2013-06-06, 13:51
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jo det tror jag också, det är aldrig kul med förhör och kanske än värre om man har vissa svårigheter att läsa av människor och så.

Men han är ung, ostraffad och därmed inte alls van vid miljön, isoleringen eller hårda förhör, det skulle förvåna mig lite om han var skyldig och pallade att tiga sig genom allt.

Ja jag fattar inte heller hur han lyckats tiga under den här tiden. För de lär väl säkert ha konfronterat honom med rätt så obehagliga bilder också. Han måste ju ha ett pansar av stål om han helt kallt bara kan neka gång på gång.
Citera
2013-06-06, 13:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst, han kanske har gjort betydande medgivanden i förhören, även om han ännu inte har erkänt.

Åklagaren har inga skäl i dagsläget att gå ut och behöva övertyga någon i media att hon har rätt, tror hon håller på det mesta och en dag kommer vi bli väldigt förvånade över hur pass klart allt är.
Håller med. Troligen har de mycket mer än vi har en aning om. Åklagaren är ju bara intresserad av att se till att han sitter kvar där han sitter i dagsläget och lär inte släppa något nu när man lyckats få honom på sannolika. Det blir väl en eller annan kaksmula under resans gång för att visa TR att utredningen går framåt och misstankarna stärks, men inte mer än så.
Citera
2013-06-06, 13:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja jag fattar inte heller hur han lyckats tiga under den här tiden. För de lär väl säkert ha konfronterat honom med rätt så obehagliga bilder också. Han måste ju ha ett pansar av stål om han helt kallt bara kan neka gång på gång.
Vi har som sagt ingen aning om vad han har medgivit eller inte så bara för att åklagaren inte går ut med det betyder det inte att det inte har skett medgivanden.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-06-06 kl. 13:54. Anledning: Tillägg.
Citera
2013-06-06, 13:53
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
De är säkert inte klar med alla undersökningar. Dessutom så har det ju knappt lämnats någon information, så varför skulle detta vara annorlunda?

De verkar ju inte heller leta efter en alternativ brottsplats- utan fokusera på lägenheten och sommarstugan som utgångspunkt. Avspärrningarna talar sitt tydliga språk, anser jag iaf.

Förhoppningsvis har du rätt. Tycker bara att avspärrningarna pågått lite väl lång tid. Man kan ju dock gissa att polisen i Boden inte har samma resurser, erfarenhet och "superteknik" som i CSI där det hela skulle vara klart på ett par dagar...
Citera
2013-06-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpen-68
Är det nån mer än jag som tror att dom har fel snubbe häktad??

Det är något som inte stämmer, jag är benägen att tro att det kan vara fel person som är häktad. Som flera andra har påpekat i tråden: Om KJ har AS borde han ha erkänt för längesedan.
Citera
2013-06-06, 14:01
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det är något som inte stämmer, jag är benägen att tro att det kan vara fel person som är häktad. Som flera andra har påpekat i tråden: Om KJ har AS borde han ha erkänt för längesedan.
Det var ett jävla tjat om detta. Som lajlaj skrev hade även Mangs enligt uppgift AS och inte fan erkände han. Det där är bara ogrundade gissningar, inte fakta.
Citera
2013-06-06, 14:02
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Tveksamt om de konfronterar honom med bilder ? Ja lyckas han tiga sig genom allt så skulle jag bli förvånad, men å andra sidan vet vi inte vad han sagt och inte heller.
Citera
2013-06-06, 14:06
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Tveksamt om de konfronterar honom med bilder ? Ja lyckas han tiga sig genom allt så skulle jag bli förvånad, men å andra sidan vet vi inte vad han sagt och inte heller.

Ne men hur funkar det, är det tillåtet att konfrontera Mt med bilder på mordoffret? Eller är det upp till förhörsledarna vilken metod de väljer att använda för att få fram ett erkännande?
Citera
2013-06-06, 14:09
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Förhoppningsvis har du rätt. Tycker bara att avspärrningarna pågått lite väl lång tid. Man kan ju dock gissa att polisen i Boden inte har samma resurser, erfarenhet och "superteknik" som i CSI där det hela skulle vara klart på ett par dagar...

På en ort i närheten av där jag bor var avspärrningarna kvar i närmare ett år
efter ett mord begåtts i ett hus.

Så det kan säkert finnas orsaker som gör att de inte tas bort, kanske de hoppas på medgivanden, erkännande som gör att de behöver göra fler undersökningar på dessa platser.
Citera
2013-06-06, 14:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ne men hur funkar det, är det tillåtet att konfrontera Mt med bilder på mordoffret? Eller är det upp till förhörsledarna vilken metod de väljer att använda för att få fram ett erkännande?
Tillåtet lär det väl vara, det kanske finns någon etisk policy kring det, jag vet inte. Men jag har varit med om att man visat bilder på offret under en rättegång vid ett tillfälle i alla fall
Citera
2013-06-06, 14:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
De får visa bilder på offret.
Citera
2013-06-06, 14:15
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Allt som inte strider mot europakonvention om de mänskliga rättigheterna, svensk lag och författning i övrigt är tillåtet, så ja, det är självklart tillåtet att konfrontera honom med bilder på mordoffret i såväl levande som styckat skick. Sen är frågan om förhörsledarna anser att det gagnar utredningen eller inte, det är kanske mer tveksamt. Beror nog på vilket skick KJ är i, och det är nog inte det bästa enligt vad som framkommit. Jag tror snarare att förhörsledarna försöker bygga upp ett förtroende och en kontakt med KJ för att få honom lite lugnare och mer avslappnad. Det går sannolikt lättare att få fram information på det sättet än att pressa honom med bilder på styckade kroppsdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in