Citat:
Ursprungligen postat av
Caparzo
Du kanske inte jobbar 80-90 timmar i veckan om du är undersåte till en revisor å andra sidan. Att hitta ett jobb som är relativt meningsfullt borde nog ändå gå att göra, tänker jag.
Det är bara det att det i min bok verkar sjukt att lägga åt sidan allt privatliv i så många år, i förhoppning om att någon gång i framtiden kunna få lyfta monsterlön. Gör man den prioriteringen så fine, men det kräver sin typ av människa.
Du lär vara partnerns/annan person på hög befattnings slav i några år tänker jag.
Som I-banker har man bevisligen lyckats tjäna lägre miljonbelopp ( i SEK) som 25-26-åring, så även initialt kan du få smärre klirr i kassan. Det sker dock på bekostnad av din fritid, att tyda av angivna arbetstimmar.
Personligen tror jag det ligger i att, till någon grad, gilla det man gör.