2013-06-07, 08:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tror inte det,kvinnorna i serien exponeras på ett negativt sätt ,antingen är de strippor/prostituerade eller hunsade hemmafruar.
Janice och Livia? Varför skulle inte tjejer kunna relatera till Tony? Herregud.
Citera
2013-06-07, 08:38
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Tony är en alfa-hanne, men knappast någon svärmorsdröm för att uttrycka det milt.
Den centrala aspekten av serien ställer väl just den frågan till tittaren många ggr?

//Crimson
Citera
2013-06-07, 12:52
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Håller med om att Tony spårade ur i slutet av serien, men jag tyckte att det var så jävla rätt när
Citera
2013-06-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Håller med, och även Carmela, enligt mig - vilket får mig att tänka på en rolig scen.
Jag tror inte att man behöver ha en direktkoppling till någon av karaktärerna för att kunna njuta av serien. De stöter ju alla på mer och mindre vardagliga problem, något som alla borde kunna känna igen sig i, oavsett kön.
Citera
2013-06-07, 17:24
Medlem
Dimaks avatar
Tränings overallerna som Christopher har i säsong 1, den med röd färg , vilket märke och vart kan man köpa sådant?
Citera
2013-06-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Tränings overallerna som Christopher har i säsong 1, den med röd färg , vilket märke och vart kan man köpa sådant?
Tänker vi på samma?

CHRISTOPHER - RED AND BLUE TRACKSUIT

... den är i och för sig mer blå. Det är Puma, i alla fall. Tracksuits, vilka de än gäller, från den tiden kan vara riktigt svåra att få tag på, då återförsäljare fokuserar mer på tracksuits från 70- och 80-talet eftersom de är mer efterfrågade.

Min gissning är de flesta du ser är gjorda av Nike, Adidas Originals, Puma och Fila.

Den Paulie bl.a. har på sig i "Cold Cuts" är inte heller helt fel. Vad det är för märke har jag dock ingen aning om.

PAULIE - BLACK AND RED TRACKSUIT
Citera
2013-06-07, 20:31
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tänker vi på samma?

CHRISTOPHER - RED AND BLUE TRACKSUIT

... den är i och för sig mer blå. Det är Puma, i alla fall. Tracksuits, vilka de än gäller, från den tiden kan vara riktigt svåra att få tag på, då återförsäljare fokuserar mer på tracksuits från 70- och 80-talet eftersom de är mer efterfrågade.

Min gissning är de flesta du ser är gjorda av Nike, Adidas Originals, Puma och Fila.

Den Paulie bl.a. har på sig i "Cold Cuts" är inte heller helt fel. Vad det är för märke har jag dock ingen aning om.

PAULIE - BLACK AND RED TRACKSUIT
För mig att den är mer röd om inte bara röd. Tränings overaller är riktigt snygga, verkligen dem från 70-80 talet.
Citera
2013-06-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
För mig att den är mer röd om inte bara röd. Tränings overaller är riktigt snygga, verkligen dem från 70-80 talet.
Vet du i vilket avsnitt man kan se tracksuiten du talar om? Jag har nog missat den helt. Skulle säga att en del av de man kan se är från 70- och 80-talet, de som är gjorda runt 90-talet är oftast i lite plastigare material och är oftast rätt "baggy". Håller med, det kan vara riktigt snyggt - man kan aldrig ha för många.
Citera
2013-06-08, 01:28
Medlem
Dimaks avatar
Den här är rätt lik http://www.intrade-group.com/stocklot/wp-content/uploads/2012/06/yonex_tracksuit_W5902.jpg

Tror det är i början av säsong 1 när Christopher and Brendan rånar en lastbil som tillhör Junior!
Citera
2013-06-08, 02:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hoppas att ni är polacker, finnar eller annat mindre utvecklat pack för annars passar det sisådär. Kräva ju sin Paulie att bära upp en.
Citera
2013-06-10, 19:15
Medlem
ragingcows avatar
Hej nån som vet vad låten som spelas i slutet på avsnitt 14 säsong 6 när christophers barn döps?
Citera
2013-06-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Hej nån som vet vad låten som spelas i slutet på avsnitt 14 säsong 6 när christophers barn döps?
John Cooper Clarke - Chickentown. Hårdaste slutet i en serie, någonsin. Leotardo, thats my fucking legacy!
http://www.youtube.com/watch?v=3KgB-sI2H-c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in