2013-06-07, 12:08
Medlem
Lagro

Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Det skulle inte förvåna mig om det inte alls funnits något blod i KJs bil och att det är någonting som polisen/åklagarmyndigheten hittat på för att få en fällande dom.
Efter Quick-fallet är mitt förtroende för rättsväsendet lika med noll.
Jag tror att det har funnits något stänk av blod kanske på någon servett, men ingen större blodpöl, det kan nog ses som uteslutet.
Sedan har åklagaren inte sagt var de här blodet fanns, det har hon vägrat tala om.
Det går inte att få en fällande dom med någon blodfläck i det här fallet, att få till en omhäktning går bra och att höja graden för häktningen.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-07 kl. 12:17. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag tror att det har funnits något stänk av blod kanske på någon servett, men ingen större blodpöl, det kan nog ses som uteslutet.
Sedan har åklagaren inte sagt var de här blodet fanns, det har hon vägrat tala om.
Det är sant, det är väl bara media som sagt att blodet hittades i bilen?
Det skulle ju kunna vara vad som helst.
Citera
2013-06-07, 12:16
Medlem
Boden är lite märklig senaste tiden, först en olycka (bil och 4 ungdomar) med en död (har omnämts i trådbörjan) där VB rippade den döde, sen försvinner VB och hittas mördad och styckad. Nu drunknar en kvinna i Bodträsket och uppges vara i 40-årsåldern enligt SR. I fall 1 samt fall 3 så lägger polisen locket på av någon anledning. Om man drunknar i Bodträsket och det är en olycka så kan man bara undra, hur gick den olyckan till, varför lägger man locket på ?? Bara en undran.
Citera
2013-06-07, 12:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Boden är lite märklig senaste tiden, först en olycka (bil och 4 ungdomar) med en död (har omnämts i trådbörjan) där VB rippade den döde, sen försvinner VB och hittas mördad och styckad. Nu drunknar en kvinna i Bodträsket och uppges vara i 40-årsåldern enligt SR. I fall 1 samt fall 3 så lägger polisen locket på av någon anledning. Om man drunknar i Bodträsket och det är en olycka så kan man bara undra, hur gick den olyckan till, varför lägger man locket på ?? Bara en undran.

Polisen lägger locket på för att folk inte ska vara så nyfikna och rota i tragiska olyckor.
Citera
2013-06-07, 12:33
Medlem
Citat:

Ja men nu var den drunknade kvinnan i 40 -års åldern, mörkhyad.

Och mig veterligen, om jag nu inte har slängt bort alla mina år i skolbänken så är det få kvinnor främst 50, 60 även (70) - talister från somalien / etiopien (vilket hon bör vara i från då vi har haft stora mängder flyktingar från somalien som anlänt till Boden sista året), som INTE är simkunniga.

Dessa kvinnor har aldrig fått möjligheten att lära sig simma. Anses inte vara en nödvändighet för den somaliska kvinnan.

Räcker med att hon har snubblat i vattnet, eller att nå bussträck har puttat i henne på skoj uatan någon aning om konsekvenserna.
Citera
2013-06-07, 12:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det skulle vara oerhört intressant att veta var du läst detta för det har jag missat.
Även skulle det vara oerhört viktigt för tråden ifall denna information kunde avsluta
det evinnerliga tjatet om hunden. Men risken blir nu att hundältandet byts ut och ett nytt
skapas.

Har du lust att dela med dig vart informationen kommer ifrån när minnet om var
du fått denna information återvänder?
Det var visst på hans Facebook, och jag var duktig och skärmdumpade.
http://img841.imageshack.us/img841/2953/imagerde.jpg

Såg visst att minnet sviktade, det var hans bil men en annan fönsterkrossare.
Men varför i hela friden skulle de låsa in KJ för det?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-07 kl. 12:41.
Citera
2013-06-07, 12:39
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Misstänker att det bara är sammanträffanden. Såvida inte den sen igår försvunne 79-årige mannen hittas styckad. (Vilket jag tror sannolikheten för är 0,001 %).
Citera
2013-06-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja men nu var den drunknade kvinnan i 40 -års åldern, mörkhyad.

Och mig veterligen, om jag nu inte har slängt bort alla mina år i skolbänken så är det få kvinnor främst 50, 60 även (70) - talister från somalien / etiopien (vilket hon bör vara i från då vi har haft stora mängder flyktingar från somalien som anlänt till Boden sista året), som INTE är simkunniga.

Dessa kvinnor har aldrig fått möjligheten att lära sig simma. Anses inte vara en nödvändighet för den somaliska kvinnan.

Räcker med att hon har snubblat i vattnet, eller att nå bussträck har puttat i henne på skoj uatan någon aning om konsekvenserna.

Det borde väl ändå finnas en förklaring till olyckan för inte snubblar man väl ner i en sjö bara sådär. Från en båt kan man trilla i det är känt eller i mycket strömt vatten vid t.ex. fiske. Men i helt lugnt vatten drunkna verkar konstigt, man borde iaf förklara hur olyckan blev till för att förhindra fler olyckor eller är det vanligt att folk drunknar i Bodträsket.
Citera
2013-06-07, 12:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Någon fällande dom kommer det inte att bli, helt enkelt därför KJ har inte begått något mord och varifrån skall de bevisen tas det blir till en omöjlighet.

Det som skulle kunna förändra situationen är om det visar sig att polisen gjorde husrannsakan i fel bostad och fel bil, men hur stor är den möjligheten ? Obefintlig skulle jag villa påstå.

KJ borde bli frisläppt det måste vara fel att ha en person häktad, när det inte finns några bevis mot honom och är en omöjlighet att han är skyldig till mordet.

Jag är övertygad om att det blir omhäktning och de kommer att säga bevisläget är gott eller något liknande och kanske påstår de väntar in mer bevis, men saken är den att det finns inga bevis, varifrån skulle de komma i såfall ?

Vad menar du omöjliggör KJ som gärningsman ? Menar du att KJ inte är inblandad i något avseende i mordet på Vatchareeya Bangsuan ? Att VB:s blod som påträffats i KJ:s bil är planterat, vilket du påstår i ett annat inlägg ? Hur f-n tänker du ? Inser du inte att ditt resonemang drar löje över dig själv ?
Citera
2013-06-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad menar du omöjliggör KJ som gärningsman ? Menar du att KJ inte är inblandad i något avseende i mordet på Vatchareeya Bangsuan ? Att VB:s blod som påträffats i KJ:s bil är planterat, vilket du påstår i ett annat inlägg ? Hur f-n tänker du ? Inser du inte att ditt resonemang drar löje över dig själv ?

Vem resonemang drar inte löje över sig.

"Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel"
Citera
2013-06-07, 13:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Ja. En annan sak jag även reagerade på är att hon skriver att hon "helst ska hittas vid liv". Jag tänker att finns det någon alternativ, typ " om hon inte hittas vid liv så går det lika bra om hon är död, bara hon hittas"

Vill man inte till varje pris hitta någon levande.

Kanske är det orättvist att textanalysera en unge som gått särskola. Men ändå..

Suck, ni är då verkligen experter på att skapa saker ur ingenting. Jag begriper inte ens hur man kan lägga tid på att sitta och spekulera om sånt här och få det till att det är "konstigt" och "mystiskt". Även folk som är fullt normalbegåvade formulerar sig ibland lite olyckligt. Inte minst i situationer där det är svårt att hitta de rätta orden. Vid ett eftersök när en person varit försvunnen i flera dagar så inser ju alla att det finns en stor risk att det är en avliden man letar efter. Man inser också (antagligen) att det i så fall är bäst för alla anhöriga och vänner att personens kropp hittas, så man slipper sväva i ovisshet. Samtidigt finns förstås hoppet om att den försvunna kan vara vid liv. Formulera själv den situationen i en mening på ett sätt som blir 100% perfekt spot on!
Citera
2013-06-07, 13:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Vem resonemang drar inte löje över sig.

"Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel"
Det är inte förbjudet varken att döda eller att stycka sin hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in