2013-06-06, 21:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ser ut som ett blodigt avtryck bredvid tygstycket eller vad det är.

Ser ut att vara blod och att det inte var alltför gammalt när bilden togs, då hade färgnyansen dragit mer åt brunt.
Citera
2013-06-06, 21:37
Medlem
highfives avatar
Om KJ haft platsen som styckningsplats så har jag full förståelse för varför han inte ville knacka dörr i Råbäcken när han var med i söket.
Senast redigerad av highfive 2013-06-06 kl. 21:43.
Citera
2013-06-06, 21:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Angående framförallt styckplats men också ev. mordplats. Det finns en mycket intressant vittnesuppgift som jag hoppas att Polisen följt upp seriöst.
En bit in efter denna väg har han passerat en bil som backat in på vägstump. I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt. I alla fall något gulfärgat material. När vittnet återvänt och passerat igen, så är bilen och föraren inte längre kvar.I efterhand, senare som 1:a spontana tanke så säger vittnet för sig själv, att det var en liten bil, kanske en ford.

Om vi antar att det är gärningsmannen eller en av flera gärningsmän som vittnet sett, så är i alla fall min teori här, att gärningsmannen i det här läget recognoserade efter lämplig styckplats. Kanske var styckplatsen redan utvald.
Jag kan inte släppa det här inlägget och måste nu fråga, har jag drömt att bilen var mörk?

Är det en slump att en bil brinner morgonen efter att jukeboxflowers skriver om den mystiska bilen i skogen?
Citera
2013-06-06, 21:43
Moderator
OYs avatar
Vet vi om sju av stickskadorna tillkom före eller efter de dödande sticken?
Citera
2013-06-06, 21:45
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om KJ haft platsen som styckningsplats så har full förståelse varför han inte ville knacka dörr i Råbäcken när han var med i söket.

Juste, det står ju här också. http://www.kuriren.nu/boden/?articleid=6848410

På natten samma morgon som frivilligorganisationen Missing People hittade de första kroppsdelarna var Anderas Nordberg och Tove Johansson ute och sökte efter Vatchereeya Bangsuan tillsammans med 22-åringen.

- Vi var ett gäng frivilliga som ville leta. Han var utsedd till gruppledare då han vistas mycket i skogen och känner till den bäst, berättar Tove Johansson.

Gruppen sökte i områdena kring Råbäcken, 97:an och Lasergame.

- Men han betedde sig så underligt, ville att vi alla skulle söka tillsammans, inte utspritt som man brukar göra. I Råbäcken ville han heller inte att vi skulle knacka dörr, säger Tove Johansson.

Paret har lämnat uppgifterna till polisen, ingen av dem har sett till honom sedan den natten. Tove Johansson känner honom väl.

- Han är snäll men märklig, säger hon.
Citera
2013-06-06, 21:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Är du säker på det? Var står det mer om detta?
Det enda jag har hittat (som jag skrev tidigare idag) är uttalanden likt detta:

Utifrån sådana källor tycker inte jag att det går att säga exakt i vilken ordning alla huggen har skett. Man kan spekulera, kanske högg GM för att döda först för att sen hugga ytligare, av någon för oss okänd anledning. Eller så har huggen utdelats med olika djup, om vartannat, VB kanske har lyckats parera och dra sig undan, så att vissa hugg blev ytligare?

Ja, du har rätt uppgiften kommer från media. Men om huggen bildar ett mönster då är jag säker på att de resterande 7 har uppkommit efter döden. Försvarsskador tror jag är av en helt annan karaktär- dels bör de väl mestadels uppstå på händer och armar och dels bör de väl vara ojämna d.v.s. vissa djupa och andra ytliga.
Citera
2013-06-06, 21:52
Medlem
highfives avatar
Den platsen jag beskriver är kanske 50-100 meter utanför skjutfältet, mot Råbäcken.
Citera
2013-06-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Det vita ser ut som ensilageplast (dvs. plasten som man slår runt de fuktigare storbalarna, för eventuella undrande stadsbor).

urs! Såg ut som likdelar..bla en fot som stack ut.. nåja.. fantasin kanske lurar en..
Citera
2013-06-06, 22:05
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi om sju av stickskadorna tillkom före eller efter de dödande sticken?

Jag tror att de uppkommit efter döden eftersom att de var ytligare än de andra. De två första huggen var i affekt och tog därför djupare. Allting annat känns bara konstigt med tanke på att de uppges bilda något slags mönster.
Citera
2013-06-06, 22:20
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den platsen jag beskriver är kanske 50-100 meter utanför skjutfältet, mot Råbäcken.

Varför väntade du så länge med att posta bilderna?
Citera
2013-06-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det är något som inte stämmer, jag är benägen att tro att det kan vara fel person som är häktad. Som flera andra har påpekat i tråden: Om KJ har AS borde han ha erkänt för längesedan.
Är inte insatt i brottmål öht. Funderar på om det kan vara så att KJ är knallpsykotisk och därför inte riktigt går att få några vettiga svar alls ifrån än så länge... OM han vore så sjuk, skulle man då fått veta det genom media, eller skulle det kunna vara en sådan sak som både åklagare och försvarsadvokat enas om att inte berätta?
Tacksam för ett seriöst svar på frågan.
Citera
2013-06-06, 22:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag tror att de uppkommit efter döden eftersom att de var ytligare än de andra. De två första huggen var i affekt och tog därför djupare. Allting annat känns bara konstigt med tanke på att de uppges bilda något slags mönster.
Eller så visste han inte var och hur hårt han måste hugga för att nå hjärtat, de dödande sticken var kanske de sista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in