2013-06-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns väl ingen mening med att "pina " KJ till att erkänna något som han aldrig gjort.
Det måste sedan bevisas att han gjort vad han påstått också, när det gäller ett sådant här grovt brott.
Han måste vid ett erkännande peka ut brottsplatsen och hur han gått till väga för att utföra mordet, finns det ingen brottsplats och han vet inte hur han gått tillväga blir det ett meningslöst erkännande.

Jag anser att om han varit gärningsmannen KJ hade han erkänt för länge sedan, det borde inses hans psyke är inte så starkt att han kunnat neka till sådant han gjort.

Hur kan du vara så säker på att det för alla människor är värre att erkänna ett mord än att sitta och hålla inne med det eller känner du specifikt denne kille så du vet hur just hans psyke fungerar? Snubben som mördade Eva Magnusson hade så vitt man kan förstå i efterhand (pga Evas enorma blodpöl under hans golv och fingeravtryck ifrån GM på paketen med kroppsdelar) begått mordet och han nekade i sten hela vägen ut. Men för den GMs psyke var det så tufft att erkänna mordet på Eva att han hellre dog och därför begick han självmord.

Har man dålig kontakt med sina känslor kan man tränga undan hemska saker man gjort och låtsas som om det regnar. Jag skulle tro att den som ev. kan locka fram sanningen är killens mamma. Om de har en god kontakt och samma sak tror jag hade gällt Mats Alm, hade inte pappa skyddat honom och trott honom om det bästa in absurdum hade Mats erkänt. Vad många är rädda för är att sanningen ska förorsaka ett långt fängelsestraff, utstötning ifrån samhället och ifrån familjen. Det är klart att det då är lättare att sitta inne med sanningen än att erkänna. Det bästa man kan lära sina barn är b.la att vad du än gör, så älskar jag dig och står vid din sida.
Senast redigerad av Wildis 2013-06-06 kl. 17:57.
Citera
2013-06-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Här är en karta över skjutfältet. Lagt in punkt 49, Väderkvarnshöjden, punkt 49, Rödbersfortet m m.

Nu hoppas jag vi kan få med var pm:arens hund hade skällt den 5/5 och ev den senaste på tråden som hade en vän som sett något efter vägen från punkt 49 in mot SV sidan av Rödbergsfortet.

http://goo.gl/maps/rWMIS

Lägg gärna till sävastmasten i Sävast som Quarrel har på sin karta, den skall dock vara ca 100m norrut (längst in på fältet).
Den skulle kunna täcka vissa delar av intressanta området och jag tror också Brostugan och området ikring stugan. Masten täcker förmodligen hela Råbäcken också.

Tänkte bara på "sista" signalen som polisen nämnde kom från sävastmasten ca 21 tiden om jag uppfattade rätt.
Citera
2013-06-06, 18:16
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Lägg gärna till sävastmasten i Sävast som Quarrel har på sin karta, den skall dock vara ca 100m norrut (längst in på fältet).
Den skulle kunna täcka vissa delar av intressanta området och jag tror också Brostugan och området ikring stugan. Masten täcker förmodligen hela Råbäcken också.

Tänkte bara på "sista" signalen som polisen nämnde kom från sävastmasten ca 21 tiden om jag uppfattade rätt.

Uppdaterad karta med Sävastmasten

http://goo.gl/maps/rRl7x
Citera
2013-06-06, 18:19
Moderator
Hamilkars avatar
Metadiskussion raderad när den började komma in på modereringsfrågor, och ersatt av detta meddelande. Det är inte förbjudet i Flashbacks regelverk att kalla debattmotståndare för idioter eller på andra sätt förolämpa dem, så länge det inte når upp till regel 1.08. Det ser illa ut, men konsekvenserna av det får varje användare ta själv. Däremot är det OT, och inlägg som helt eller huvudsakligen består av informations- eller argumenttomma förolämpningar raderas. På samma sätt är det OT att gnälla över tonen och språkbruket i en tråd, och inlägg som helt eller huvudsakligen består av detta raderas också.
/Mod.
Citera
2013-06-06, 18:44
Medlem
CloneWars avatar
Mina tankar kring KJ:s mest troliga fortsatta "ljugande" handlar inte om aspergers eller så. Jag är helt säker på att dessa kan ljuga.
KJ verkar ha varit mer eller mindre besatt av "det militära livet". Att ha blivit nekad militärtjänstgöring blir självfallet en stor besvikelse för en människa som misslyckades även i skolan. (Nederlag nummer två).
Jag tror det hela handlar om en lång kedja av misslyckanden och att inte bli accepterad. Till slut sker ytterligare en sak som får KJ:s huvud att börja brinna. (Läs: inte ens detta duger jag till..)

På de bilder vi sett gällande KJ:s krigande och KLÄDER verkar han gilla brittiska armén och mest sannolikt S.A.S (Special Air Service) vilket är ett brittiskt specialförband.
Jag är övertygad att denne KJ sett och läst mängder om detta förband.
Filmerna "Bravo two zero" och "The one that got away" handlar om det första gulfkriget 1991.
Där blev 3-4 S.A.S soldater gripna och satta i fängelse samt förhörda under grymma förhållanden.
Soldaterna ljög, höll tyst och gjorde allt för att inte avslöja sig själva.

Jag tror KJ är såpass inne i sin roll som "soldat", eller rättare sagt, HUR SKULLE EN ELITSOLDAT AGERA under förhör...

Som sagt tror jag att en kedja av misslyckande efter misslyckande efter misslyckande lett fram till en mental härdsmälta vad det beträffar KJ...
Citera
2013-06-06, 18:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av lilltoe
Finns det fler bilder på bilen? Har sett en, på långt håll. Gav inte så mycket i vare sig storlek eller färg.
Länka gärna!
https://www.flashback.org/sp43706936

Är det en svart VW Golf?
Citera
2013-06-06, 18:49
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förekomst av blod i den misstänktes utrymmen pekar inte ut denne som gärningsman, och lika lite avgörande betydelse har funnen mord- och styckningsplats om den misstänkte inte kan bindas till denna plats. Åklagarna måste har mer handfasta saker än blod och brottsplats för att väcka åtal mot KJ om de har tänkt sig att gå i mål i den processen. KJ är skyldig/medskyldig till vad som kom att bli Vatchareeya Bangsuans sista stund i livet, helt klart. Återstår bara att bevisa detta.

Märk väl att den 20:e maj hittades de första kroppsdelarna. Den 22:e maj hittades fler kroppsdelar. Den 23:e maj anhölls den misstänkte. Det snabba anhållandet tyder på att man har mer mot honom än det funna blodet som kungjordes den 1 juni.
Citera
2013-06-06, 19:08
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jo jag tror det

Ingen av familjen J:s bilar iaf, på tok för ny.
Citera
2013-06-06, 19:38
Medlem
highfives avatar
LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Bilder från skjutfältet. Brostugan med uppbrutet fönster på bakre gaveln och nå grejsimojs på golvet av en gammal boda/lada.
Citera
2013-06-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Bilder från skjutfältet. Brostugan med uppbrutet fönster på bakre gaveln och nå grejsimojs på golvet av en gammal boda/lada.

Wtf ??!

Grejs på golvet ? Ring snuten !
Citera
2013-06-06, 19:51
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Wtf ??!

Grejs på golvet ? Ring snuten !

Ser ut som ett blodigt avtryck bredvid tygstycket eller vad det är.
Citera
2013-06-06, 19:56
Medlem
ME077s avatar
Svårt att se vad det är, är det en presenning (med något turkost tryck), eller ett segel, eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in