som anlänt till Boden sista året), som INTE är simkunniga.
Dessa kvinnor har aldrig fått möjligheten att lära sig simma. Anses inte vara en nödvändighet för den somaliska kvinnan.
Räcker med att hon har snubblat i vattnet, eller att nå bussträck har puttat i henne på skoj uatan någon aning om konsekvenserna.