Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det ser ganska illa ut att angripa enskilda personer pga hennes kärleksval, och angripa hennes barn eller framtida barn. Nu kanske dina inlägg var milda, men jag ser ibland andra (förmodade) SvP-anhängare bli som galna så fort de nosat fram någon som de misstänker är en rasblandare.
Det är en sak att förespråka en politik som kommer minska antal fall av rasblandningar (t.ex strypt invandring och repatriering). Det är ju helt ok. Men det är en annan sak att attackera enskilda personer enbart av detta skäl. För tredje person ser det ganska illa ut, de flesta får ju starka sympatier med "offret". Speciellt om det finns barn inblandat.
Ska SvP någonsin bli (någotsånär) stora så måste de lära sig att visa en viss tolerans i mjuka sammanhang. De måste hitta en linje där de politiskt kan hindra rasblandningar, men där de ser mellan fingrarna för enskilda fall. Då blir inte de negativa känslorna lika starka.
Däremot ska SvP fortsätta vara intoleranta i hårda sammanhang. Exempelvis intoleranta mot blattar och negrer som bränner ned våra förorter. Det väcker nog många människors sympatier att sätta hårt mot hårt här.
Man måste veta när man ska vara tolerant och inte vara tolerant. Dvs om man vill ha fler anhängare än bara en liten hård kärna.
Jag förstår din poäng, men jag skrev det bland annat för att jag faktiskt tycker synd om rasblandade barn, som faktiskt ofta saknar identitet eller vet inte var de hör hemma. Jag har svårt att själv avfärda rasblandade barn just för att de inte gjorde valet.
I just det här fallet är det uppenbart att hon knappast är någon man kan vinna över, att hon mer hör hemma hos dagens rasblandar-propagerande SD. Men visst ska man tänka sig för hur man väljer att uttrycka sig, det håller jag med om. Jag tycker dock man bör vara hård mot rasblandare men visa tolerans för barn som råkade ha rasblandande föräldrar. Med detta menar jag inte att dessa hybrider bör kunna bli svenskar, men att de inte ska kastas ut hjärtlöst, utan att man kan finna någon form av lösning för dem. Riktigt vad vet jag dock inte.
De enda jag tycker man borde kasta ut hjärtlöst ut ur landet är allt kriminellt pack. Även om det finns många kriminella bland invandrare finns det samtidigt normala skötsamma invandrare, dessa bör man behandla med respekt. Sist in först ut, så de som bott här en längre tid ska få möjlighet att förbereda sig innan de utvandrar.