2013-06-06, 13:30
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Sommarstuga och lägenhet är även fortfarande avspärrade, vilket borde tala för att brottsplatsen är hittad.

Tror du det? Borde inte polisen informera om det då? (Bör väl inte skada den fortsatta utredningen).

Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag håller helt med dig. Råkar man skriva något som någon "som vet bättre" redan har sagt tjatar man och blir utskälld. Skriver man något som de inte skrivit är man dum i huvudet. Eller har en tegelsten i hjärnan som någon så fint uttryckte det. Trist att inte alla får fundera fritt utan att bli påhoppad.

Håller med, tråkigt när det blir så. Om man anser att något som någon skriver är totalt fel eller en osannolik teori kan man uttrycka det på ett normalt sätt, och kanske förklara varför man anser det fel/osannolikt. Man tappar sugen när man ser alla aggressiva inlägg, och man tänker att personen som skriver är instabil, hatisk och bara vill spy ut sin egen galla. Det finns ju tack och lov en ignorera-funktion. Den använder iaf jag på användare som uttrycker sig ungefär så här:

Du är fan helt jävla dum Ta dina idiotiska teorier och gå och häng dig
Citera
2013-06-06, 13:31
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, Mangs erkände ju direkt.

Det sägs att han har den diagnosen också, i alla fall uppger han det själv.
Psykologen säger att hon inte tror Mangs har AS http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mangs-psykolog-vittnade_7293579.svd

Men rent allmänt så visst kan personer med AS ljuga, men de kanske inte är lika bra på det som andra. Men att säga att "Jag är oskyldig" och svara "jeg vet inte" på andra frågor är ju inte särskilt svårt ens för någon med AS. Det är ju när de ska börja ljuga ihop en historia och svara på följdfrågor kring lögnen risken är att det blir fel.
Citera
2013-06-06, 13:34
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Absolut, Mangs erkände ju direkt.

Det sägs att han har den diagnosen också, i alla fall uppger han det själv.
Ja, det verkar finnas osedvanligt många professionella bedömare om asperger i tråden. Alla tycks dessutom vara säkra på sin bedömning, trots att den tycks vara helt felaktig för det mesta

I dagsläget vet vi för övrigt inte vilka medgivanden KJ har eller inte har gjort. Det visar sig tids nog.
Citera
2013-06-06, 13:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tack!

Kan man på något sätt luska ut var KJ och hans privat grupp letade i detta område, kanske någon som var med och letade denna dag kunde hjälpa till att bidra med den informationen?

Vad jag förstod av artikel var det mest på andra sidan älven. Väg 97 är stora vägen mellan Boden-Luleå. Lasergame ligger vid Sävastklinten (vid väg 97). Sen står det Råbäcken i artikeln och det är den lilla byn på södra sidan om älven som finns utmärkt på kartan.

Visst hade det varit kanon om någon kunde precisera lite bättre.

http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6848410&p=Mer
Citera
2013-06-06, 13:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Psykologen säger att hon inte tror Mangs har AS http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ma...de_7293579.svd

Men rent allmänt så visst kan personer med AS ljuga, men de kanske inte är lika bra på det som andra. Men att säga att "Jag är oskyldig" och svara "jeg vet inte" på andra frågor är ju inte särskilt svårt ens för någon med AS. Det är ju när de ska börja ljuga ihop en historia och svara på följdfrågor kring lögnen risken är att det blir fel.

Aha, trodde det var klarlagt att han hade fått en diagnos, helt frisk är han dock inte.

Oavsett, jag tror att när personer som typ KJ och Mangs sitter i förhör eller i rätten så knyter det sig för dessa. Däremot tror jag att dessa personer har lättare att öppna upp sig spontant för andra, som exempelvis häktesvakter och vårdpersonal på psyket.
Citera
2013-06-06, 13:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ja, det verkar finnas osedvanligt många professionella bedömare om asperger i tråden. Alla tycks dessutom vara säkra på sin bedömning, trots att den tycks vara helt felaktig för det mesta

I dagsläget vet vi för övrigt inte vilka medgivanden KJ har eller inte har gjort. Det visar sig tids nog.

Visst, han kanske har gjort betydande medgivanden i förhören, även om han ännu inte har erkänt.

Åklagaren har inga skäl i dagsläget att gå ut och behöva övertyga någon i media att hon har rätt, tror hon håller på det mesta och en dag kommer vi bli väldigt förvånade över hur pass klart allt är.
Citera
2013-06-06, 13:41
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror du det? Borde inte polisen informera om det då? (Bör väl inte skada den fortsatta utredningen).

De är säkert inte klar med alla undersökningar. Dessutom så har det ju knappt lämnats någon information, så varför skulle detta vara annorlunda?

De verkar ju inte heller leta efter en alternativ brottsplats- utan fokusera på lägenheten och sommarstugan som utgångspunkt. Avspärrningarna talar sitt tydliga språk, anser jag iaf.
Citera
2013-06-06, 13:42
Medlem
Har detta mordfall någon koppling till brottet? Kan det vara så att det är samma, oidentifierade GM? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16911647.ab
Citera
2013-06-06, 13:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Precis och vi vet ingenting om varandra egentligen mer än att vi är engagerade i Detta fall och att yttra sig på det viset den här personen gjort är ju bedrövligt och tyder mer på att dessa personer ser ner på andra som tycker och tänker annorlunda. Tråkigt att man ska behöva läsa sånt och det är verkligen rent ordbajs och tillför inget positivt för den som det är menat till.

Här kan man skapa en tråd om man har synpunkter på hur det diskuteras i trådarna. Jag håller själv med er till viss del, dock så handlar denna tråd om mordet på VB och inte om skribenterna som skriver i den.

https://www.flashback.org/f29
Citera
2013-06-06, 13:46
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Har detta mordfall någon koppling till brottet? Kan det vara så att det är samma, oidentifierade GM? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16911647.ab

Är Nog nästan helt säkert en Drunkningsolycka.
Citera
2013-06-06, 13:47
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Det är inte klarlagt om det rör sig om ett brott ännu och identifikation är inte publicerad så vi vet ingenting om denna kvinna.
Citera
2013-06-06, 13:48
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Aha, trodde det var klarlagt att han hade fått en diagnos, helt frisk är han dock inte.

Oavsett, jag tror att när personer som typ KJ och Mangs sitter i förhör eller i rätten så knyter det sig för dessa. Däremot tror jag att dessa personer har lättare att öppna upp sig spontant för andra, som exempelvis häktesvakter och vårdpersonal på psyket.

Jo det tror jag också, det är aldrig kul med förhör och kanske än värre om man har vissa svårigheter att läsa av människor och så.

Men han är ung, ostraffad och därmed inte alls van vid miljön, isoleringen eller hårda förhör, det skulle förvåna mig lite om han var skyldig och pallade att tiga sig genom allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in