2013-06-06, 12:09
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag ber dig ödmjukt att du kollar igenom alla inlägg som skrivits till mig endast tre dagar bakåt tills idag eller om du så vill ännu längre bak. Du kan sen jämföra mina svar och bilda din egen uppfattning om huruvida mina inlägg är mer offensiva än vad deras är. Jag behandlar dessa människor precis som de behandlar mig och Islam. Jag förstår precis vart du vill komma och det respekterar jag högt men jag slänger skit på de som slänger skit på mig.

Ja, och det vore väl intressant när Golden.Ration kommer till den gamla goda tiden då du åkallade gud och änglarna för att förgöra oss. Du vet det där som du sen ägnade en massa inlägg åt att försöka ljuga dig ur...

Sen som jag försökt få dig att förstå tidigare. Du måste lära dig att skilja mellan sak och person. Du är inte din religion hur mycket du önskar och du är inte ett dugg snyggare i din offerkofta än tidigare.

Citat:
Vissligen ligger alla beslut i Guds hand men enligt min vackra Islam så har man rätt att vedergällning. Tand för tand och öga för öga och om detta skulle leda till att hela världen blir blind och tandlös så ja om hela världen är ond så är tandlöshet och blindhet bättre än ondska.
Din variant av islam är allt annat än vacker IP. Det är därför du har mycket att stå till svars för här i tråden. Hade du haft en variant som innebar att du trodde på en gud som ville människorna väl och att du fördömde alla de som begick övergrepp mot andra, både inom och utom din religion, så hade den här tråden dött för länge sen och du hade inte behövt försvara dig hela tiden. Du har på ett effektivt sätt visat hur man kan använda islam till att fördöma och förfölja de som inte passar in i din religiösa mall och hur man kan undvika att kritisera de som begår övergrepp i islams namn. Det är alltid någon annans fel. Din vackra islam är inget annat än ett traditionellt fascistiskt styre där du, eftersom du inte tycks lita på att din gud gör det, delar in människor i värdiga och ovärdiga, rena och orena. Det är du som ständigt visar hur obehagligt en religion kan utvecklas.

Citat:
Du förstår bättre än mig att dessa människor inte vill diskutera Islam, dessa människor vill kränka, förolämpa och sprida lögner och hat mot Islam och jag som muslim har rätt att försvara Islam och mig själv med samma medel som de använder. Som du säkert vet så är inte en enda utav alla dessa som regelbundet deltar i denna tråd haft någon av substans att komma med. Skitsnack hit och dit om Islam. De är helt gotyckliga. Jag skriver aldrig jag upprepar och betonar ordet aldrig olämpliga saker till personer som vill diskutera på saklig nivå. Människor har olika åsikter och uppfattningar och det är fullt normalt och jag skulle aldrig skriva nåt olämpligt till någon som vill och är beredd att diskutera på ett sakligt sätt. Du kan som sagt var hänvisa mig till ett enda inlägg där någon av dessa som regelbundet deltar i denna tråd, som har diskuterat med mig på ett sakligt sätt utan personliga övergrepp och har och propaganda och som jag har bemött orättvist.
Det är tyvärr så att det är du och några av dina fans som inte kan diskutera islam. Att predika och missionera är inte att vilja diskutera. Ni måste väl ha en jävla massa forum där ni kan sjunga lovsånger över guds storhet helt ostört. Flashback är inte ett sådant...

Det finns ju inte ens en enad tolkning av vad islam är inom er religion och då borde tom du inse att vi som står utanför inte köper dina argument om vad islam är. Att du vill tolka kritik och ifrågasättande av din religion som hat och lögner säger mer om dig än om andra. Att du inte förstår substanser i vad vi försöker förmedla till dig innebär inte att den inte finns. Om du någon gång nyktrar till så borde du återkomma till denna tråd och läsa vad som skrevs.

Citat:
Du förstår säkert bättre än mig min vän. Jag har följt dina inlägg och tycker att du allt för ofta skriver kloka inlägg. Jag anser att man inte ska vara naiv, naiviteten ledde till att en hel kontinent kolonialiserades (Afrika) Afrikanerna ville vara goda men blev lurade. Historien berättar du afrikanerna tvingades att skriva på papper som de inte visste vad det var och på så sätt gav bit för bit av Afrika till dessa godtyckliga människor i utbyte fick Afrikanerna trasiga leksaker och second hand kläder.
Och jag misstänker att du även nu utesluter allt det elände som muslimer genom historien skapat i Afrika?

Citat:
Det finns ingen som helst anledning att vara ödmjuk mot någon som med hela sin själ och väsen riktar sitt hat och illvilja mot en och ens tro och inte nog med det men kränker en och förolämpar en ditten som datten. Som sagt var så välkomnar jag de som diskuterar om Islam på ett sakligt sätt och jag har absolut inget emot att de inte delar ens åsikt och värderingar.
Det är en stor skillnad på hur du upplever saker och hur det faktiskt förhåller sig. Det har vi diskuterat många gånger tidigare.

Citat:
Men uttalanden som '' gå och slå dig i huvudet med koranen'' ''Öppna en annan bok mer än koranen så kanske du blir klokare'' ''din mamma är en hora'' ''alla muslimer är dumma i huvudet'' Du är en skämande människa'' ''byt land'' ''Du är extremist'' Du är terrorist'' '' Du har en vidrig människosyn'' ''Du har en fel världsåskådning'' ''Du är inte smartare än en högstadieelev'' ''Muhammed var en pedofil'' ''Pedofildyrkare'' '' Du är lätt kränkt'' '' Du har ett bristfälligt språk'' ''Du är psykiskt sjuk'' '' Du är efterbliven'' ''Muslimer är efterbliven'' ''idiot'' '' Du kommer aldrig att förstå'' '' Du måste ha någon som tar hand om dig för du kan inte vara kapabel att göra det själv'' ''Du är värdelös men roande ändå'' .

Jag kan fortsätta i all evighet, men jag tror inte att det behövs. Jag är övertygad att det hade räckt med första raden så hade du förstått fullt ut vad jag menar. Men det bekommer mig inte. jag skriver det för att visa att det finns ingen som helst anledning att vara ödmjuk eller visa respekt till såna människor och inte nog med det. Vissa av dessa stackare utger sig för att vara akademiker.

Nja, en hel del av detta har du nog hört på skolgården, men här i tråden är det helt uppenbart att du är en makalöst lättkränkt person. Att du har en vidrig människosyn har också avhandlats flera gånger. Inte så mycket att du är religiös utan att du faktiskt är en renodlad fascist och homofob med en unken kvinnosyn. Fascister har en vidrig människosyn oavsett om den är sprungen ur religion eller politik. Den enda som utger sig för att vara akademiker är nog du, andra som uppger att de har en högre utbildning agerar också som att de besitter den kunskap som kommer med en högre utbildning. Du har hittills inte visat att du besitter några andra kunskaper än att du möjligtvis gått grundskola.

Citat:
Nej, dessa människor hatar inte för att någon annan har en annan världsåskådning eller åsikter, de har redan bestämt sig att ställa sig i försvarsställning och de har redan bestämt sig för att de sig hata och att vara ödmjuk och visa dessa respekt likställer jag med naivitet.
Som man känner sig själv, känner man andra... Är det så du menar?

Citat:
Faktum är att jag har börjar bete mig annorlunda i verkliga livet främst mot svenskar och i andra hand mot alla andra icke-muslimer, jag har ett strängare sätt mot dom nu och vi har denna tråd att tacka för. Jag har kommit underfund med hur mycket hat, illvilja och avsky dessa människor känner mot Islam innerst inne, i verkliga livet är det kanske lite svårare att visa sitt rätta jag, eftersom man är offentlig men här på tråden ser vi det klart och tydligt vad dessa människor egentligen känner, önskar och tycker. Jag kommer att bekämpa och diskutera med dom så länge tråden existerar och jag kommer definitivt inte visa ödmjukhet eller respekt till människor som inte förtjänar det. Och min syn och värdringar på svenskar främst och icke-muslimer i andra hand har ändrats för alltid tror jag och det till det negativa.
Tänka sig, det är faktiskt samma sak för mig. Jag har alltid tyckt att religioner är tramsiga, din är inte tramsigare än någon annans, men de har inte stört mig. Religion har i Sverige under många år varit en privatsak. Men när möter dig och andra tokreligiösa samt ser vad man gör i religioners namn så ser jag att jag inte kan förhålla mig passiv längre utan inser att religioner och religiösa måste konfronteras betydligt tuffare. Att diskutera med dig här är bara en liten del av detta och det gör jag mer som tidsfördriv. Det handlar inte ett dugg om hat mot islam utan om att jag bara vidgar mitt synfält och inkluderar religion i min kamp mot fascism. Då kommer tex fascistisk kristendom lika högt på dagordningen som fascistisk islam. Vanliga troende som inte påverkar sin omgivning negativt är inte, och kommer inte heller i framtiden, vara några problem.

Citat:
Jag önskar dig allt gott, broder men låt oss använda vår intellekt precis som koranen uppmanar oss att göra.

Precis som den vackra koranen belyser :

[3:7] blabla

Är det inte så dessa stackare, arma människor håller på med i denna tråd ständigt?
Hen sände tydligen också ner direkta felaktiga verser och fakta som tydligen gör det svårt för många muslimer att ta till sig kunskap. Vad är syftet när en allsmäktig gud att sprider felaktiga verser? Hen sände dessutom ett budskap som är så pass tolkningsbart att olika muslimska grupper är beredda att döda varandra för att visa att de har rätt.
Citera
2013-06-06, 12:09
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jehovas vittne är en av de mest fördomsfulla, föraktfulla, fördömande grupper/sekter med en människosyn som ligger strax under den bokstavstroende muslimen. Att beundra en sekt som lägger noll värde i folks privatliv ger dig tyvärr inga plusspoänger.
Alla ska ha rätt till att själva bestämma över sitt liv. Om du inte förstod första gången så säger jag det en gång till, det som är en självklarhet för dig behöver absolut inte vara för mig.
Jag har inga problem med att allmänt prata om religion och det har jag gjort många gånger Irl där folk varit genuin intresserade av att lära sig något och dela med sig utan att man försökt döma ut den andras livsstil men när någon försöker få något som h*n inte kan bevisa till den rätta vägen så förlorar människan all trovärdighet
Det är precis vad jag menade. Du har en annan typ av erfarenhet med folk som försöker trycka när sina värderingar ner på halsen. Förstod mycket väl vad du menar och jag motsätter mig fortfarande att valmöjlighet över ditt liv inte inskränks bara för att någon annan nämner sina värderingar för dig.

Jag har bara haft positiva möten med JH har ingen anledning till att dra över alla i en och samma penseldrag.

Jag måste bara fråga. Om jag hade kunnat bevisa för dig att JH är en sann religion skulle du konvertera?
Citat:
Jag är fortfarande i chock angående etniciteten. Du krossade bilden jag hade byggt upp under alla dessa månader. Har mycket svårt att tro dig...

Lol nu är jag nyfiken vad trodde du egentligen?
Citera
2013-06-06, 12:22
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Va? Ett krav på att vi bara får kritisera sådant vi tror på? He, he. Den lätte går vi ateister INTE på. Min kritik kvarstår. Jag anser INTE att de kriterier Gud ställer upp för att tortera någon i evigheter utgör ett tecken på att denna Gud är rättvis eller full av nåd. Frånvaro av tro (som enda brott) kan rimligen inte leda till att personen ifråga förtjänar att brinna, törsta och hungra i all evighet.
Eller tycker du det? Tycker du att frånvaro av tro i sig förtjänar ett sådant utstuderat straff?
Jag skulle kunna förklara för dig varför frånvaro av tro är det enda brottet. Men, efter förra inlägg blir det bara ett tråksvar. Vad jag tycker spelar ingen roll.
Citera
2013-06-06, 12:22
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Jag har bara haft positiva möten med JH har ingen anledning till att dra över alla i en och samma penseldrag.

Jag har till och med varit på JV möten där folk hamnade i extas över att en blattehuve hade satt sin fot där. Visst, trevliga, vältaliga, välklädda och till det yttre helt perfekta men jag köper inte varg i ullklädd scenariot längre. Kanske när det lästes sagor för mig i barndomen men inte längre.

Citat:
Jag måste bara fråga. Om jag hade kunnat bevisa för dig att JH är en sann religion skulle du konvertera?

Azizam, du kanske ska lyckas med din egen religion först innan du tar dig vatten över huvudet.

Citat:
Lol nu är jag nyfiken vad trodde du egentligen?

- helt 100 på att du var arab (möjligen turk från kulu "Alby-turkar") fast ibland blev jag lite osäker på din manlighet...
- runt 30-35, arab mage, mustach, kostymbyxor med en sån där pilot skinnjacka.
- rökare
Senast redigerad av Armaiti 2013-06-06 kl. 12:30.
Citera
2013-06-06, 12:27
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Det var en helt ärligt menad fråga och jag försökte absolut inte vara "slug", kan du verkligen med handen på hjärtat säga att du tycker att ett straff bestående av evig tortyr är rättvist, eller att det finns en endaste människa som förtjänar det?

Oavsett vilka kriterier din Gud har så går det aldrig i mina ögon moraliskt rättfärdiga slutdestinationen helvetet, det är dock enbart vad jag tycker och om du är av en annan åsikt så vill jag ju såklart höra den!

Och du har så klart rätt, jag tror inte på efterlivet eller någon Gud och den främsta anledningen till detta är just helvetet och hur djupt omoraliskt jag tycker det är. Jag misstänker att du inte anser att helvetet är lika omoraliskt och detta betyder ju att vi har två vitt skilda åsikter och således ett perfekt upplägg för en debatt, eller?
Ok. Nu läste jag detta inlägg innan jag svarade på Tinviuels. Kör på- Skriver från mobilen just nu besvara dina frågor senare mer utförlig.
Citera
2013-06-06, 12:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Va? Ett krav på att vi bara får kritisera sådant vi tror på? He, he. Den lätte går vi ateister INTE på. Min kritik kvarstår. Jag anser INTE att de kriterier Gud ställer upp för att tortera någon i evigheter utgör ett tecken på att denna Gud är rättvis eller full av nåd. Frånvaro av tro (som enda brott) kan rimligen inte leda till att personen ifråga förtjänar att brinna, törsta och hungra i all evighet.
Eller tycker du det? Tycker du att frånvaro av tro i sig förtjänar ett sådant utstuderat straff?

Citat:
Jag skulle kunna förklara för dig varför frånvaro av tro är det enda brottet.

Det tvivlar jag på att du kan göra utanför din egen slutna, argumentations-bubbla. Och eftersom du redan har accepterat inklusionen av vetenskap/filosofi i debatten OCH yttermera själv har gett dig in på en 'verklighets'-granskning ... då blir det självmotsagande om du plötsligt förskansar dig INNE i din bubbla.
Citera
2013-06-06, 12:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag skulle kunna förklara för dig varför frånvaro av tro är det enda brottet. Men, efter förra inlägg blir det bara ett tråksvar. Vad jag tycker spelar ingen roll.

Du får gärna (när du inte begränsas av att svara från mobiltelefon) förklara varför frånvaro av tro i sig förtjänar ett så hårt straff. Jag kan inte förstå det.
Citera
2013-06-06, 12:33
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Där kom det redan (se mitt inlägg #11673). För enkelthetens skuld: Du, GR, är nu på väg in i en something-of-gaps 'förklaring'
OK. Tycker du att fiffnis fråga är berättigad med tanke på den Gudsbilden Islam har? Jag är helt säker på att han är medveten om det men osäker huruvida han ville bara plocka poäng eller ta den lätta vägen ur.

Citat:
ag fick det intryck, att du ville höja debattnivän från IPs läge och ge islam/islamförespråkare en viss 'respektabilitet'. Det uppnår du inte med banala floskler.
Jodå- My bad.
Citera
2013-06-06, 12:34
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
@ Islampeace
Är det inte så att du som muslim skall föregå med ett gott exempel oavsett vad dom andra har sagt?
Haha, det har vi förtappade syndare försökt få honom och förstå också. Men stackars IP har rätt dålig koll på sin religion. Han har som så många andra muslimer en alldeles egen tolkning och i den får man bla ljuga, åkalla gud, sprida sitt hat och hota sina medmänniskor. Men gud eller andra troende verkar iofs inte ta illa upp.
Citera
2013-06-06, 12:47
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jag har till och med varit på JV möten där folk hamnade i extas över att en blattehuve hade satt sin fot där. Visst, trevliga, vältaliga, välklädda och till det yttre helt perfekta men jag köper inte varg i ullklädd scenariot längre. Kanske när det lästes sagor för mig i barndomen men inte längre
OK. Jag förstod att dina möten JH inte varit bra. Det har det för mig som sagt därför ser jag ingen anledning över att spy galla över dom.

Citat:
Azizam, du kanske ska lyckas med din egen religion först innan du tar dig vatten över huvudet
Det hindra dig ändå inte från att svara på min fråga eller? Är du intellektuell ärligt och hade funderat på att konvertera?

Citat:
- helt 100 på att du var arab (möjligen turk från kulu "Alby-turkar") fast ibland blev jag lite osäker på din manlighet...
- runt 30-35, arab mage, mustach, kostymbyxor med en sån där pilot skinnjacka.
- rökare
Hahahaha. Ja, eller hur..
Citera
2013-06-06, 12:48
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det tvivlar jag på att du kan göra utanför din egen slutna, argumentations-bubbla. Och eftersom du redan har accepterat inklusionen av vetenskap/filosofi i debatten OCH yttermera själv har gett dig in på en 'verklighets'-granskning ... då blir det självmotsagande om du plötsligt förskansar dig INNE i din bubbla.
Jag ser inte hur detta skulle hindra mig från att återge vad som sägs i Koranen och Sunnah?
Citera
2013-06-06, 12:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
OK. Tycker du att fiffnis fråga är berättigad med tanke på den Gudsbilden Islam har?

Fiffiniffis fråga om observerbar och upprepningsbar empiri? Ja, den är HELT befogat eftersom din 'gud' relaterar till den kosmiska verkligheten och inte ENDAST är en abstrakt, metafysisk spekulation.

Att det sen ... som jag redan har skrivit .... måste inkluderas filosofi gör inte Fiffiniffis fråga illegitim.

Förhoppningsvist kan vi uppnå en civiliserat debatt, men med all respekt: Har du öht INGEN aning om den otroligt omfattande och konstante 'verklighets'/vetenskaps/filosofi-debatt (1) som finns i 'faith' vs 'fact' underlaget? Du ger dig in i debatten som apologet, från ruta étt .... och nu förväntar du dig uppenbarligen att tråden också skall fungera som pedagogisk stöd för dig .... på detta ruta étt nivå.

Det är iofs OK (dock tjatigt eftersom det blir ändlöst rutingöra), men du kunne ha gjort ditt hemarbete själv eller ärligt ha förklarat, att du inte vet ett dyft om (1).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in