2013-06-07, 10:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det låter ju riktigt allvarligt. Slå sönder rutan på sin egen bil är väl hårfint nära att hamna under allmänt åtal ..

Absolut, och dessa brott är inte av ringa art, för att inte tala om de skadeståndskrav som han kan tvingas att betala.

Han är alltså riktigt kriminell också.
Citera
2013-06-07, 10:40
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Den verkar ha stängts senast 15 maj (trådinlägg 2013-05-15, 03:39). Vet inte om den har öppnats igen efter det och sen återstängts. Finns inlägg som tyder på att stängningen kanske skedde tidigare än 15 maj. 13 maj var ju sidan öppen. Kan stängningen ha skett sent på kvällen den 14 maj? Tror att flashbackare skulle ha upptäckt om det hade skett tidigare.

Jag tror jag va inne å tankade ner bilder av honom senare än så, Tror det va runt den 20 när benen hittades & har för mig att hans FB stängdes samma dag han greps några timmar innan eller dagen innan på förmiddagen.

Han stängde sin sida några dagar innan benen hittades det va då F*älsare* frågade efter honom ang spaden & inte hittade honom på FB då va han i stugan/föräldrarna å skyllde väl på dålig mott eller liknande sen hade han den öppen tills nån gång efter benen kom fram.
Citera
2013-06-07, 10:43
Medlem
Citat:
I ett filosofiskt resonemang kan du naturligtvis ha rätt, men när filosofins värsta fiende, verkligheten, blir påträngande och inte låter sig filosoferas bort håller jag det för fullkomligt uteslutet att KJ inte är delaktig i något avseende i vad som ändade Vatchareeya Bangsuans liv. Om flera aktörer är inblandade i det här illdådet återstår för utredarna att fastställa hur långt just KJ:s inblandning sträcker sig.
Jag utesluter varken det ena eller det andra så länge som jag inte vet vad man har för bevis, Åklagarna tycker att bevisen är bra men det tycker inte försvararen om han inte har ändrat sig senare.
Citera
2013-06-07, 10:43
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja hon verkar va lite bakom flötet den tjejen, Det va hon som försvarade AN & MB på MPS fb sida, Konstigt med dom som sörjer VB mest som denna tjejen e inte vänner med henne på FB verkar iofs som ett gäng i boden i den åldern tagit bort VB på FB precis innan hon dog, Tex va inte KJ & VB vänner på FB men ändå e det där hon ska tillbringa hennes viktiga plugg kväll inför ett viktigt prov...Tycker denna historia blir konstigare å konstigare

Hon finns även under denna FB sida https://www.facebook.com/jannike.s*ndstrom.98?fref=ts (a)

Ja, visst är det konstigt. Hon ger sken av att inte känna VB, men bombarderar sin fejja med inlägg om henne. Sedan kan jag inte låta bli att textanalysera frasen "hoppas vi hittar henne hälst vid liv, håller tummarna och fötterna ?"

Varför sätta ett frågetecken på ett påstående om en önskan? Och med facit så vet vi ju att händerna saknas. Och att kroppen inte är intakt.

Att sätta ett frågetecken tolkar jag som att påståendet är ironiskt, eller lite skämtsamt.

Nja....jag får bad feelings...hon är skum.
Citera
2013-06-07, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag läste nånstans, minns inte var, att det blev polissak för att KJ slagit in en fönsterruta på bilen, sin egen bil.

Det skulle vara oerhört intressant att veta var du läst detta för det har jag missat.
Även skulle det vara oerhört viktigt för tråden ifall denna information kunde avsluta
det evinnerliga tjatet om hunden. Men risken blir nu att hundältandet byts ut och ett nytt
skapas.

Har du lust att dela med dig vart informationen kommer ifrån när minnet om var
du fått denna information återvänder?
Senast redigerad av LKVN 2013-06-07 kl. 11:30.
Citera
2013-06-07, 10:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel. Hur kraftigt blodvite därvid uppstått som följd av bettet i kabeln är en dock gåta ..
Trådsanning. Han uttryckte sin glädje över att ett helt ospecificerat trubbel med rättvisan var nedlagt. Historien om hunden är öht obekräftad, även om den pumpas mycket hårt i tråden av mindre seriösa tråddeltagare, och om jag inte minns fel, så stämde inte tidpunkten för den nedlagda utredningen alls med när hunden ska ha dött.

Edit: Typ fyra på bollen. Men den här tråden är hopplös med alla lösryckta spekulationer som pumpas upp till trådsanningar. Lägsta kvalitet på intensiv krimtråd som jag har deltagit i under de senaste fem åren.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-06-07 kl. 11:06.
Citera
2013-06-07, 10:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Tycker detta inlägg är intressant, det skrevs 28/5 och stämmer in rätt bra på ett psykotiskt beteende. Att KJ blev flyttad till vårdavdelning tyder också på detta, man flyttas inte från häktet för lite ångest.
Det kan man visst göra om man skadar sig.
Citera
2013-06-07, 10:59
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Ja, visst är det konstigt. Hon ger sken av att inte känna VB, men bombarderar sin fejja med inlägg om henne. Sedan kan jag inte låta bli att textanalysera frasen "hoppas vi hittar henne hälst vid liv, håller tummarna och fötterna ?"

Varför sätta ett frågetecken på ett påstående om en önskan? Och med facit så vet vi ju att händerna saknas. Och att kroppen inte är intakt.

Att sätta ett frågetecken tolkar jag som att påståendet är ironiskt, eller lite skämtsamt.

Nja....jag får bad feelings...hon är skum.

Ja hon har gått i särskola där uppe nånstans kan va därför hon skriver lite skumt

Men hon känner ju tydligen KJ & F*älsar*n å airsoft gänget så hon borde ju veta en del om KJ kanske vet lite mer än va hon säger. Har KJ fått hjälp så ligger ju det gänget nära tillhands verklighets uppfattningen hos det gänget ligger nära nollan
Citera
2013-06-07, 11:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Hur många förundersökningar om brott handlade det om för KJ:s del vid tidpunkten för jublet på nylleboken? Var det något annat han polisanmälts för utöver historien med hunden ?
Det finns, vad jag vet, ingenting som säger att han har blivit polisanmäld för "historien med hunden", vad nu denna exakt går ut på i levande livet.
Citera
2013-06-07, 11:06
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja hon har gått i särskola där uppe nånstans kan va därför hon skriver lite skumt

Men hon känner ju tydligen KJ & F*älsar*n å airsoft gänget så hon borde ju veta en del om KJ kanske vet lite mer än va hon säger. Har KJ fått hjälp så ligger ju det gänget nära tillhands verklighets uppfattningen hos det gänget ligger nära nollan

Ja. En annan sak jag även reagerade på är att hon skriver att hon "helst ska hittas vid liv". Jag tänker att finns det någon alternativ, typ " om hon inte hittas vid liv så går det lika bra om hon är död, bara hon hittas"

Vill man inte till varje pris hitta någon levande.

Kanske är det orättvist att textanalysera en unge som gått särskola. Men ändå..
Citera
2013-06-07, 11:10
Medlem
Sankaras avatar
Hundhistorien tog vi upp till ytan för längesen, det gav inte så mycket. Tror det är trams.

Det finns ingenting som tyder på att KJ styckade eller ens dödade sin hund.

Ang. Jannikes kommentarer har hon ju maximal otur som ska till att använda ett sånt uttryck i det här fallet. Tror dock att hon bara är en medkännande tjej som gått upp i varv en smula efter allt som hänt.
Hon skriver mycket om känslor, tänk också på att det här är en ganska stor grej i Boden. Typ den största. Inte så konstigt att även ytliga bekanta och totala främlingar engagerar sig.
Citera
2013-06-07, 11:13
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, och dessa brott är inte av ringa art, för att inte tala om de skadeståndskrav som han kan tvingas att betala.

Han är alltså riktigt kriminell också.
Ja steget från att slå sönder rutan på sin egen bil till att bli styckmördare är inte långt. Det vet ju alla. Sen vore det roligt om han tvingades betala skadestånd till sig själv iofs, men det lär inte hända haha.

Tack för uppdaterad karta highfive. Det området borde sökas av, om det inte redan har gjorts av polisen, utan vår kännedom.

Händerna? Finns två alternativ, antingen är händerna bortförda av rovdjur eller fåglar eller så har GM gömt dessa någonstans. Tidigare spekulationer i tråden och media har varit att händerna har kapats bort pga att de kan ha spår av GM DNA. Kan man tänka sig andra skäl att hugga av just händerna? Det känns inte pragmatiskt betingat ur ett transportperspektiv så det måste finnas annan anledning till detta. Om GM misstänkte att hens DNA kunde finnas under ex vis naglarna så borde rimligtvis GM ha rivmärken någonstans, troligen i ansiktet. KJ har ju rivmärken på armarna men det känns lite osannolikt att en person blir riven på underarmarna om hen ex vis försöker strypa någon eller det råder allmänt tumult. Nu spekulerar jag hej vilt här men jag tycker att de försvunna händerna är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in